Znaleziono 0 artykułów
23.06.2023
Artykuł partnerski

MMC Resort 2024: Gorące lato

23.06.2023
(Fot. Filip Okopny)

Koronkowe naked dress, koszulowe sukienki o obszernym fasonie, błyszczące crop topy w rave’owym klimacie lat 90. – duet stojący za marką MMC w kolekcji Resort 2024, pokazanej pod hasłem „The Future is HOT”, projektuje modę przyszłości. 

Ilona Majer i Rafał Michalak to projektanci samoświadomi. Nieprzypadkowo nazwali kolekcję Resort 2024 swojej marki MMC „The Future is HOT”. Wiedzą o zagrożeniach związanych z globalnym ociepleniem, które prowadzi do katastrofy klimatycznej. Zdaniem duetu moda powinna oddawać aktualne nastroje społeczne, także lęki, które nam towarzyszą. Co nie znaczy, że nie należy cieszyć się tym, co daje nadzieję swoim pięknem. „Gorąca przyszłość” nawiązuje więc do wzrostu temperatur, ale jednocześnie wskazuje, jak fascynująca, podniecająca, uzależniająca potrafi być moda. Zwłaszcza ta, która łączy współczesne trendy z ponadczasowymi elementami, power dressing z seksapilem, nieoczywiste faktury ze zwiewnymi tkaninami. 

(Fot. Filip Okopny)

Kolekcję Resort 2024 duet MMC zaprezentował we wnętrzach Oranżerii Pałacu w Wilanowie, które swoją szlachetnością stanowiły kontrapunkt dla mocnych, postapokaliptycznych sylwetek na wybiegu. „The Future is HOT” to lekko przedefiniowane ulubione motywy MMC. Znajdziemy tu więc skórę, tym razem lekko postarzaną, dekonstrukcję, chociażby wycięcia na prostych sukienkach, czy oversize dominujący tam, gdzie projektanci bawią się proporcjami. Oprócz czarnych sukienek do ziemi, które zaskakują detalami, takimi jak podkreślone ramiona, odważne rozcięcia czy wiązania na kokardę, w kolekcji pojawiły się rzeczy nawiązujące do najmocniejszych trendów ostatnich miesięcy.

(Fot. Filip Okopny)
(Fot. Filip Okopny)

Gwiazdy w tym roku lansują na czerwonym dywanie naked dresses, czyli niemal niewidoczne suknie, które odsłaniają więcej, niż zasłaniają. Niezwykle seksowne, przezroczyste, odważne kreacje stają się symbolem kobiecej siły. W kolekcji MMC pojawiły się sukienki z czarnej koronki, pod które można, ale nie trzeba nosić body. 

Na liście tegorocznych bestsellerów znalazły się także koszulowe sukienki, które można nosić na różne sposoby i na wiele okazji. Nałożone na bikini staną się strojem na promenadę po długim dniu spędzonym na plaży, zestawione z ulubionymi dżinsami tworzą miejski look na weekendowe śniadanie, a z ramoneską narzuconą na ramiona przenoszą się na całonocną imprezę w klubie. Na przyjęcie stworzone są także komplety powłóczystych spódnic i przeskalowanych marynarek – podobnie widział kiedyś silne kobiety Yves Saint Laurent, dziś ten look spodobałby się skandynawskim influencerkom. Bestsellerem staną się zapewne kurtki skórzane – krótkie, o motocyklowym fasonie. Nie mogło zabraknąć także nawiązań do bieliźnianego stylu – bokserki, biustonosze czy kimona traktowane są jako równoprawne elementy garderoby. 

(Fot. Filip Okopny)

Paleta barwna oscyluje wokół odcieni kojarzących się z golden hour – zgaszonych błękitów, karmelów, czekoladowych brązów. Mocnym manifestem stał się nadruk z nazwą kolekcji. Z dodatków warto wyróżnić daszki czy torby na laptopa albo na ręcznik na plażę z nadrukiem MMC. 

(Fot. Filip Okopny)

MMC zaprezentowało także męskie sylwetki, które nie naginają się jednak do stereotypowych zasad męskiego stylu. Płynne płciowo looki obejmowały płaszcze i szerokie spodnie nawiązujące do piżamowego stylu. 

Stylizacje wieńczyły dodatki. Blasku dodawała biżuteria Elixa marki Apart wyróżniająca się w najnowszej kolekcji kaskadowymi kompozycjami i geometrycznymi formami. Modelki przemierzały wybieg na sandałkach na szpilkach oraz supermodnych mulach z kapsułowej kolekcji kazarXkasia AIRY. W dłoniach dzierżyły lekkie i miękkie torby wykonane z nylonu. Marka Kazar zaprezentowała także nową linię Travel z walizkami, neseserami, kosmetyczkami i nerkami, wiernymi towarzyszami bliskich i dalekich podróży.

(Fot. Filip Okopny)

Wizerunek modelek dopełniały czesane wiatrem włosy. Pełne objętości, dynamiczne i naturalne fryzury to dzieło Emila Zeda i jego zespołu stylistów Schwarzkopf Professional produktami Session Label. Natomiast makijażystka gwiazd Iza Kućmierowska, ambasadorka Clinique, stworzyła nowoczesne wcielenie make-up no make-up z wypielęgnowaną cerą, rozświetlonym spojrzeniem i ustami podkreślonymi pomadką Almost Lipstick w kolorze Black Honey.

Równie niezwykła, co sylwetki z wybiegu, była także sceneria. Wnętrza Oranżerii Pałacu w Wilanowie wypełniły dzieła sztuki. Wystawa prac, które zostały sprzedane za rekordową kwotę podczas Wielkiej Aukcji Charytatywnej TOP CHARITY 2023, organizowanej przez Omenę Mensah i OmenaArt Foundation, potrwa do 23 czerwca. Za scenografię odpowiadał Boris Kudlička, a kuratorką została Hanna Wróblewska, wieloletnia dyrektorka Zachęty – Narodowej Galerii Sztuki. 

(Fot. Filip Okopny)

Partnerami pokazu zostały marki Ferrero Duplo, Cisowianka, właściciel marki Premium, Perlage, oraz 1664 Blanc.

Na afterparty pod patronatem Tidala goście bawili się do dźwięków miksowanych przez DJ-a Kuvaua. 

Projektantom z pierwszego rzędu kibicowały gwiazdy: Joanna Horodyńska, Katarzyna Warnke czy Natalia Nykiel. 

Anna Konieczyńska
Proszę czekać..
Zamknij