Znaleziono 0 artykułów
27.02.2020

VITKAC w 2020 roku: Nowe marki i nowa filia w Krakowie

Kampania Kirin (Fot. materiały prasowe)

Luksusowy dom handlowy ogłasza plany na najbliższy rok – oferta poszerzy się o nowe gorące marki, takie jak Ambush i Nanushka, powstanie też filia domu handlowego w Krakowie.

Kiedy tuż obok palmy wyrósł w Warszawie VITKAC, luksusowy dom handlowy z fasadą z czarnego granitu, niektórzy powątpiewali, czy projekt utrzyma się na mapie miasta. Bo choć budził zachwyt (tu otworzyły się pierwsze i jak dotąd jedyne w Polsce butiki takich marek jak Gucci, YSL, Lanvin czy Bottega Veneta), to jednocześnie wydawał się oderwany od realiów polskiego rynku. Tymczasem po ośmiu latach od rewolucji VITKAC nie tylko dynamicznie się rozwija, wprowadza nowe marki, planuje ciekawe niekomercyjne projekty, lecz także otwiera drugi dom handlowy, tym razem w Krakowie.

Kampania Fear of God (Fot. materiały prasowe)

Przyszłością retailu jest połączenie ekosystemu marki oraz kupca detalicznego tak, aby wartość dodana nie była jednostronna, ale płynęła z jednego oraz drugiego źródła – powiedział Arkadiusz Likus, który podczas śniadania prasowego zaprezentował imponujące wyniki. W 2019 roku VITKAC otworzył 20 nowych sklepów, m.in. Etro, Balmain, Loewe czy Dsquared2, stworzył ekskluzywne kolekcje z Balmain i Red Valentino, a z Dsquared2 specjalną urodzinową kolekcję kapsułową.

Plany na 2020 rok są jeszcze bardziej ambitne. Przede wszystkim możemy liczyć na młode, gorące marki. Obok sklepów Jacquemus, Wandler i Fear of God, które zaistniały na początku roku, pojawią się kolejne nieobecne dotąd na polskim rynku. Wśród nich zapowiadane są minimalistyczna i flirtująca ze stylem retro Nanushka, streetwearowy Ambush, nowocześnie reinterpretujący klasykę Kirin czy młoda, kolorowa i przekorna Agnona. Miłośników wyrazistych i funkcjonalnych butów ucieszy na pewno pojawienie się paryskiej marki Adieu. 

Kampania Nanushka (Fot. materiały prasowe)

Warszawski dom handlowy dynamicznie zmienia swój wizerunek, otwierając sklepy znanych nam już marek w nowej i spersonalizowanej odsłonie (takie są przestrzenie Salvatore Ferragamo, KENZO czy Marni). Jak zapowiada Likus, ciekawym eksperymentem będzie pilotażowy projekt niekomercyjnej galerii sztuki w przestrzeni sklepu Diesla. Jednak prawdziwa rewolucja wydarzy się na południu kraju.

Jak zauważył Arkadiusz Likus, dobra luksusowe oraz premium mają dwie destynacje w Polsce, więc nadszedł czas na tę drugą, czyli Kraków. Znana dobrze fashionistom przestrzeń Pasażu 13, gdzie dotąd mieścił się Likus Concept Store, już wiosną, po gruntownym remoncie, otworzy się na nowo jako drugi w Polsce dom handlowy VITKAC. Dwie zabytkowe kamienice skryją ultranowoczesne wnętrze z najbardziej luksusowymi markami. Choć lista brandów nie została jeszcze ujawniona, wiadomo, że pierwsze butiki zaczną funkcjonować już w maju.

Basia Czyżewska
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę