Znaleziono 0 artykułów
24.07.2021

Przyznano nagrodę L’Oréal Paris Lights On Women Award

(Fot. materiały prasowe)

Jury z Kate Winslet na czele wyłoniło zwyciężczynię Lights On Women Award. Za najbardziej obiecującą reżyserkę konkursu filmów krótkometrażowych towarzyszącego 74. Międzynarodowemu Festiwalowi Filmowemu w Cannes, uznano Aleksandrę Odić z produkcją „Frida”.

16 lipca odbyła się uroczysta gala, podczas której L’Oréal Paris ogłosiło nazwisko laureatki nagrody Lights On Women Award dla najzdolniejszej reżyserki filmów krótkometrażowych zaprezentowanych podczas konkursu towarzyszącego festiwalowi w Cannes. Spośród 11 produkcji wybrano 22-minutową „Fridę” pochodzącej z Bośni i Hercegowiny, mieszkającej w Berlinie Aleksandry Odić. Film opowiada o niezwykłej relacji młodej pielęgniarki z pacjentem. Decyzję ogłosiła zdobywczyni Oscara i ambasadorka L'Oréal Paris, Kate Winslet. – Film Aleksandry Odić wzruszył mnie do łez – mówiła. – Subtelność obrazu i oszczędne dialogi pozostawiły ślad w moim sercu. Taka narracja wymaga odwagi, umiejętności i bardzo delikatnej ręki.

Oprócz statuetki, Odić otrzymała nagrodę pieniężną w wysokości 30 tysięcy euro. – Głównymi przeszkodami, jakie napotykają kobiety w branży filmowej są brak pewności siebie oraz niewystarczające dofinansowanie ich działalności – mówiła Delphine Viguier-Hovasse, Global Brand President L’Oréal Paris. – Zdecydowaliśmy przyznać tę nagrodę, ponieważ wierzymy, że wyłącznie dzięki bliskiej współpracy między kobietami zdołamy wyeliminować istniejące uprzedzenia i osiągnąć większą równowagę płci w kinie.

(Fot. materiały prasowe)

Na liście wybranych twórczyń filmów krótkometrażowych znalazły się również: Marija Apceveska („Biegun Północny”), Carina-Gabriela Dașoveanu („Historie miłosne w ruchu”), Natalia Durszewicz („Bestie wokół nas”), Huang Mebglu („Kot z morskiej głębi”), Lina Kalcheva („Druga Połowa”), Mya Kaplan („Nocna wizyta”), Anna Podskalská („Czerwone buty”), Tang Yi („Wszystkie kruki świata”), Jasmin Tenucci („Sierpniowe niebo”) oraz Adèle Vincenti-Crasson („King Max”).

Pola Dąbrowska
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę