Znaleziono 0 artykułów
28.05.2020

Premierowo na Vogue.pl: Fotograficzny projekt MMC Studio

Michalina Murawska

Po pandemii doświadczone marki dostosowały się do nowych realiów, nie rezygnując przy tym z kreatywnego zapału. Choć MMC Studio najnowszy fotograficzny projekt miało pokazać na wyjątkowej wystawie, jego ostateczny kształt prezentuje jednak w wersji cyfrowej. – Cały czas jesteśmy małą firmą i chyba dzięki temu możemy pozwolić sobie na elastyczność – mówi w rozmowie z Vogue.pl Rafał Michalak, połowa duetu stojącego za marką.

Był koniec listopada, gdy Ilona Majer i Rafał Michalak – duet tworzący markę MMC – zaprosili swoich gości do zabytkowej Messalki, by zaprezentować kolekcję na sezon wiosna-lato 2020. Nikt nie zdawał chyba sobie wtedy sprawy z tego, jak bardzo prorocze okaże się hasło „The Future Is Now”, które pojawiło się na kilku projektach. Scenariusz jak z filmów katastroficznych stał się naszą rzeczywistością. Wszyscy musieliśmy się z nią zmierzyć. Niektórzy przegrali. Inni zakasali rękawy i poszukali nowych dróg dojścia do odbiorcy.

Majer i Michalak początkowo zakładali, że najnowszą sesję autorstwa Aldony Karczmarczyk z udziałem hipnotyzujących braci Grzelak zaprezentują na wernisażu. Wcześniej kilkakrotnie stawiali już na takie formy prezentacji, a wernisaż byłby spójny z ich zamiłowaniem do łączenia mody ze sztuką. Dziś zamiast oprawionych, wielkoformatowych druków oglądamy zdjęcia w formie cyfrowej. Nadal cieszą oko wszystkich, którzy doceniają niekomercyjne podejście do mody.

Projektanci mówią, że cały czas zastanawiają się, jak odnaleźć się w nowej rzeczywistości – zarówno kreatywnie, jak i biznesowo. Daleko im do pesymizmu. – Na szczęście jesteśmy małą firmą i możemy pozwolić sobie na bycie elastycznym, np. szybko zmodyfikować plany produkcyjne – mówi Rafał Michalak. – Bardzo brakuje nam jednak rozmów z naszymi klientami.

Przez restrykcje spowodowane rozprzestrzeniającą się pandemią koronawirusa projektanci MMC byli zmuszeni odwołać nie jeden, ale dwa pokazy – pierwszy miał się odbyć 23 marca, a kolejny w czerwcu. Nie porzucili jednak prac nad nową kolekcją. Cały czas tworzą, dodatkowo obmyślając koncepcję na zaprezentowanie jej bez udziału publiczności. – Kasia Sokołowska przygotowuje dla nas projekt pokazu online. Mam nadzieję, że odbędzie się on jeszcze w czerwcu – zdradza Michalak.

Nad koncepcją zdjęć kolekcji na wiosnę-lato 2020 projektanci pracowali z Agnieszką Ścibior. Ubrania prezentują Oskar i Kacper Grzelakowie, czyli ulubieni bliźniacy Michalaka i Majer – hipnotyzujący, posągowi i reprezentujący nowe, nieznoszące szufladkowania pokolenie. – Są dla nas największą inspiracją do tworzenia unieksowej mody – tłumaczy Rafał Michalak. Niech ta sesja zaspokoi apetyty tych, którzy z niecierpliwością wyczekują już nowości MMC. Jest jasnym sygnałem, że wszystko u duetu w porządku.

Zdjęcia: Aldona Karczmarczyk

Stylizacja: Agnieszka Ścibior

Włosy: Michał Bielecki

1/10Premierowo na Vogue.pl: Fotograficzny projekt MMC Studio

Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę