Znaleziono 0 artykułów
23.04.2019

ANIMALKINGDOM z wyróżnieniem Must Have 2019

Dorota Kempko (Fot. materiały prasowe)

Kolekcja biżuterii autorstwa Doroty Kempko i Małgorzaty Waluś, które inspirację czerpią z zasobów Muzeum Sztuki w Łodzi, głównie dzieł Władysława Strzemińskiego, zachwyciła jury plebiscytu organizowanego przez Łódź Design Festival.

Wyróżnienie Must Have przyznawane jest najlepszym polskim dziełom pochodzącym od polskich projektantów i producentów, odzwierciedlającym najważniejsze trendy w designie. Charakterem przypomina nieodpłatnie nadawany znak jakości. Jego rolą jest upowszechnienie polskiego designu w kraju i za granicą oraz, co za tym idzie, promocja rodzimych projektantów. Do plebiscytu można zgłaszać produkty, które pochodzą z Polski i są dostępne w sprzedaży. Spośród wszystkich nominacji najlepiej zaprojektowane wybiera specjalnie powoływana każdego roku rada ekspertów, w skład której wchodzą uznani architekci, przedstawiciele mediów i najważniejszych w kraju ośrodków wzornictwa. Oprócz znaku jakości każdy twórca wyróżnionego projektu otrzymuje statuetkę zaprojektowaną przez Bartka Mejora, a wyprodukowaną przez wałbrzyską fabrykę Porcelana Kristoff. Jest to jeden z czołowych producentów porcelany w Polsce i jedna z najstarszych zachowanych fabryk porcelany na Śląsku. Wyróżnienie Must Have przyznawane jest przedmiotom, które warto mieć. Zalicza się do nich z pewnością „Projekt”, najnowsza kolekcja ANIMALKINGDOM.

Małgorzata Waluś (Fot. materiały prasowe)

Wyróżnienie Must Have i praca nad kolekcją prowadzą nas jeszcze głębiej ku myśli, że biżuteria to rzeźba, która niesie ze sobą wiele treści. Skłania nas do szerokiego spojrzenia na rzeczywistość i przełożenia jej na abstrakcyjne myślenie w procesie twórczym – mówią projektantki marki. – Myślenie o sztuce jako o formie odzwierciedlającej odczucia zmysłowe oraz to, co nas otacza, czyli również naturę, ma w naszym przypadku intymny i wyjątkowy język twórczy, jest nam bardzo bliskie. W DNA naszej marki jest wpisana otwartość na współpracę i nowe projekty, które mają głębsze znaczenie. Takie działania pozwalają nam jeszcze bardziej się rozwijać, a tym samym tworzyć nowe produkty dla naszych klientów – opisują swoje źródło inspiracji.

AKxPTNSxMS (Fot. materiały prasowe)

Dorota Kempko i Małgorzata Waluś to absolwentki akademii sztuk pięknych w Łodzi. Jak mówią, marka zrodziła się z marzeń, przyjaźni i pasji. Najważniejszą z wartości, które towarzyszą im od początku działalności, jest budowanie bliskich relacji. Dzięki możliwości personalizacji biżuterii i tworzenia własnych kompozycji spośród dostępnych symbolicznych zawieszek powstają osobiste i intymne historie. Działalność marki jest od początku wpisana w naturę, jako że inspiracją pierwszej kolekcji był świat zwierząt, kolejne również nieprzerwanie czerpią z bogactwa form oraz symboliki przyrody. Dziewczyny mają także na koncie stworzenie biżuterii do pierwszego paryskiego pokazu Gosi Baczyńskiej podczas paryskiego tygodnia mody w 2014 roku.

Naszyjnik AKxPTNSxMS (Fot. Materiały prasowe)

Nagrodzona Must Have kolekcja „Projekt” to dla twórczyń powrót do ich korzeni, czyli czasów studiów na Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego w Łodzi. Inspiracją do jej stworzenia były zasoby sztuki awangardowej w łódzkim Muzeum Sztuki. – Wpływ Władysława Strzemińskiego na kształt kolekcji w Muzeum Sztuki jest kluczowy. Podczas studiów dużo czasu poświęcałyśmy na poznawanie jego twórczości oraz twórczości awangardowej. Projektowanie kolekcji inspirowanej dziełami Muzeum Sztuki w Łodzi było bardzo przyjemnym powrotem do czasów studiów i twórczości, która wiele nas nauczyła. To była niezapomniana podróż, podczas której udało nam się w 100 procentach przenieść naszą wizję na gotową biżuterię – powiedziały nam projektantki. Wykonana z polerowanego mosiądzu pokrytego 24-karatowym złotem kolekcja łączy w sobie klasyczne techniki jubilerskie z nowoczesnymi technologiami. Kolczyki, bransoletki i naszyjniki o nieregularnych formach, dzięki swojej wyrafinowanej prostocie, są idealnym dodatkiem do niemal każdej stylizacji. Biżuterię z kolekcji będzie można oglądać podczas wystawy w ramach 13. edycji Łódź Design Festival od 17 do 26 maja w centrum festiwalowym Art_Inkubator przy ulicy Tymienieckiego 3 w Łodzi. Jest już także dostępna w sprzedaży na stronie internetowej marki oraz w butikach partnerskich.

Natalia Jeziorek
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę