Znaleziono 0 artykułów
01.11.2019

Premierowo na Vogue.pl: Kampania 10 DECOART wiosna-lato 2020

Katarzyna Pietrewicz

Ich misją jest wzbudzanie emocji za pomocą małych form użytkowych. Nic więc dziwnego, że tworząc nowe kolekcje, duet projektowo-wykonawczy, Anna Pałubicka i Konrad Komorowski, inspiruje się zarówno sztuką użytkową, podróżami, jak i twórczością najwybitniejszych artystów, w tym Matisse’a, Picassa czy Dalego. W sezonie wiosna-lato 2020 marka zabiera nas w głąb dzikiej Afryki oraz w scenerię z obrazów Henriego Rousseau.

Marki coraz chętniej angażują się w walkę o ochronę środowiska naturalnego, a także w edukację społeczeństwa. Projektanci marki 10 DECOART również nie pozostają obojętni na kwestię kryzysu klimatycznego. Znani z zamiłowania do geometrycznych i wyrazistych form, w nadchodzącym sezonie podkreślają „nie tylko piękno natury, ale przede wszystkim jej kruchość i podatność na niszczycielskie działanie człowieka”. – Ważne dla nas jest, by za pomocą  projektowanej przez nas biżuterii podnosić świadomość ekologiczną i podejmować skuteczne działania zmniejszające negatywne wpływy na środowisko – mówią Anna Pałubicka i Konrad Komorowski, którzy swoją biżuterię wykonują w Polsce przy użyciu tradycyjnych metod jubilerskich.

W kolekcji „African Essence” znajdziemy nawiązania do afrykańskiej natury. Słoń, pojawiający się jako wisior oraz w formie kolczyków, jest symbolem zagrożonych gatunków zwierząt. W kolekcji marki staje się również talizmanem szczęścia, dającym nadzieję na lepsze jutro. Duet nie bez przyczyny sięga do twórczości francuskiego malarza Henriego Rousseau, którego najbardziej znane dzieła obrazowały sceny z dżungli. Projektanci w opisie kolekcji przywołują notę informacyjną, którą opatrzony był największy obraz artysty, prezentowany w Paryżu: „Lew, wygłodniały, rzuca się na antylopę i pożera ją. Pantera z niepokojem wyczekuje na moment, kiedy i jej przypadnie w udziale część łupu. Sokoły wyrwały kawałek z tylnej części ciała nieszczęsnego zwierzęcia, roniącego łzy. Zachód słońca”. – Dramatyzm obrazów Rousseau ujawnia jednocześnie ich piękno. Po tragicznej w skutkach walce zachodzi słońce… – mówią projektanci. Człowiek jest bowiem tylko częścią niezwykłego świata natury, którą w żaden sposób nie powinien rządzić.

Na zdjęciach autorstwa Weroniki Walijewskiej słoniowi towarzyszą kolczyki z gepardem i z palmą, pierścionki z ręcznie grawerowanym, panoramicznym obrazem dżungli, a także piny, które należą już do bestsellerów marki. Kamienie szlachetne przeplatają się tu płynnie z perłami, a wszystko zamknięte zostało w dużych formach.

 

Fotograf: Weronika Walijewska

Model: Iza Bielawska / Selective Management

Style : Agnieszka Paluszyńska

Mua:  Natalia Gorbaczewska

1/19Premierowo na Vogue.pl: Kampania 10 DECOART wiosna-lato 2020

Proszę czekać..
Zamknij