Znaleziono 0 artykułów
10.01.2019
Artykuł sponsorowany

Narodziny gwiazdy

Cupra Ateca (Fot. materiały prasowe)

Sportowa elegancja jest w modzie. W najnowsze trendy w designie wpisuje się także Ateca, debiutancki model nowej marki CUPRA. 300-konny SUV powstał z szacunku dla mistrzowskiego rzemiosła, a przeznaczony jest dla wymagających klientów, którzy żyją na własnych zasadach. 

W świecie nieograniczonych możliwości najważniejsza jest umiejętność dokonania właściwego wyboru. To właśnie decyzje dotyczące stylu życia, podejmowane przede wszystkim w oparciu o indywidualne upodobania, a w coraz mniejszym stopniu o powszechnie obowiązujące trendy, kształtują naszą codzienność. Designerzy, projektanci mody i pomysłodawcy innowacyjnych gadżetów wychodzą więc naprzeciw wyrafinowanym potrzebom współczesnych konsumentów. Produkty przeznaczone dla świadomych klientów muszą spełniać szereg wymogów. Wysmakowany design łączy się w nich funkcjonalnością, a mistrzostwo rzemiosła z nowoczesną technologią. Te założenia przyświecały także twórcom wyjątkowego debiutanta. Ateca, miejski SUV o parametrach sportowego samochodu, to model inaugurujący powstanie nowej marki samochodów. CUPRA, wypełniająca niszę między autami popularnymi, a tymi z segmentu premium, na nowo definiuje pojęcie samochodu na miarę XXI wieku.

Charakterystyczne logo CUPRA (Fot. materiały prasowe)

Od niedawna obserwujemy coraz intensywniejsze przenikanie się tendencji z różnych dziedzin. Motoryzacja inspiruje się modą, czy też design technologią. Bowiem dopiero bezgraniczny eklektyzm pozwala na wolność ekspresji. A niezależność dla indywidualistów jest przecież najważniejsza. Każdy przedmiot, który posiadają, musi nosić znamiona wyjątkowości. Dlatego CUPRA, tworząc Atecę, czerpała inspiracje zewsząd – z wystroju wnętrz, wzornictwa przemysłowego i sztuki współczesnej. Znawcy mody na pewno dostrzegą w tym szlachetnym modelu także związki z kolekcjami prezentowanymi w ostatnich latach na wybiegu. SUV, który łączy elegancką linię ze sportowymi osiągnięciami, staje się równie wielowymiarowy, jak utrzymane w duchu sportowej elegancji ubrania. Nieprzypadkowo właśnie stroje łączące pozornie sprzeczne potrzeby stały się uniformem mieszkańców metropolii. Szybkie tempo życia narzuca poszukiwanie przedmiotów wielofunkcyjnych. Tak jak ta sama sukienka musi się sprawdzić w pracy, na zakupach i na randce, tak miejski samochód powinien z powodzeniem przeobrażać się w sportowe cacko albo wygodną limuzynę na dłuższe podróże. Tak wszechstronna jest waśnie Ateca. „Niepowtarzalna, choć nie do końca ekskluzywna, wyjątkowa, możliwa do dostosowania do potrzeb każdego kierowcy” – głosi filozofia marki CUPRA, która chce pogodzić precyzję rzemiosło z najnowocześniejszymi osiągnięciami technologii.

CUPRA Ateca (Fot. materiały prasowe)

Co wyróżnia 300-konnego SUV-a, który już za chwilę wyjedzie na Polskie drogi? CUPRA, jak żadna inna marka samochodów do tej pory, wierzy w potęgę rzemiosła. A co za tym idzie, część elementów samochodu została wykonana ręcznie. Ateca to samochód spójny w swoich kontrastach. Połączenie niskiej masy (zaledwie 1540 kg bez kierowcy) i wysokiej mocy silnika gwarantuje wspaniałe osiągi. Choć sylwetka samochodu jest stateczna, przyspieszając do 100 km/h w ciągu 5,2 sekundy, może się ścigać z autami sportowymi. Co ważne w przypadku samochodów skrojonych na miarę współczesnych miast, Ateca jest oszczędna. Dzięki 7-biegowemu automatowi i systemowi 4Drive kierowca może skupić się na wrażeniach z jazdy. Samochód, z pomocą licznych czujników, w czasie rzeczywistym analizuje warunki drogowe, w tym prędkość samochodu, prędkość obrotową każdego koła, położenie kierownicy, sposób jazdy, a nawet aktualne ustawienie samochodu, by w optymalny sposób dostarczyć moment obrotowy do każdego z kół. Kierowca może w tym czasie skupić się na doświadczaniu drogi.  – CUPRA Ateca to ostateczny etap ewolucji tej linii, łączący każdy aspekt naszego języka projektowania z dynamizmem niezbędnym pojazdowi o tak wysokich osiągach − od dominującego przodu, poprzez całe nadwozie, aż po mocno wyrzeźbiony tył – podsumowuje Alejandro Mesonero-Roman, szef Designu CUPRA.

CUPRA Ateca na drodze (Fot. materiały prasowe)

Twórcy CUPRA wiedzą jednak doskonale, że dla wielu kierowców perfekcyjne parametry to pewniak w samochodach tej klasy. Szukają czegoś więcej niż nowoczesna technologia. Ich potrzeby mogą spełnić tylko auta zaprojektowane z precyzją godną najbardziej drogocennych gadżetów. Dlatego projektanci marki spędzili długie miesiące na poszukiwaniu idealnego logo. Powstał znak rozpoznawczy CUPRA – dynamiczny, choć stonowany, równie ponadczasowy, co aktualny. Diabeł tkwi w każdym detalu. Szczegóły zostały wykończone w błyszczącej czerni: relingi dachowe, lusterka boczne, ramy okienne, listwy boczne, koła, przednia maskownica, przednie i tylne dyfuzory, a także spoilery, które otaczają tylne okno. CUPRA, świadoma, że dla jej klientów równie ważna jak parametry techniczne, jest także unikatowa estetyka, przygotowała kilka odcieni nadwozia: Energy Blue, Velvet Red, Brilliant Silver, Rodium Grey, Magic Black oraz Nevada White.

CUPRA Ateca w dalekiej podróży (Fot. materiały prasowe)

Ateca uczy doceniać precyzję ręcznego wykonania. Coraz częściej powracamy do rzemiosła, czy to w wyposażeniu wnętrz, w dodatkach do ubrań wykonanych ręcznie przez mistrzów, czy nawet w gadżetach, które oprócz innowacyjnego wnętrza zyskują odrobinę staroświecką oprawę. W zglobalizowanym świecie chętnie sięgamy po to, co lokalne, doceniając wartość w unikatowości, a nie masowej produkcji. Zwrot ku małym manufakturom to także pokłosie zwiększonej świadomości ekologicznej. CUPRA docenia nie tylko własnych projektantów, ale wchodzi też w relacje z firmami słynącymi ze świetnego designu. Gadżetem uzupełniającym doświadczenie prowadzenia SUV-a Ateca jest Fabike CUPRA. Rower do poruszania się po mieście powstał we współpracy z włoską firmą, która każdy model wykonuje ręcznie. Do samochodu pasują także specjalne torby podróżne i okulary przeciwsłoneczne. Marka CUPRA dba o całościowe doświadczenie, wiedząc, że żaden wybór nie jest przypadkowy.

CUPRA Fabike (Fot. materiały prasowe) 

Dobry design w połączeniu ze zrozumieniem potrzeb każdego indywidualnego klienta ma uczynić CUPRA marką, do której się wraca. Nowa definicja tego, czym ma być samochód premium, zasadza się bowiem na zrozumieniu, czym chce się wyróżniać wyrafinowany kierowca. Samochód nie jest dla niego synonimem prestiżu, tylko wolności. Niespokojny duch CUPRA Ateca, która kocha miejskie drogi równie mocno jak bezdroża, pasuje do osobowości tych, którzy nigdy nie przestają poszukiwać nowych wrażeń.

W zależności od wariantu i wersji zużycie paliwa w cyklu od 8,5 l/100 km do 8,9 l/100 km, emisja CO2 od 192 g/km do 201 g/km (dane na podstawie świadectw homologacji typu). Zużycie paliwa i emisja CO2 zostało określone zgodnie z procedurą WLTP. O szczegóły zapytaj Autoryzowanego Dealera Marki lub sprawdź na stronie CUPRA.

Anna Konieczyńska
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę