Znaleziono 0 artykułów
22.05.2019
Artykuł sponsorowany

BMW wspiera bezpieczną jazdę

(Fot. materiały prasowe BMW)

Strategia marki jest dwutorowa: z jednej strony podnoszenie umiejętności kierowcy, a z drugiej, wprowadzanie innowacji i nowych technologii.

Po pierwsze: świadomy użytkownik

Wiosną tego roku powstała polska filia szkoły doskonalenia jazdy – BMW Driving Experience. Udział w jednym z czterech kursów to okazja, żeby pod okiem profesjonalnego instruktora przejechać się jednym z najnowszych modeli BMW, a przy okazji podnieść swoje umiejętności praktyczne.

Marka wyznaje żelazną zasadę: najbardziej zdradliwe są „codzienne okoliczności”, dlatego zamiast jazdy po płytach poślizgowych, instruktorzy trenują kursantów na mokrej powierzchni. To wcale nie znaczy, że emocje są mniejsze. Pisk opon i warkot wciskanego gazu skutecznie podnoszą poziom adrenaliny we krwi, ale jak zapewniają eksperci, nie chodzi o popisy, tylko o wiedzę i cenne doświadczenie, które można wykorzystać na polskiej drodze, np. o technikę hamowania awaryjnego, czy kontroli podsterowności. Szkolenia skoncentrowane właśnie na bezpieczeństwie to BMW Basic Compact Training i BMW Basic Safety Training, które realizowane są na wszystkich modelach z oferty marki, od aut miejskich po limuzyny, w tym również nowym BMW serii 3. Choć najlepiej dobrać auto, którym poruszamy się na co dzień, podpowiadają organizatorzy. Wtedy łatwiej będzie nam wyrobić dobre nawyki.

(Fot. materiały prasowe BMW)

Dla uczestników nastawionych na spektakularne efekty – duże prędkości, naukę driftu, czy jazdę po torze, marka przygotowała inne zajęcia. W ramach BMW M Intensive Training i BMW M Perfection Training można nie tylko bezpiecznie zaszaleć, ale też wypróbować mocniejsze auta - BMW M. Tu dodatkową atrakcją może być miejsce wydarzenia – Silesia Ring, czyli jeden z najnowocześniejszych torów wyścigowych w kraju.

Po drugie: futurysyczna wizja

Przemysł motoryzacyjny z jednej strony lubi nawiązywać do tradycji, podkreślając lata historii, dekady doświadczeń i retro estetykę detali, takich jak wykończenie w skórze i szlachetnym drewnie, ale z drugiej strony, niewiele marek w takim stopniu stawia na technologie i innowacje jak BMW. Ta marka ma ambicje przenieść nas do świata przyszłości, który jest nie tylko intuicyjny i funkcjonalny, ale też bardzo bezpieczny.

Samochód przyszłości ostrzeże kierowcę przed kolizją, wykryje pieszych czy rowerzystów, także w nocy, a asystent kierowania i toru jazdy, dopilnuje by nie zjechać z pasa ruchu i ostrzeże przed wykonaniem manewru, jeżeli istnieje prawdopodobieństwo kolizji bocznej.

Asystent cofania, który zapamiętuje ostatnie 50 metrów drogi auta, sprawi, że auto samo (bez rąk kierowcy) wyjedzie ze ślepej uliczki albo miejsca parkingowego. To rozwiązanie rodem z serialu „Czarne lustro”, ale okazuje się być jeszcze bardziej ekscytujące, gdy przeżyjemy je na własnej skórze.

(Fot. materiały prasowe BMW)

Inne nowości marki dostępne w autach BMW serii 3 to nieoślepiające innych użytkowników ruchu reflektory BMW Laserlight, czy BMW Digital Key, czyli wirtualny klucz, który właściciel może udostępnić zdalnie znajomym. Bardzo futurystyczna jest też funkcjonalność „Hey, BMW”, czyli inteligentny asystent kierowcy, który aktywowany głosowo hasłem „Hey, BMW” wykonuje zadania – może włączyć mapę, połączenie Bluetooth, czy radio. Zrealizuje proste czynności, które podniosą  komfort naszej podróży.

Basia Czyżewska
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę