Znaleziono 0 artykułów
16.09.2021

MAWO: Nowa polska marka ubrań

Michalina Murawska

Na polskim rynku mody debiutuje nowa marka – wspólny projekt modelki Marii Zakrzewskiej i jej partnera Sergiusza Zięciaka. MAWO czyta się jak „mało”, bo twórcy stawiają na absolutną esencję. Rezygnują z pośredników, do minimum ograniczają marżę i proponują tylko jeden, ale jakże potrzebny w każdej garderobie produkt: świetnej jakości i dobrze skrojoną koszulę. Dla niej i dla niego, bo ich marka jest konceptem uniseks.

Zakrzewska i Zięciak debiutują na rynku w momencie, gdy wiele osób zastanawia się, czy jest na nim jeszcze miejsce na kolejną markę ubrań. Co jednak, jeśli do zaoferowania mają więcej niż tylko puste, choć ładnie opakowane w ekologiczny dyskurs slogany, a za ich ambitnymi planami stoją konkretne i łatwe do zweryfikowania działania? MAWO jest ich odpowiedzią na przesyt i ściemę. Są na tyle pewni swojego pomysłu, że nie boją się pełnej transparentności. Wierzą, że powinna być ona podstawowym elementem współczesnej narracji mody.

Inspiracją do powstania marki nie była jedynie chęć szerzenia idei (prawdziwie) zrównoważonej mody. Duet natchnienie znalazł na kultowym zdjęciu „Pale Blue Dot”, jakie w 1990 roku opuszczająca Układ Słoneczny sonda Voyager 1 wykonała Ziemi (zrobiono je z rekordowej wtedy odległości ok. 6,4 mld km).  Zakrzewska i Zieciak wierzą, że „aby nadal cieszyć się modą potrzebujemy nowego, radykalnego podejścia, które wymaga więcej od nas, a mniej od Ziemi”. Sięgają tym samym po merytoryczną interpretację słów pomysłodawcy kosmicznej fotografii Carla Sagana.

Tym, co może wyróżniać MAWO spośród innych ekologicznych marek ubrań, jest nie tylko przywiązanie do transparentności (klient otrzyma informację o pochodzeniu materiałów i ich cenach, a także kosztach poszczególnych etapów produkcji), ale i styl.  To marka skierowana dla świadomych, a niekiedy nawet i wybrednych klientów, którzy doceniają jakość i wszechstronny dizajn, lubią modę i nie postrzegają jej w kategoriach dualizmu płciowego. Podstawowym produktem jest więc linia koszul uniseks utrzymanych w klasycznym i ponadczasowym stylu, ale i wyposażonych w nowoczesne i wyraziste elementy. Jak mówi Zakrzewska, „mają one dawać poczucie wyjątkowości”.

 

Zdjęcia: Agnieszka Kulesza & Łukasz Pik

Stylizacja: Karolina Gruszecka

2/11Poznajcie MAWO – nową polską markę założoną przez modelkę Marię Zakrzewską i jej partnera

Proszę czekać..
Zamknij