Znaleziono 0 artykułów
27.02.2019

Premierowo na Vogue.pl: nowa kampania Macieja Zienia

Basia Czyżewska

– Rok 2018 był rokiem kobiet, więc mam nadzieję, że 2019 upłynie pod znakiem tolerancji i równouprawnienia. Wierzę w to, że jest już grupa krajów, gdzie możemy zająć się ważniejszymi tematami np. ekologią – mówi Maciej Zień, pokazując kampanię swojej ostatniej kolekcji „The Beatles”, która ma odwoływać się do pokoju i tolerancji – głównych wartości wyznawanych przez legendarny zespół.

W finale pokazu, który obejrzałam w listopadzie, pojawiła się jednopłciowa para młoda – dwie modelki. Jedna w klasycznej białej sukni, druga w garniturze. Niosły hasło: „All You Need Is Love”. Teraz motyw gry z płcią i przypisanymi jej rolami powraca w zdjęciach kampanii. Maciej Nowak i Charlotte Tomaszewska fotografują się nawzajem (zapraszając do działania także reżysera ruchu) i pozują w jedwabnych sukniach, koronkach, piórach i cekinach. Mają podobną ekspresję i piękne, smukłe ciała. Żadne nie jest bardziej kobiece albo męskie, co świetnie podkreśla zdjęcie nawiązujące do słynnego kadru z „Powiększenia” Michelangela Antonioniego. Tym razem w rolę fotografa wcieliła się Charlotte. To kobieta patrzy z góry na piękno swojego modela.

(Fot. Maciej Nowak, Łukasz Przytarski, Charlotte Tomaszewska)

Na pytanie, dlaczego społeczeństwo od dekad akceptuje „męski styl” u kobiet, a kobieca garderoba na mężczyźnie jest nadal odbierana jako rodzaj prowokacji czy ekstrawagancji, Zień odpowiada z nadzieją:

– Myślę, że każde uprzedzenie ma podstawy w niewiedzy, braku obycia czy strachu. Nadchodzi młode pokolenie, tolerancyjne, wykształcone. Pokładam w nim ogromne nadzieje. Wierzę, że są gotowi na pozytywne zmiany, a to, jak będą się nosić, będzie podyktowane przez wewnętrzny głos. I pozbawione strachu.

(Fot. Maciej Nowak, Łukasz Przytarski, Charlotte Tomaszewska)

W tym świetle jego następna kolekcja, którą zobaczymy 24 kwietnia, zapowiada się pasjonująco. Nawiązywać ma do czasów Stanisława Augusta Poniatowskiego, ostatniego króla Polski – Tym razem chcę zwrócić uwagę na to, jak bogatą mamy historię –  zapowiada Zień.

 

Zdjęcia: Maciej Nowak, Łukasz Przytarski, Charlotte Tomaszewska
Modele: Maciej Nowak, Łukasz Przytarski, Charlotte Tomaszewska
kier. artystyczne, stylizacja: Charlotte Tomaszewska
Reżyser ruchu: Łukasz Przytarski
Make-up: Joanna Wojniłko
Włosy: Aleksandra Płużyńska

1/13Premierowo na Vogue.pl: nowa kampania Macieja Zienia

Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę