Znaleziono 0 artykułów
05.04.2022

Błysk i wycięcia. Czy nadchodzą nowe szalone lata 20.?

05.04.2022
Nensi Dojaka, jesień-zima 2022 (Fot. Imax Tree)

Przezroczystości, wycięcia i brokat widać nie tylko na wybiegach, lecz także w klubach. Po kolejnej zimie w pandemii i dniach spędzonych w wygodnych dresach, wieczorami znów chcemy błyszczeć i czuć się wspaniale. Całkiem jak w szalonych latach 20.

– Kalendarze eventów znowu się zapełniają i my też widzimy większe zainteresowanie naszymi imprezowymi projektami – mówi Liane Wiggins, szefowa działu odzieży damskiej w Matchesfashion.com. – Klienci poszukują bajecznych, robiących wrażenie projektów, w których mogą błyszczeć – dodaje. 

Valentino wiosna-lato 2022

Rozchwytywane są sukienki takich marek, jak The Vampire’s Wife, Kika Vargas, Taller Marmo czy Saloni w energetycznych kolorach, na przykład jaskraworóżowym, bordowym i srebrnym. Świetnie sprzedają się również sukienki Valentino, Erdem i Giambattisty Valliego – z koronkami, haftami i kwiatowymi wzorami. 

Valentino wiosna-lato 2022

W sklepie Flannels popularne są bardziej seksowne ubrania. Spódniczki i sukienki mini uwielbianej przez celebrytki, inspirowanej stylem Y2K marki Poster Girl sprzedają się tu jak świeże bułeczki, hitem są też patchworkowe dzianinowe sukienki Roberty Einer. Emma Ilori, szefowa działu rozwoju odzieży damskiej Flannels, zauważyła wzrost sprzedaży sukienek o 230 proc. Zwraca również uwagę na zmianę podejścia do zakupów. – Klientki szukają radosnych sukienek, które uzupełnią ich garderobę i poprawią im samopoczucie. Obserwujemy powrót zainteresowania wyjściami, kobiety znów chcą efektownie wyglądać. W 2022 r. cieszymy się tym, że możemy ubrać się elegancko – mówi.

Mugler wiosna-lato 2021

Świetną sprzedaż sklep notuje dzięki marce Mugler. Bestsellerami są modelujące sylwetkę projekty z siateczki Caseya Cadwalladera, w szczególności jego suknia Illusion. – Wygląda na to, że nasze klientki poszukują uwodzicielskich, przezroczystych sukienek – twierdzi Ilori. 

Mugler wiosna-lato 2021

Z kolei osoby robiące zakupy na Net-a-Porter pragną błysku. Wystarczy przejrzeć szeroką ofertę sukienek tego sklepu, by znaleźć obfitość cekinów i brokatu, nie dziwi więc, że jednym z najbardziej pożądanych w styczniu projektów była, wyprzedana już, bogato zdobiona minisukienka Garetha od Isabel Marant. 

Klientki marzą nie tylko o projektach z nowych kolekcji: strony internetowe sprzedające ubrania z drugiej ręki, takie jak Vestiaire Collective, zauważają ogromne zapotrzebowanie na stroje imprezowe z poprzednich sezonów. Za jedną z przyczyn wzrostu zainteresowania ubraniami na przyjęcia Vestiaire uważa drugi sezon hitu HBO „Euforia”, który jest pełny świetnej mody. Od 9 stycznia, kiedy wyemitowany został pierwszy odcinek, platforma zaobserwowała 125-procentowy wzrost wyszukiwania gorsetowych sukienek, podobnych do tych, które nosi bohaterka serialu Jules (Hunter Schafer). O 96 proc. zwiększyła się liczba wyszukiwań sukienek marki Batsheva, częściowo dzięki lookowi serialowej Lexi (Maude Apatow). Jednak najważniejszym trendem będącym wynikiem oglądalności „Euforii” są sukienki z piórami, które wyszukiwane są częściej aż o 275 proc. 

Jeżeli chodzi o buty, klientki Net-a-Porter kupują szpilki Aminy Muaddi, w szczególności jej opalizujące pantofle bez pięty Gilda oraz czółenka Ami wykonane z PVC i metalicznej skóry. Popularnością cieszą się również klasyczne szpilki od Manolo Blahnika, takie jak popisowy model marki Hangisis. 

Fot. Getty Images

Według Liane na Matches Fashion widać zainteresowanie butami na szalone party, z kolei na Flannels szpilki wyszukiwane są o 156 proc. częściej. Niezwykłe modele od Jimmy’ego Choo i Versace odciągnęły uwagę klientek od butów Ugg (choć one również dobrze się sprzedają). 

Możemy spodziewać się, że ubrania imprezowe będą nas dalej zaskakiwać. Liane zapowiada fantastyczne kolekcje kapsułowe od takich marek, jak Taller Marmo, Common Hours, Germanier, 16Arlington i Bernadette, które już niedługo mają pojawić się na Matches Fashion. Warto zwrócić uwagę na buty w nowym stylu, których zapowiedzi widać w kolekcjach wiosna-lato 2022 – my z zapartym tchem czekamy na niebotyczne platformy od Saint Laurent. 

Artykuł ukazał się oryginalnie na Vogue.co.uk.

Alice Cary
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę