Znaleziono 0 artykułów
29.04.2025
Artykuł partnerski

Hyundai INSTER: Kompaktowy, w pełni elektryczny, intuicyjny i zaskakująco przestronny

29.04.2025
Fot. Materiały prasowe

Hyundai wprowadza na polski rynek swój najmniejszy elektryczny model – INSTER. Ten kompaktowy samochód, mimo niewielkich rozmiarów, oferuje przestronne wnętrze, imponujący zasięg oraz zaawansowane technologie, które czynią go atrakcyjnym wyborem dla mieszkańców miast.

Podczas oficjalnych testów prasowych mieliśmy okazję jako jedni z pierwszych w Polsce usiąść za kierownicą najnowszego, w pełni elektrycznego Hyundaia INSTER. Choć jest to najmniejsze elektryczne auto w gamie marki, zaskakuje przestronnością, funkcjonalnością i jakością wykończenia. Sprawdziliśmy, jak radzi sobie na drodze i w codziennym użytkowaniu.

Fot. Materiały prasowe

Nowy wymiar miejskiej mobilności

Hyundai INSTER stanowi odpowiedź na rosnące potrzeby mieszkańców miast, którzy szukają zwinnego, ekologicznego i przystępnego auta do codziennego przemieszczania się. To samochód stworzony z myślą o wygodzie w ciasnych uliczkach, łatwym parkowaniu oraz ograniczeniu emisji – bez rezygnacji z komfortu jazdy czy nowoczesnych rozwiązań technologicznych. Podczas jazd testowych w czeskiej Pradze INSTER sprawiał wrażenie, jakby został zaprojektowany dokładnie pod rytm miejskiego życia – skrętny, dynamiczny i intuicyjny w obsłudze.

Kompaktowy z zewnątrz, przestronny w środku

Choć INSTER mierzy zaledwie 3,8 metra długości, we wnętrzu zaskakuje ilością miejsca – zarówno z przodu, jak i z tyłu. Ergonomiczne fotele, płaska podłoga i dobrze rozplanowana deska rozdzielcza sprawiają, że cztery osoby mogą nim podróżować wygodnie nawet na dłuższych dystansach. Bagażnik również okazał się praktyczny – pomieścił plecaki, torbę z aparatem i kilka drobnych zakupów, co przy tych gabarytach auta nie jest wcale oczywiste. Co więcej, od wersji Modern dostępna jest funkcja przesuwania i regulacji oparcia tylnej kanapy w proporcji 50:50, co zwiększa elastyczność aranżacji wnętrza.

Fot. Materiały prasowe

Dodatkowym atutem jest bogata personalizacja. Hyundai INSTER jest bowiem dostępny w różnych wariantach kolorystycznych – w tym w odważnych odcieniach, takich jak Buttercream Yellow Metallic, Abyss Black Pearl, Atlas White czy Sienna Orange Metallic. Opcjonalnie w ofercie są także dwukolorowe kombinacje z kontrastującym czarnym dachem (Twon-tone). Wnętrze można dostosować do własnych upodobań, dobierając ulubiony kolor tapicerki i akcenty dekoracyjne.

Elektryczna dynamika i solidny zasięg

Pod maską modelu Hyundai INSTER kryje się napęd elektryczny o mocy 71,1 kW (97 KM) lub 84,5 kW (115 KM) – w zależności od wersji akumulatora. Zaskakuje on żwawością i natychmiastową reakcją na gaz. Samochód gwarantuje dynamiczne przyspieszenie – wersja z silnikiem 115 KM osiąga 100 km/h w 10,6 sekundy, a słabsza, z silnikiem 97 KM, w 11,7 sekundy. W zależności od wersji i koła (15 lub 17 cala) użytkownik może wybrać między większym komfortem a bardziej sportową charakterystyką prowadzenia.

Fot. Materiały prasowe

Samochód dobrze radzi sobie zarówno w mieście, jak i na drogach szybkiego ruchu. Na testowej trasie model z większą baterią o pojemności 49 kWh zaoferował realny zasięg w okolicach 350-370 km, co przy miejskim trybie jazdy stanowi bardzo konkurencyjny wynik.

Nowy model marki Hyundai wyróżnia się szybkim zasilaniem prądem stałym (DC), dzięki czemu do 80 proc. można go naładować już w około 30 minut (przy mocy do 85 kW). To wystarczająco, by uczynić z niego pełnoprawne auto na co dzień – nie tylko do jazdy po mieście, lecz także na weekendowe wypady za miasto.

Technologia, która wspiera, a nie przytłacza

Fot. Materiały prasowe

Jednym z największych zaskoczeń w modelu INSTER jest jakość zastosowanych technologii. Systemy wspomagające jazdę – takie jak asystent pasa ruchu, aktywny tempomat, kamera cofania czy system rozpoznawania zmęczenia kierowcy – działają płynnie i są niezwykle przydatne w miejskiej dżungli. Centralny ekran dotykowy z systemem infotainment jest czytelny i szybki, a interfejs – przyjazny nawet dla mniej zaawansowanych technologicznie użytkowników.

Cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,25 cala oraz równie duży ekran centralny z nawigacją opartą na danych online zapewniają płynne działanie i wysoką rozdzielczość. Android Auto i Apple CarPlay funkcjonują bez zarzutu – w połączeniu z szybkim ładowaniem smartfona i usługami BlueLink codzienna obsługa auta staje się wyjątkowo komfortowa.

Mały elektryk, wielkie zaskoczenie

INSTER to więcej niż typowy mały elektryk. Hyundai stworzył auto, które nie tylko świetnie wygląda i sprawdza się w praktyce, lecz także wyznacza nowy standard wśród kompaktowych EV. Wrażenia z jazdy są bardzo pozytywne – zarówno pod względem komfortu, dynamiki, jak i praktyczności.

Urszula Zwiefka
  1. Styl życia
  2. Społeczeństwo
  3. Hyundai INSTER: Kompaktowy, w pełni elektryczny, intuicyjny i zaskakująco przestronny
Proszę czekać..
Zamknij