Znaleziono 0 artykułów
12.10.2022
Artykuł partnerski

Modowy patriotyzm ze skandynawskim wsparciem

12.10.2022
Fot. Materiały prasowe

Badania pokazują, że Polacy chętnie kupują ubrania od rodzimych marek, dlatego Klarna, globalny bank detaliczny i dostawca usług płatniczych, postanowiła ich wesprzeć – 1 października ruszyła kampania „I cóż, że ze Szwecji. Zapłać Klarną w polskich sklepach”.

Nie ma chyba nic przyjemniejszego, kiedy na pytanie o to, gdzie kupiliśmy piękną sukienkę czy oryginalne buty, możemy odpowiedzieć, że to projekt od twórcy z naszego kraju. Polska może się pochwalić wieloma zdolnymi projektantami, a także prężnie rozwijającymi się markami modowymi. Badania przeprowadzone przez Klarnę, wiodący globalny bank detaliczny i dostawcę usług płatniczych, wykazały, że coraz chętniej sięgamy po polskie marki.

Lebrand/Fot. Materiały prasowe

Według raportu Klarny „Modna Polska. Polak nowej generacji na zakupach” ponad jedna trzecia badanych (35 proc.) przyznała, że preferuje rodzime brandy, a aż 84 proc. respondentów wskazało, że posiada w swojej szafie ubrania polskich projektantów. Fanów polskiej mody z pewnością ucieszy informacja, że teraz za zakupy w wielu rodzimych markach można zapłacić za pośrednictwem Klarny.

I cóż, że ze Szwecji?

Klarna wspiera wzrost swoich partnerów biznesowych przez dostarczanie innowacyjnych narzędzi e-commerce oraz realizowanie wspólnych działań marketingowo-promocyjnych. Od 2021 r. działa także na polskim rynku, oferując płatności „Zapłać za 30 dni” w 4 tys. sklepów internetowych oraz bezpłatną aplikację zakupową. Klarną możemy zapłacić też w sklepach polskich marek i projektantów, takich jak Reserved, Sinsay, Ania Kuczyńska, Local Heroes, Moliera2, House, Balagan oraz Lebrand. Za pośrednictwem najnowszej kampanii Klarna wspiera polskie marki.

Balagan/Fot. Materiały prasowe
Fot. Materiały prasowe

— To kolejna odsłona naszych działań z polskimi markami modowymi. Z raportu Klarny “Modna Polska” wynika, że jednym z ważniejszych aspektów, który decyduje o tym, po który produkt sięgniemy, jest kraj jego pochodzenia. 35% Polaków deklaruje, że preferuje polską odzież, nawet jeśli mylimy kraj, w którym marka powstała z krajem, w którym produkuje swoje kolekcje. W dobie zmieniających się potrzeb konsumentów, istotne jest także aktualizowanie narzędzi, dzięki którym klienci będą mogli produkt kupić. Odroczone płatności to jeden z istotnych elementów UX, którego oczekują klienci sklepów internetowych. W naszej kampanii łaczymy oba aspekty — pokazujemy polskie marki, które oferują elastyczną płatność od Klarny —  tłumaczy Agnieszka Twaróg, marketing manager Klarna Polska.

Hasło kampanii „I cóż, że ze Szwecji” to doskonale znany w Polsce łamaniec językowy, który w przekorny sposób nawiązuje do szwedzkich korzeni firmy. Jednocześnie podkreśla zaangażowanie we wsparcie lokalnych, polskich marek.

Kup dziś, zapłać później

Co sprawia, że tak chętnie sięgamy po modę od polskich twórców, rezygnując na ich rzecz z zakupów u sieciowych gigantów? Według raportu Klarny ważnym czynnikiem jest wygoda — Polacy lubią modę w stylu casual, a właśnie taką oferuje wiele rodzimych marek. Nie bez znaczenia jest też wysoka jakość produktów. Ale to nie wszystko, bo wielu świadomych klientów wybiera modę z metką made in Poland również dlatego, że lokalni twórcy częściej kierują się zasadą zrównoważonego rozwoju – korzystają z usług niewielkich szwalni, uczciwie płacą pracownikom oraz dostawcom, a ubrania szyją z naturalnych materiałów. A przy tym tworzą kolekcje, które klasą i wpisywaniem się w najgorętsze trendy w niczym nie ustępują zagranicznym konkurentom. Wszystko to sprawia, że warto postawić na modowy patriotyzm. A co z kwestią finansową? Tu właśnie wkracza Klarna.

Ania Kuczyńska/Fot. Materiały prasowe

Według badania „Modna Polska. Nowa generacja Polaków na zakupach” przeprowadzonego przez Klarnę dla 78 proc. polskich konsumentów możliwość wyboru różnych form płatności jest kluczowa podczas zakupów w sieci. Z kolei ponad dwie trzecie z nich chętniej kupowałoby produkty online, gdyby mieli możliwość odroczenia płatności za zakup. Klarna spełnia zmieniające się wymagania konsumentów, pomagając im oszczędzać czas i pieniądze. A jednocześnie lepiej zarządzać przepływem gotówki i podejmować świadome decyzje zakupowe. W przypadku płatności odroczonej — innymi słowy, „wypróbuj, zanim kupisz” — możemy zamówić produkt, a po jego otrzymaniu przymierzyć go i zdecydować, czy zostaje z nami, czy może wolimy go zwrócić. W przypadku, kiedy zechcemy go kupić, jeśli zapłacimy w przeciągu 30 dni, nie poniesiemy żadnych dodatkowych kosztów. Cały proces ułatwia bezpłatna aplikacja Klarny na smartfon, która umożliwia śledzenie zamówień i dostaw, upraszcza dokonywanie zwrotów, a także śledzenie obniżek cen.

Reserved/Fot. Materiały prasowe

Wszystko to sprawia, że dzięki Klarnie i polskim markom modowym możemy w wygodny i świadomy sposób odświeżyć jesienno-zimową garderobę.

Natalia Jeziorek
Proszę czekać..
Zamknij