Znaleziono 0 artykułów
14.06.2021
Artykuł partnerski

Tęczowa kolekcja Love Unites marki adidas

14.06.2021
Fot. materiały prasowe

Jak co roku, z okazji Miesiąca Dumy, marka adidas przygotowała kolekcję w hołdzie osobom LGBTQ+. W kampanii wzięły udział gwiazdy sportu, artyści i aktywiści, którzy działają na rzecz równości.

Gdy nad ranem, 28 czerwca 1969 r., tęczowa społeczność wyszła na ulice Nowego Jorku, by sprzeciwić się przemocy, dyskryminacji i nierównemu traktowaniu, było jasne, że ten moment przejdzie do historii. Protesty Stonewall uważa się za początek długiej walki osób LGBTQ+ o prawo do miłości, szacunku i godnego życia. Aby upamiętnić te rewolucyjne wydarzenia, w czerwcu świętujemy Miesiąc Dumy. Na całym świecie organizowane są wydarzenia, które mają zwrócić uwagę na dyskryminację gejów, lesbijek, osób biseksualnych, transpłciowych, nie-binarnych, a także wszystkich, którzy na co dzień mierzą się ze społecznym wykluczeniem i nierównościami.

Jessamyn Stanley / Fot. materiały prasowe

Oprócz organizowanych na świecie parad równości, podczas których ulicami dużych i małych miast przejdzie tęczowy tłum (pełną listę tegorocznych wydarzeń w Polsce znajdziecie tutaj), w świętowanie angażują się również gwiazdy, instytucje i marki. Jedną z nich jest adidas, który od lat udowadnia, że równouprawnienie i bezpieczeństwo społeczności LGBTQ+ powinno być jednym z naszych współczesnych priorytetów.

Ubrania i dodatki z kolekcji Love Unites

W tym roku marka przygotowała wyjątkową kolekcję Love Unites (Miłość jednoczy), w której znalazło się ponad 30 ubrań i akcesoriów inspirowanych tęczową społecznością i ich imponującym wkładem w świat sztuki, sportu i popkultury. Linia czerpie również z estetyki DYI [do-it-yourself, zrób to sam – przyp. red.], której pionierami były osoby LGBTQ+, w szczególności drag queens i osoby transpłciowe. Kolażowe formy ekspresji – od tęczowych emblematów po zjawiskowe kreacje kultury ballroomu – pozwoliły społeczności LGBTQ+ bawić się społecznie przyjętymi konwencjami, eksperymentować i szukać własnego głosu.

Fot. materiały prasowe

Inspiracje te możemy dostrzec w patchworkowych motywach na koszulkach, butach czy czapkach. W kolekcji znalazły się proste T-shirty z nadrukami, klasyczna mała czarna ze sportowym twistem oraz szeroki wybór ubrań activewear – staniki i koszulki sportowe, szorty i komplety dresów. Nie mogło również zabraknąć tęczowych dodatków, na czele z wracającymi do mody bucket hats, workami i nerkami. Tęczowej metamorfozy doczekały się również klasyczne modele sneakersów marki, takie jak Superstar, Stan Smith, Nizza czy Forum. Cała kolekcja utrzymana jest w duchu lat 90., które z pomocą generacji Z powracają ze zdwojoną siłą.

Gwiazdy w kampanii

Pabllo Vittar / Fot. materiały prasowe

Do kampanii Love Unites adidas zaprosił gwiazdy sportu, które wykorzystują swoją platformę do walki o prawa osób LGBTQ+. Wśród nich znaleźli się Layshia Clarendon, pierwsza transpłciowa i niebinarna koszykarka ligi WNBA, mistrz świata w skokach do wody Tom Daley, popularna instruktorka jogi i aktywistka Jessamyn Stanley, a także Ashlyn Harris i Ali Krieger, przedstawicielki amerykańskiej drużyny narodowej w piłce nożnej, partnerki na boisku i poza nim. Towarzyszyli im artyści i twórcy, na czele z piosenkarzem Pabllo Vittarem, stylistą gwiazd Richem Mnisim oraz projektantem i ulubieńcem redakcji amerykańskiego „Vogue’a” Thebem Magugu.

Fot. materiały prasowe

Współpraca z organizacjami

Marka adidas wspiera osoby LGBTQ+ od 2015 r. To wtedy, z inicjatywy pracowników, brand wystartował z pierwszą tęczową kolekcją. Dziś, oprócz pracy nad inkluzywnymi liniami ubrań, adidas współpracuje z organizacjami, które walczą z homofobią i transfobią w świecie sportu. Marka od lat wspiera programy takich organizacji, jak Athlete Ally i StoneWall.

Julia Właszczuk
Proszę czekać..
Zamknij