Znaleziono 0 artykułów
23.08.2019
Artykuł sponsorowany

Targi Mody Poznań: Czas na ekologię

Cottonganic (Fot. Materiały prasowe)

W obliczu kryzysu klimatycznego coraz więcej marek stawia na zrównoważony rozwój, ekologiczne tkaniny i nowoczesne technologie. W Targach Mody Poznań, które rozpoczną się 27 sierpnia, wezmą udział ekologiczne marki, a w ramach Kongresu Fachowców odbędą się prelekcje, warsztaty i wykłady dotyczące etycznej przyszłości branży. 

Ekologiczne materiały to za mało. Produkcja zgodna z zasadami zrównoważonej mody stanowi dla marek ogromne wyzwanie. Polacy mają coraz większą świadomość tego, że projektowanie w duchu eko wymaga kompleksowych rozwiązań. Choć według badań przeprowadzonych przez KPMG zaledwie 8 proc. z nas deklaruje, że podczas zakupów zwraca uwagę na odpowiedzialność społeczną danej marki, ta liczba z roku na rok rośnie. To niezwykle ważne, bo to właśnie my, konsumenci, mamy moc, by zmienić świat mody na lepsze. Do szerzenia świadomości ekologicznej przyczyniają się branżowe wydarzenia takie jak tegoroczne Targi Mody Poznań.

The Eye Honey (Fot. Materiały prasowe)

Zielona moda

Podczas tegorocznej edycji Targów Mody Poznań ekologiczne marki zagoszczą w dedykowanej im alejce na poziomie 1. Poznań Congress Center. Znajdzie się tam miejsce dla marki NAGO, której twórcy świadomie wybierają wyłącznie naturalne materiały. Proponowane przez nich ubrania są uszyte z miłych dla ciała i przyjaznych dla środowiska organicznej bawełny, tencelu, cupro czy znakomitej jakościowo wełny. Są ponadczasowe, uwalniają od przymusu pogoni za trendami, stanowią uniwersalną bazę szafy. Z kolei Odzieżowe Pole pokaże swoją linię Eco Ego. Odzież szyta wyłącznie z tkanin przyjaznych środowisku, takich jak len, konopie, jedwab i organiczna bawełna, podkreśla bliski związek człowieka z naturą. Ubrania Eco Ego są adresowane do świadomych konsumentów, którzy wiedzą, że ich wybory zakupowe mają wpływ na losy Ziemi. Z organicznej bawełny tworzy także marka Cottonganic. Proponowane przez nią kobiece, pełne słowiańskiej symboliki ubrania to idealne rozwiązanie na jesień i zimę. Wysoka jakość materiałów sprawia, że będą nam służyć latami. Swoją ofertę przedstawi również marka Bindka, która większość swoich produktów tworzy z materiałów pochodzących z recyklingu. W ten sposób powstają niepowtarzalne krawaty, muchy, spinki czy paski.

MPH (Fot. Materiały prasowe)

Wielu producentów sięga po rozwiązania z zakresu nowoczesnych technologii. Poliestrowe włókna, które powstają w wyniku rozdrobnienia butelek, sztućców czy tacek, coraz częściej zastępują naturalne tkaniny. Wiele marek łączy tak pozyskany materiał z włóknami bawełnianymi i wykorzystuje go do produkcji dżinsów i toreb. Coraz większą popularnością w świecie mody cieszą się też wegańskie zamienniki skóry naturalnej. Jednym z najnowszych i jednocześnie najbardziej trendy jest tworzywo piñatex, produkowane ze skóry ananasa. Jedną z kilku marek w Polsce, które wykorzystują ten materiał do produkcji butów, jest Fairma, która pojawi się w Poznaniu. O tym, że rośliny to przyszłość mody, wie doskonale Zuzanna Wójcik. Absolwentka warszawskiej Katedry Mody swoją kolekcję SUPERNATURE oparła na tkaninach, które jak najmniej szkodzą środowisku. Wybrała materiały wykonane z włókien banana, bambusa, eukaliptusa, lotosu i lnu, czyli roślin, których hodowle potrzebują niewiele wody.

Drama (Fot. Materiały prasowe)
Targi Mody Poznań 2019 (Fot. Materiały prasowe)

Ekologia okiem fachowców 

Zuzanna Wójcik będzie obecna nie tylko w przestrzeni wystawienniczej Targów Mody Poznań. Projektantka wystąpi również jako jedna z prelegentek Kongresu Fachowców. Tematyczna debata ekspertów, której poprzednie edycje odbiły się szerokim echem w mediach i w środowisku mody, odbędzie się 27 sierpnia w godzinach od 9:30 do 13:30. W tym roku, obok tematów takich jak e-commerce, nowoczesne technologie czy druk 3D, kongres skupiać się będzie również na ekologii i zrównoważonej modzie. Zuza Wójcik wygłosi prelekcję „Działania dla poprawy sytuacji przemysłu tekstylnego i modowego w kontekście kryzysu klimatycznego i zanieczyszczenia środowiska”. Opowie o nadprodukcji, zanieczyszczaniu środowiska, ekologicznych materiałach, roślinach barwierskich i wykorzystaniu druku 3D. 

Podobne artykułyTargi Mody Poznań: Wyłącznie dobre markiNatalia Jeziorek Z kolei reprezentująca markę Slogan Monika Krawczykowska w wykładzie „Odpowiedzialna moda we współczesnym świecie” przedstawi Slogan jako jedno z pionierskich przedsiębiorstw wegańskich. Projektantka postara się przekonać słuchaczy, że tworzenie ubrań z poszanowaniem dla planety i wolnych od cierpienia zwierząt wcale nie jest trudne. Trzecią prelekcję o ekologii wygłoszą w imieniu marki NAGO Jan Stasz i Julia Turewicz. Podczas wykładu „Przykład marki modowej propagującej zrównoważony rozwój” zwrócą uwagę przede wszystkim na to, w jaki sposób komponować bazę garderoby. Wyjaśnią też, dlaczego świadomy wybór materiałów jest tak ważny dla naszego środowiska.

(Fot. Materiały prasowe)

Choć zrównoważona moda to niezwykle ważny temat, Kongres Fachowców dotyczyć będzie w dużej mierze także internetu i tego, jak to medium zmienia świat mody. Eksperci poruszą m.in. tematy e-commerce’u i wirtualnych przymierzalni. Na Kongresie Fachowców nie zabraknie przedstawicieli „Vogue Polska”. Katarzyna Pietrewicz-Żero i Bartosz Gorzejewski wygłoszą prelekcję zatytułowaną „Content Marketing w social mediach w budowaniu marek”. O swoim wystąpieniu mówią: – Jednym z codziennych wyzwań, jakie stoją przed zespołem opiniotwórczego medium, jest tworzenie i dystrybucja contentu, który pomaga markom osiągać ich cele biznesowe. Podzielimy się naszymi doświadczeniami, pokażemy przykłady treści oraz wykorzystania mediów społecznościowych, które mogą okazać się pomocne w budowaniu strategii content marketingowej.

Jakie jeszcze tematy poruszą zaproszeni goście? Przyszli projektanci i właściciele marek dowiedzą się, jak rozwijać i zakładać potencjalne biznesy. Magda Komarzeniec przedstawi obraz współczesnego polskiego projektanta mody w oparciu o badania Centralnego Muzeum Włókiennictwa w Łodzi, a Aleksandra Libiszowska wygłosi prelekcję w imieniu kancelarii Wierciński Kwieciński, Baehr dotyczącą finansowania w branży mody ze środków unijnych. Co więcej Anna Karpińska z marki Solar Company przybliży temat współpracy ze studentami uczelni artystycznych, a specjaliści z Domodi.pl opowiedzą więcej o zakupach w sieci.

Tegoroczną edycję Kongresu Fachowców poprowadzi Paulina Smaszcz-Kurzajewska.

Bezpłatna rejestracja odbywa się za pośrednictwem strony internetowej: https://targimodypoznan.pl/formularz-rejestracyjny-na-kongres/

Natalia Jeziorek
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę