Znaleziono 0 artykułów
17.01.2020

Duet Dsquared2 tworzy ekskluzywną kolekcję dla VITKACA

17.01.2020
(Fot. materiały prasowe)

Dom handlowy VITKAC rozwija współpracę ze słynnym włoskim domem mody Dsquared2. Utrzymana w czerni kolekcja kapsułowa dla niej i dla niego, w której znajdziemy kowbojki, dżinsy, T-shirt, bluzę w dwóch wersjach: z kapturem oraz bez, czapkę, portfel, pasek, kurtkę oraz plecak, jest przesiąknięta charakterystycznym rockowym duchem. Kolor limitowanej edycji ubrań nawiązuje do ciemnej fasady budynku VITKACA.

(Fot. materiały prasowe)

Born in Canada, Made in Italy

Bliźniacy Dean i Dan Caten urodzili się w 1964 r. w Toronto. We wczesnych latach 80. przenieśli się do Nowego Jorku by zrealizować marzenia o pracy w świecie mody. Ich celem były studia na prestiżowej uczelni Parsons. Po semestrze wrócili do rodzimej Kanady, żeby wypuścić swoją pierwszą damską kolekcję pod własnym brandem DEanDAN. Niestety marka nie przyniosła im spektakularnych sukcesów. Dwa lata później zostali dyrektorami kreatywnymi marki Ports International, ale jak powtarzają często w wywiadach, „niczego nie żałują”. Prawdziwy przełom nastąpił jednak dopiero w 1991 r., kiedy przyjechali do Europy, by w Mediolanie pracować dla różnych domów mody, w tym m.in. Versace czy Diesel’a.

(Fot. materiały prasowe)
(Fot. materiały prasowe)

Styl bliźniaków był rozpoznawalny od początku. Zgodnie z duchem nowych czasów reinterpretowali to, co męskie i seksowne. Siła indywidualizmu sprawiła, że już po roku zadebiutowali pierwszą męską kolekcją „Homesick Canada Collection” pod logiem Dsquared2. Debiut zwrócił uwagę opiniotwórczych dziennikarzy i osobowości branży. Ekstrawaganckie połączenie włoskiego krawiectwa z kanadyjską świeżością zachwycało energią. Styl glamour przenikał się z luźną sportową formą. Wkrótce pojawiła się też linia damska — silna, ale sensualna męskość dopełniała odważną, wyzwoloną kobiecość. Dsquared2 uosabiał nowe rozumienie luksusu, szczególnie bliskie młodemu pokoleniu, do którego skierowana była marka. Metroseksualne sylwetki, fascynacja popkulturą i atletycznym ciałem to tylko kilka motywów, które towarzyszą Dsquared2 do dziś, zarówno w regularnych kolekcjach prezentowanych co sezon na mediolańskim tygodniu mody, jak i w projektach specjalnych realizowanych dla gwiazd. Madonna, Britney Spears, Beyoncé, Nicolas Cage, Lenny Kravitz, Maluma czy Michael Bublé to tylko kilka nazwisk, które współpracowały z Dsquared2. Ważne powiązania z muzyką były zawsze mocną inspiracją dla projektantów.

(Fot. materiały prasowe)

Kierunek Warszawa

W tym roku Dsquared2 obchodzi 25. urodziny. Ćwierćwiecze ugruntowało pozycje marki, która spodniom w kant przeciwstawia stylowo znoszone dżinsy, a białym kołnierzykom – kowbojskie koszule. Nad Wisłą Dsquared2 jest dostępny od 15 lat, a w tej lokalnej historii marki szczególną rolę odgrywa VITKAC, który od początku swojego istnienia ma dwa cornery Dsquared2. 

Dla tych wiernych klientów, ale też z uwagi na nowych, którzy dopiero poznają markę, zdecydowaliśmy się na współpracę — mówili Dean i Dan podczas premiery limitowanej kolekcji w Warszawie. Dziesięć unikatowych modeli — od kowbojek przez dżinsy, T-shirt, bluzę, czapkę, portfel aż po kurtkę powstało, by uczcić lata współpracy i świetne relacje, które trudno już ograniczyć tylko do płaszczyzny handlowej. 

Nasza kolekcja dla VITKACA składa się z dziesięciu znakomitych stałych elementów garderoby, które charakteryzują się prostotą. Kolekcja łączy w sobie historię naszej marki i VITKACA, ponieważ powstała w wyniku naszej współpracy pod wspólnym logo – dodalii Dean i Dan Caten. 

Na bluzach oraz T-shirtach oprócz logo Dsquared2 umieszczono krótką genezę nazwy VITKACA, która pochodzi od pseudonimu „Witkacy” Stanisława Ignacego Witkiewicza, wybitnego pisarza, malarza, filozofa, dramaturga i fotografika z okresu pierwszej połowy XX wieku.
Minimalistyczna estetyka i prowokacyjna typografia kapsuły „DSQUARED2 EXCLUSIVE FOR VITKAC”, łączącą wszystkie produkty, sprawiają, że ubrania są z jednej strony funkcjonalne, a więc łatwe do wkomponowania w codzienną garderobę, z drugiej – mają posmak kolekcjonerskich trofeów dla prawdziwych fanów mody.

(Fot. materiały prasowe)

To już trzecia kolekcja, którą duet Dean’a i Dan’a stworzył specjalnie dla domu handlowego VITKAC. Obie firmy nie zamierzają na tym poprzestać i zapowiadają kolejne wspólne projekty.

Kolejne projekty już się szykują. Jednym z nich będzie otwarcie nowego sklepu Dsquared2 w VITKACU w Krakowie — zapowiada Arkadiusz Likus.

Vitkac.com

Redakcja Vogue.pl
Proszę czekać..
Zamknij