Znaleziono 0 artykułów
08.10.2021

Zrównoważona moda na MODIVO.pl

08.10.2021
(Fot. materiały prasowe)

Według raportu Nature Reviews Earth & Environment z 2020 roku, branża mody odpowiada za ponad 10 proc. globalnej emisji dwutlenku węgla. Jest również drugim największym konsumentem wody, co sprawia, że odpowiada za około 20 proc. przemysłowych zanieczyszczeń, które co roku trafiają do mórz i oceanów. Dlatego polski multibrand odzieżowy MODIVO poszerzając ofertę dostępnych marek, szczególny nacisk kładzie na te, respektujące zasady zrównoważonego rozwoju. Zaglądamy do oferty kilku z nich.

Wśród debiutujących na MODIVO marek obuwniczych jest Frootwear, która charakteryzuje  się innowacyjnością wykorzystywanych materiałów. Białe, beżowe i czarne sneakersy powstają tu bowiem przy użyciu odpadów z owoców, w tym jabłek, winogron czy grejpfruta (stąd też nazwa będąca grą słów i fonicznym zapisem hasła „fruit). Na modivo.pl znajdziemy również projekty MANGO z Kartą Przemysłu Modowego na Rzecz Klimatu, zgodnie z którą zobowiązano się do zminimalizowania emisji dwutlenku węgla i rezygnacji z wykorzystywania plastiku. Do 2025 roku marka przewiduje także wprowadzanie do sprzedaży jedynie odzieży powstałej z bawełny pochodzenia zrównoważonego.

(Fot. materiały prasowe)

Poza tym zakładka eco-friendly uwzględnia kultowe dżinsy Levi’s z oszczędzającej wodę linii Waterless, koszulki z bawełny organicznej z metką Samsøe & Samsøe, czy projekty United Colors of Benetton. Producent włoskiej marki w 2011 roku opracował program „600 ton mniej tworzyw sztucznych”, zgodnie z którym inwestuje w lekkie tworzywa na bazie włókien drewnianych i zastępuje nimi plastik używany do wyrobu wieszaków. Marka pracuje również nad wprowadzeniem wyłącznie ekologicznych toreb na zakupy wykonanych z makulatury.

Pola Dąbrowska
Proszę czekać..
Zamknij