Znaleziono 0 artykułów
17.08.2021

Marka Nikolaj Storm Copenhagen z nagrodą Zalando Sustainability Award

17.08.2021
(Fot. materiały prasowe)

12 sierpnia, podczas tygodnia mody w Kopenhadze, jury wyłoniło laureata drugiej edycji Zalando Sustainability Award. Za markę, która wykazała szczególne zaangażowanie w zakresie zrównoważonego rozwoju, uznano Nikolaj Storm Copenhagen. W ramach wyróżnienia, projektanci domu mody stworzą ekskluzywną kolekcję we współpracy z platformą Zalando.

Mając na uwadze, że tkaniny wykorzystywane w przemyśle odzieżowym stanowią ponad 70% śladu węglowego, marka Nikolaj Storm Copenhagen zobowiązała się do szycia z materiałów pochodzących głównie ze zrównoważonych źródeł (w ostatniej kolekcji dziewięć na dziesięć ubrań zostało wykonanych z ekologicznych tkanin). W 2017 roku rozpoczęła mierzenie rocznego śladu włókien i od tego czasu zmniejszyła zużycie wody o 41%, a także zadbała o wysokie standardy pracowników z szerokiego łańcucha dostaw.

Wysiłki projektantów i przedstawicieli marki uhonorowała platforma Zalando, która we współpracy z organizatorami kopenhaskiego tygodnia mody przyznała Nikolaj Storm Copenhagen nagrodę finansową w wysokości 20 000 euro oraz zaoferowała współpracę przy ekskluzywnej kolekcji odzieży. – Dom mody wykazał silne zaangażowanie w bardziej zrównoważone praktyki w zakresie innowacyjnych materiałów oraz wniósł radość i energię podczas prezentacji na ostatnim tygodniu mody w Kopenhadze. To właśnie ta mieszanka śmiałości i zaangażowania wyróżniła markę na tle konkurencji – mówi Anaheta von Berenberg, Buying Director Designer w Zalando i członkini jury.

Oprócz niej w komisji konkursowej zasiadali: modelka i działaczka na rzecz ochrony środowiska Arizona Muse, dyrektorka generalna Copenhagen Fashion Week Cecilie Thorsmark, redaktor naczelna „Vogue Scandinavia” Martina Bonnier, prezeska i dyrektorka generalna WGSN Carla Buzasi, doradca ds. zrównoważonego rozwoju Dio Kurazawa i dyrektorka ds. zrównoważonego rozwoju w Zalando Kate Heiny. Aby dalej wspierać rozwój Nikolaj Storm Copenhagen, platforma udostępni ostatnią kolekcję marki w swoich serwisach ponad 45 milionom klientów.

Drugie i trzecie miejsce w Zalando Sustainability Award zajęli kolejno Mother of Pearl i Teatum Jones.

Pola Dąbrowska
Proszę czekać..
Zamknij