Znaleziono 0 artykułów
21.10.2021

Raport o stanie mody Lyst Index Q3 2021: powrót przepychu

(Fot. Getty Images)

Ukazał się trzeci w tym roku raport o stanie mody Lyst Index Q3 2021. Po jakie marki sięgamy najczęściej, jakie trendy są najpopularniejsze? Na pierwszym miejscu wśród domów mody znalazł się Balenciaga, po nim niedawny lider – Gucci. Według raportu przepych powraca, a jednocześnie wciąż ceniona jest wygoda.

Lyst to aplikacja i strona internetowa, która oferuje produkty 17 000 marek. Każdego roku korzysta z niej około 150 milionów osób. Na podstawie danych, dotyczących zachowania konsumentów w internecie, co kwartał publikowane są przez Lyst raporty o tendencjach w modzie, a także najpopularniejszych markach i produktach.

W najnowszym rankingu wygrywa Balenciaga. Co sprawiło, że dom mody, który w ubiegłym kwartale uplasował się na szóstej pozycji, tym razem zwyciężył z takimi konkurentami jak Gucci, czy Dior? Kluczem do sukcesu okazała się kreatywność i nawiązywanie do popkultury. Ye (Kanye West) współpracował z Balenciagą przy premierze albumu „Donda”. Efektem współpracy była także kreacja, którą Kim Kardashian założyła na MET Galę. Kreację tego domu mody podczas wydarzenia nosiła także Rihanna. Po uroczystości dom mody Balenciaga odnotował aż 505% wzrost liczby wyszukiwań w internecie.

Lyst Index Q3 2021 wskazuje, że wciąż wybieramy wygodne buty

Na szczycie listy najgorętszych produktów dla kobiet znajduje się tote bag Raffia od Prady. Zaraz za nim znalazły się platformy Medusa Aevitas od Versace – model noszony przez takie gwiazdy, jak Ariana Grande, Beyoncé, czy Dua Lipa. Wyszukiwania wysokich obcasów na stronie Lyst wzrosły o 177% w porównaniu z tym samym kwartałem w 2020 roku, co wpisuje się także w tendencję powrotu bardziej wyszukanych kreacji.

Po doświadczeniach pandemicznych wciąż wybieramy wygodne obuwie, ale coraz częściej liczy się także jego forma. Najwyżej wśród projektów dla kobiet znalazły się klapki frotte w zieleni od Bottegi Venety, a tuż za nim – model ze złotym zdobieniem od JW Anderson.

Na szczycie listy najpopularniejszych produktów dla mężczyzn po raz drugi znalazły się wykonane z pianki buty Yeezy od Adidasa.

Fenomenem sezonu jest plastikowa biżuteria, w tym zrobiona z koralików –kobiety najczęściej wybierają bransoletkę Roxanne Assoulin, mężczyźni – naszyjnik od Eliou. Liczba wyszukiwań tego rodzaju dodatków wzrosła ostatnio o 229%.

Hanna Łopuszyńska
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę