Znaleziono 0 artykułów
10.02.2023

Minimalistyczne marki, które warto znać w tym sezonie

10.02.2023
Olenich /(Fot. materiały prasowe)

Nawet jeśli dajemy się oczarować naked dress i odważnie eksperymentujemy z eklektyzmem, najchętniej i tak wracamy do prostych, funkcjonalnych i łatwych w noszeniu form. Minimalistyczne konstrukcje, choć wygodne i ponadczasowe, nie muszą tracić jednak na wyrazistości. Bywają awangardowe i eleganckie, a nawet seksowne, przywołując w ten sposób zmysłową modę z lat 90. Oto pięć minimalistycznych marek, których projekty warto włączyć do szafy w nowym sezonie.

Beare Park: Podejście empiryczne

Beare Park /(Fot. materiały prasowe)

Choć australijska marka ma niecałe dwa lata, zdążyła zaskarbić sobie sympatię modnych minimalistek i największych branżowych insiderek na czele z Lauren Santo Domingo, która jako jedna z pierwszych zdecydowała się sprzedawać jej kolekcje na platformie Moda Operandi.

Beare Park to dzieło Gabrielli Pereiry – finansistki z wykształcenia i minimalistki z wyboru, która porzuciła pracę w bankowości inwestycyjnej na rzecz tworzenia mody zgodnej z zasadami współczesnego luksusu – wyrazistej, ale i ponadczasowej, wygodnej i zmysłowej, dyskretnej i świetnej jakości. Większość projektów powstawała na bazie jej prywatnych doświadczeń i upodobań – Pereira stawiała się nie tylko na pozycji twórczyni, lecz także potencjalnej klientki. Pamiętając o własnych potrzebach, udało jej się stworzyć koncept, który odpowiada na oczekiwania eleganckich, lecz zabieganych kobiet – miłośniczek metropolii lub fanek spędzania weekendów za miastem, dusz towarzystwa, ambasadorek sukcesu.

Co kupić z kolekcji wiosna-lato 2023: Drapowaną sukienkę o fasonie kolumny i z opuszczonymi ramionami.

Interior: Czego pragną kobiety

Interior /(Fot. Imax Tree)

Podobnie jak Beare Park, nowojorskie Interior w tym roku obchodzić będzie drugie urodziny. Za marką stoi duet przyjaciół – Lily Meismer i Jack Miner. Poznali się w szkole – w dziewiątej klasie uczęszczali razem na lekcje matematyki, ale to nie miłość do algebry, lecz do designu sprawiła, że błyskawicznie odnaleźli wspólny język. Kilkanaście lat później, mając za sobą różne zawodowe doświadczenia, postanowili kreatywnie połączyć siły.

Interior opiera się na idei luksusowych basików, ale i ubrań, które wywołują emocje – o których zawsze można coś powiedzieć, które trudno zaklasyfikować do wyłącznie jednej kategorii. Założyciele podobnie mówią o klientkach – w pierwszej kolejności są to kobiety interesujące się modą, ale pamiętają też o tych, które nie obserwują branży.

Choć kluczem do projektowania zawsze jest dla Meismer i Minera funkcjonalność, pilnują, by nawet najbardziej minimalistyczne sylwetki miały jakiś twist – czasami jest to asymetryczne cięcie, kiedy indziej ekstremalnie rozszerzona nogawka czy celowo zaburzone proporcje. Wszystkie odszywają z najwyżej jakości tkanin, które pozyskują z Japonii, Indii i Włoch.

Co kupić z kolekcji wiosna-lato 2023: Białą spódnicę o asymetrycznym wykończeniu i top bez ramiączek.

Olenich: Minimum środków, maksimum efektu

Olenich /(Fot. materiały prasowe)

Powstała w 2016 r. Olenich była jedną z ukraińskich marek, które po wybuchu wojny zostały zmuszone do walki o przetrwanie. Założycielka Yana Olenich uciekła z rodzimej Odessy do Grecji, zabierając ze sobą prototypy, gotowe projekty i próbki produkcyjne. O doświadczeniu wojny opowiadała zresztą na łamach brytyjskiego „Vogue’a”.

Kolekcję na wiosnę-lato 2023 zaprezentowała we wrześniu ubiegłego roku. Zadedykowała ją pragnieniu „powrotu do domu” – zebraniu najpiękniejszych związanych z nim wspomnień i porzucenia tułaczki na rzecz celebracji swojego pochodzenia i dziedzictwa. Do flagowych minimalistycznych fasonów włączyła więc tradycyjne ukraińskie elementy i symbole – hafty i obszycia, a także motywy nawiązujące do natury, która Ukraińcom jest bardzo bliska. – To opowieść o poświęceniu dla ojczyzny – jedynego miejsca, w którym możesz być naprawdę sobą – mówiła o tych projektach.

Co kupić z kolekcji na wiosnę-lato 2022: Lejącą sukienkę bez ramiączek.

Subtle Le Nguyen: Bez przypadku

Subtle Le Nguyen /(Fot. materiały prasowe)

Nazwa marki, znanej poprzednio jako Subtle Studios, doskonale odzwierciedla jej estetykę – to subtelne wyrafinowanie, dyskretny luksus, który przejawia się w nienagannej konstrukcji i wysmakowanych detalach, a także zacierającej się granicy między nowoczesnością i tradycyjnym podejściem do projektowania.

Za Subtle Le Nguyen odpowiedzialny jest duet z Wietnamu Jang Le i Nhat Viet. Marka narodziła się z potrzeby stworzenia konceptu, który łączyłby eksperymentalne, awangardowe podejście z celebracją wietnamskiego dziedzictwa i kultury. Z czasem marka stała się znana z efektownych, ale i funkcjonalnych projektów, które urzekały formą i detalami.

Co kupić z kolekcji na wiosnę-lato 2023: Drapowaną sukienkę z wycięciem w talii.

Lee Mathews: Proste pragnienia

Lee Mathews /(Fot. materiały prasowe)

Mathews karierę w modzie zaczynała jako ilustratorka i dyrektorka artystyczna – pracowała m.in. dla australijskiego „Vogue’a”. Z czasem zaczęła tworzyć ubrania dla siebie i koleżanek, które, podobnie jak ona, poszukiwały fasonów wygodnych, łatwych w noszeniu i spójnych z ideą australijskiego resortwearu.

Stół kuchenny, na którym początkowo odszywała projekty, szybko zamieniła na kameralne studio w Sydney. Mimo globalnego sukcesu wartości marki nie zmieniły się – celem Mathews jest, jak sama mówi, „projektowanie ubrań, które będą współgrać z codziennym życiem, będą jednocześnie piękne i funkcjonalne, dadzą poczucie wygody, ale i pewności”.

W kolekcji na wiosnę-lato 2023 wzięła na warsztat klasyczne i ponadczasowe elementy garderoby – skupiła się na ich konstrukcjach, odszyła z tkanin w przygaszonych kolorach albo pokryła wzorami nawiązującymi do hiperrealizmu. Inspirowała się fotografiami Irvinga Penna oraz martwą naturą Barbary Probst.

Co kupić z kolekcji na wiosnę-lato 2023: Koszulową sukienkę o fasonie tulipana.

Michalina Murawska
Proszę czekać..
Zamknij