Znaleziono 0 artykułów
12.12.2020

Najbardziej zmysłowe filmy w historii

(Fot. Shutterstock)

W mijającym roku kontakt fizyczny był niemal zakazany. Francuskie pocałunki, przytulanie i seks nie wchodziły w grę. Na pocieszenie przypominamy najbardziej zmysłowe filmy w historii kina.

"Tamte dni, tamte noce" (2017): Nasycone emocje

 

Luca Guadagnino dowiódł, że jest niekwestionowanym mistrzem w pokazywaniu pasji na ekranie kinowym, gdy w 2009 roku stworzył film „Jestem miłością”. W „Tamtych dniach, tamtych nocach” pozwala nam być świadkami romansu pomiędzy 17-letnim Elio (Timothée Chalamet) i 24-letnim Oliverem (Armie Hammer), który rozkwita pewnego gorącego lata w północnych Włoszech.

Guadagnino nie chciał, by film zawierał zbyt dosłowne sceny, i rzeczywiście nie było to konieczne. Chemia łącząca jego bohaterów widoczna jest w każdym spojrzeniu, dotyku i ukradkowym pocałunku. Szczególnie niezapomniana jest jedna, szeroko dyskutowana scena, w której brzoskwinie odgrywają tę samą rolę, co ciasto w „American Pie” (1999). W październiku 2017 roku na Nowojorskim Festiwalu Filmowym film zdobył najdłuższą owację na stojąco w historii. Według doniesień trwają prace nad sequelem.

"9½ tygodnia" (1986): Namacalna chemia

 

Film Adriana Lyne’a to zapis trwającego dziewięć i pół tygodnia romansu pomiędzy Elizabeth (Kim Basinger) i Johnem (Mickey Rourke), osadzonego na tle archetypicznego Manhattanu lat 80. Ona pracuje w galerii sztuki w Soho, on na Wall Street. Poznają się przypadkiem w chińskim sklepie spożywczym, ich spojrzenia się krzyżują i… wszystko jasne.

W tym związku jedna strona dominuje, a druga jest jej uległa. Film jest dużo lepszym poprzednikiem „50 twarzy Greya” (2015), a wyczuwalna natychmiast chemia między Rourkiem a Basinger wynosi go na wyższy poziom. Tak jak w przypadku brzoskwini w „Tamtych dniach, tamtych nocach”, w tym filmie lodówka daje nieskończone seksualne możliwości.

"Młoda i piękna" (2013): Od buntu do miłości

 

Film François Ozona opowiada historię Isabelle (Marine Vacth), 17-letniej dziewczyny, która postanawia zostać prostytutką. Podzielony jest na cztery część, z których każda oparty jest na piosence Françoise Hardy. Poznajemy Isabelle jako dziewicę, a za chwilę widzimy ją pracującą jako luksusową dziewczynę do towarzystwa. To, że zostaje prostytutką, nigdy nie zostaje wyjaśnione inaczej niż jako bunt przeciwko jej bogatej rodzinie.

W jej spotkaniach z klientami brakuje emocji i radości, do czasu gdy poznaje Georges’a (Johan Leysen). Poruszający film zasłużenie zdobył Złotą Palmę na Festiwalu Filmowym w Cannes w 2013 roku.

"Życie Adeli: Rozdział 1 i 2" (2013): Przebudzenie nastolatki

 

Film oparty jest na prawdziwej historii Adèle (Adèle Exarchopoulos), która wiedzie zwyczajne życie francuskiej nastolatki, do czasu gdy poznaje Emmę (Léa Seydoux). Przez ponad trzy godziny oglądamy, jak Adele rozkwita, rzucając się w wir związku, w którym problemem jest różnica klasowa.

Obraz wyreżyserowany przez Abdellatifa Kechichego zdobył uznanie krytyków, jednocześnie nie unikając kontrowersji. Aktorki Seydoux i Exarchopoulos oskarżały reżysera o nadużycia podczas jego produkcji (choć Seydoux wyjaśniła później: – I tak jestem bardzo zadowolona z tego, jak wygląda ten film, ale ciężko się przy nim pracowało). Inni wskazywali z kolei na to, że siedmiominutowa scena seksu stanowi odbicie męskich fantazji, a nie przedstawia tego, jak wygląda prawdziwe zbliżenie dwóch lesbijek.

Po pokazie filmu na festiwalu w Cannes jury, w którym zasiadał m.in. Steven Spielberg, podjęło bezprecedensową decyzję, by przyznać Złotą Palmę obu aktorkom i reżyserowi.

"I twoją matkę też" (2001): Z pasją i wrażliwością

 

Zanim Alfonso Cuarón wyreżyserował „Grawitację” (2013) i „Romę (2018)”, stworzył ten film o dwóch nastoletnich przyjaciołach (w tych rolach Diego Luna i Gael García Bernal), którzy na weselu poznają starszą kobietę (Maribel Verdú). Chcąc jej zaimponować, zapraszają ją na wycieczkę na legendarną sekretną plażę zwaną Ustami Nieba. Cała trójka wyrusza w podróż, która niebawem okazuje się polem do odkrywania płynnej seksualności. Cuarón w mistrzowski sposób prowadzi wielopoziomową narrację z meksykańską polityką lat 90. w tle. Sceny seksu, w których występuje cała trójka bohaterów, są pełne pasji.

Danny Vikram Bell
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę