![Nisha Tanna](/uploads/repository/00_inne/b.c.a-nisha-tanna-line-b.jpg)
W czasie Miesiąca świadomości raka piersi projektantka rusza z coroczną kampanią uświadamiającą na temat choroby, jej profilaktyki i leczenia. Powstała seria portretów i filmów autorstwa nagrodzonej Pulitzerem fotoreporterki Lynsey Addario oraz dokumentalistki i aktywistki Alice Aedy. Jej bohaterkami są superbohaterki dnia codziennego – kobiety, które stoczyły walkę z nowotworem.
„11 października 2018 r. był dniem, w którym całe moje dotychczasowe życie zniszczyły słowa: przykro mi, to rak” – pisze Mel Bastien w liście do swoich bliskich.
![Toral Shah](/uploads/repository/00_inne/b.c.a-toral-shah.jpg)
Tegoroczna kampania Stelli McCartney jest inna. Nie pojawiają się w niej piękne twarze dotychczasowych ambasadorek. Brakuje Kate Moss, Cary Delevingne, czy Alicii Keys. Zamiast nich występują niezwykłe kobiety – ocalone, które walczyły z wyniszczającą chorobą. Mel Bastien, Caroline Boore, Emma Campbell, Lizzi England, Leanne Hughes, Jane Hutchinson, Keely Joseph, Gemma Longland, Sharon Marshall-Green, Louisa Rasmussen, Toral Shah i Nisha Tanna – wiele z nich nie ukończyło jeszcze 35 lat, niektóre są matkami i wszystkie dzielą się swoimi historiami, dając innym nadzieję na wyzdrowienie.
![Lizzie England](/uploads/repository/00_inne/b.c.a-lizzie-england-4x5a.jpg)
![Leanne Hughes](/uploads/repository/00_inne/b.c.a-leanne-hughes.jpg)
Te superbohaterki dnia codziennego były inspiracją do stworzenia projektu „A Letter to My Loved Ones”, który stał się częścią akcji prowadzonych przez fundację Stelli, Cares Pink. Powstała seria portretów i filmów autorstwa nagrodzonej Pulitzerem fotoreporterki Lynsey Addario oraz dokumentalistki i aktywistki Alice Aedy. Ujęcia przedstawiają 12 kobiet w różnym wieku i z różnym bagażem doświadczeń, które odczytują listy do najbliższych. Lęk, masektomia i nowe życie – bohaterki odsłaniają blizny i duszę, przemieniając piętno w siłę.
– Czuję ból każdego dnia, codziennie myślę o najdroższej mi osobie – mojej mamie Lindzie, którą w 1998 roku pożegnałam po straszliwej chorobie – mówi McCartney. – Podziwiam wszystkie wytrwale walczące kobiety. W Wielkiej Brytanii co roku tracimy prawie 12 tys. bliskich. Musimy zapobiec łzom i cierpieniu. Dołącz do mnie i wspólnie szerzmy świadomość oraz zbierajmy fundusze – apeluje projektantka.
Widząc na własne oczy skutki choroby, Stella w 2014 roku rozpoczęła kampanię poświęconą profilaktyce oraz leczeniu pacjentek z nowotworem. Projektantka stworzyła także bieliznę „Whitney Popping”, której sprzedaż wspiera organizacje charytatywne, oraz pooperacyjny biustonosz łączący medyczną funkcjonalność z pięknem. W 2018 roku tysiąc egzemplarzy zostało przekazanych podopiecznym licznych fundacji. W 2019 liczba wzrosła do 10 tys., teraz znów będą dostępne.
Historie herosek znajdziecie na stellamccartney.com oraz stellamccartneycares.org.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.