Znaleziono 0 artykułów
07.06.2018

Japońska marka Doublet laureatem konkursu LVMH Prize 2018

07.06.2018
Laureaci i jury konkursu LVMH Prize (Fot. Rindoff Petroff, Getty Images)

Poznaliśmy zwycięzców tegorocznej edycji jednego z najbardziej prestiżowych konkursów dla projektantów – LVMH Prize. Nagrodę główną – 300 tysięcy euro i rok mentorstwa ze strony przedstawicieli LVMH – otrzymał Masayuki Ino za markę Doublet. Specjalne wyróżnienie powędrowało do Roka Hwanga – twórcy marki Rokh.

Nie faworyci – Eckhaus Latta i A-COLD-WALL* – a założona sześć lat temu streetwearowa marka Doublet została zwycięzcą tegorocznej edycji konkursu LVMH Prize. Jury, w skład którego weszli między innymi Karl Lagerfeld, Marc Jacobs i Jonathan Anderson, nagrodzili jej twórcę, Masayuki Ino, za „kładzenie nacisku na neutralne płciowo projekty przeznaczone dla konsumentów znudzonych tradycyjnymi markami”. Podczas gali przyznano także specjalne wyróżnienie – jego laureatem został także pochodzący z Azji Rok Hwang, założyciel marki Rokh.

Projekty marki Doublet (Fot. Rindoff Petroff, Getty Images)
Projekty marki Rokh (Fot. Rindoff Petroff, Getty Images)

38-letni Ino był najstarszym spośród tegorocznych finalistów konkursu. Absolwent tokijskiego Mode Gakuen College of Fashion and Design. Autorską markę założył w 2012 roku. Jego celem było stworzenie konceptu, który bazowałby na „codziennej modzie z odrobiną dziwactwa”. Projektant realizuje swój zamysł poprzez tworzenie kolorowych, streetwearowych ubrań wykorzystujących zabawę logo i nadrukami, eksperymentowanie z materiałem i balansowanie między modą sportową, użytkową i konceptualną.

Spodnie projektu Masayuki Ino dla marki Doublet (Fot. Melodie Jeng, Getty Images)

Jurorzy konkursu LVMH nie ukrywali, że tym, co urzekło ich w Masyuki Ino była nie tylko oryginalność jego projektów, ale także podejście do relacji z klientem. Japończyk, chcąc jak najbardziej pogłębiać doświadczenia zakupowe swoich klientów, wiele uwagi poświęca już samym opakowaniom. Te ostatnie szczególnie zachwyciły Clare Waight Keller, która w gronie jurorów zasiadła po raz pierwszy.

Oprócz nagrody głównej, jury przyznało także wyróżnienie specjalne. Otrzymał je Rok Hwang – twórca marki Rokh, którą założył zaledwie rok temu. Hwang doświadczenie zdobywał u boku Phoebe Philo w domu mody Celine, a w swoich projektach zestawia ponadczasowe, klasyczne fasony ze zmysłowymi i nieco surowymi detalami. Filozofia jego marki bazuje na słuchaniu głosu i potrzeb młodego pokolenia, które coraz bardziej ceni sobie jakość, a nie ilość.

Michalina Murawska
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę