Znaleziono 0 artykułów
22.03.2019

H&M zaprasza na wydarzenie „Challenge accepted. Droga do odpowiedzialnej mody”

22.03.2019
Top z kolekcji Conscious Exclusive, wykonany z Orange Fiber (Fot. materiały prasowe)

1 i 2 kwietnia H&M organizuje w Warszawie cykl warsztatów i paneli dyskusyjnych. I oddaje głos specjalistom, ekspertom oraz ekologicznym influencerom wierzącym, że zrównoważona moda to moda przyszłości.

Zrównoważona moda jest coraz gorętszym tematem publicznej dyskusji. Codziennie szukamy źródeł wiedzy, które pomogą nam żyć w sposób przyjazny środowisku naturalnemu. W mediach społecznościowych obserwujemy ekspertów, którzy dzielą się wiedzą na temat postępu technologicznego w obszarze zrównoważonego rozwoju. Śledzimy influencerów podpowiadających, jak na co dzień stosować praktyczne eko-rozwiązania. Wątków jest bardzo wiele, a tematyka zrównoważonej mody złożona. 1 i 2 kwietnia w Warszawie odbędzie się wydarzenie, podczas którego można będzie zdobyć świeżą dawkę wiedzy oraz eko-inspiracji. W ramach konferencji „Challenge accepted! Droga do zrównoważonej mody” H&M zaprasza na wykłady, panele dyskusyjne oraz warsztaty. I oddaje głos specjalistom, ekspertom oraz ekologicznym influencerom wierzącym, że zrównoważona moda to moda przyszłości. Zaproszenia na konferencję będzie można zdobyć także na Vogue.pl.

Idea zrównoważonej i odpowiedzialnej mody nie jest szwedzkiej marce obca. Od kilku lat co roku wprowadza na rynek ekologiczną kolekcję Conscious Exclusive, która łączy atrakcyjny dizajn z innowacyjnymi tkaninami. Linia ta pokazuje odbiorcom, że „moda eko” to nie tylko basicowe T-shirty z bawełny ekologicznej, ale też wyraziste projekty zgodne z trendami i odpowiednie na wyjątkowe okazje. Marka pracę nad kolekcjami Conscious traktuje jako przestrzeń do testowania technologicznych nowinek, sprawdzania przydatności pozyskiwanych z recyklingu materiałów, a także ich jakości i wytrzymałości.

Tym razem H&M, który od lat inwestuje w proces zmian w obszarze zrównoważonej mody, chce podzielić się informacjami na temat aktualnego stanu rzeczy, podać przykłady projektów oraz innowacji zmieniających oblicze mody. Konferencja „Challenge accepted – droga do odpowiedzialnej mody vol.2”, która już 1 i 2 kwietnia odbędzie się w Warszawie, ma stanowić otwarty dialog na temat zrównoważonej mody, wyzwań z nią związanych i przykładowych zmian, jakie zachodzą w jej obszarze. Zaproszeni eksperci podzielą się z uczestnikami swoją wiedzą, podejmą także dyskusję na temat przyszłości mody i tego, jak każdy z nas może przyczynić się do bardzo potrzebnej zmiany.

Kurtka z wstawkami z Pinatexu (fot. materiały prasowe)

Wśród zaproszonych do udziału w konferencji gości znaleźli się między innymi doskonale znane szerszej publiczności: topmodelka angażująca się w wiele społecznych akcji Anja Rubik, aktywistki Areta Szpura i Anna Pięta, ale też Enrica Arena – współzałożycielka innowacyjnej firmy Orange Fiber, produkującej materiały z odpadów po produkcji soku pomarańczowgo oraz Axel Buchholz – CEO firm SOEX Group oraz I:Collect GmbH, czyli wiodącej na świecie firmy zajmującej się recyklingiem tkanin. Enrica Arena o innowacyjnej tkaninie stworzonej przez firmę Orange Fiber opowie w poniedziałek 1 kwietnia o 19:45. Podsumowania konferencji dokonają wspólnie Anna Pięta i redaktor naczelny „Vogue Polska” Filip Niedenthal. Konferencja ma międzynarodowy charakter i w większości będzie prowadzona w języku angielskim. Jest skierowana do wszystkich zainteresowanych tematyką zrównoważonej mody. Bilety wstępu na panele dyskusyjne i prezentacje będzie można nabyć w drodze konkursu (obserwujcie nasze media społecznościowe), pulę wejściówek przewidziano także dla członków H&M Club.

Dla młodych przedsiębiorców oraz osób zainteresowanych rozpoczęciem działalności gospodarczej, chcących, aby ich firma była bardziej zrównoważona i zorientowana ekologicznie, przygotowano cykl warsztatów (będą one prowadzone w języku polskim).  Przedstawiciele Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy opowiedzą o oferowanym przez siebie wsparciu dla przedsiębiorców oraz o darmowych szkoleniach i programach mentorskich. Eksperci WWF wspólnie z uczestnikami zastanowią się nad tym, co zrobić, by ograniczyć negatywny wpływ produkcji i konsumpcji na środowisko naturalne. Dr Marta Karwacka podejmie temat gospodarki obiegu zamkniętego i zrównoważonej konsumpcji. A Aleksandra Bąkowska podpowie, jak połączyć budowanie strategii autorskiej marki z celami zrównoważonego rozwoju i jak w praktykę obrócić teorię odpowiedzialnego przywództwa.  

Warsztaty zaplanowano na 1 i 2 kwietnia. Każdego dnia potrwają sześć godzin, ich program będzie identyczny w poniedziałek i wtorek, a formuła przypominać ma "speed dating", jaki ze specjalistami odbywać będą uczestnicy. Lista tych ostatnich jest limitowana i zamknięta - w warsztatach codziennie będzie mogło wziąć udział 20 osób, które jako pierwsze zapiszą się na wydarzenie (pod tymi linkami znajdziecie zapisy na dzień pierwszy i drugi – każda osoba może zapisać się tylko na jeden dzień warsztatów). Na miejsce spotkań wybrano Zodiak Warszawski Pawilon Architektury. Bilety wstępu na panele dyskusyjne i prezentacje będzie można nabyć w drodze konkursu (oberwujcie nasze media społecznościowe), pulę wejściówek przewidziano także dla członków H&M Club.

Klapki, których podeszwę wykonano z morskich alg( Fot. materiały prasowe)

 

Program konferencji:

PONIEDZIAŁEK 1 kwietnia 2019

18:00 - oficjalne otwarcie eventu

Prowadzący: Przedstawiciel Ambasady Szwecji w Polsce, miasta stołecznego Warszawy oraz Dominique Fantaccino (H&M Country Manager SME)

18:30-19:30 – dyskusja panelowa

Temat: "Sustainability in fashion. Challenging reality and how to deal with it"

Uczestnicy dyskusji: Anja Rubik, Areta Szpura, Rafał Rudzki (Deloitte), Marta Drożdż (redaktor naczelna „Elle Polska”), Agnieszka Knera (H&M Sustainability Manager SME), Barbara Dąbek (WWF Polska)

Moderator: dr Marta Karwacka

19:30-19:45 – prezentacja

Temat: „Global Change Award”

Mówca: Agnieszka Knera (H&M Sustainability Manager SME)

19:45-20:15 – prezentacja i Q&A

Temat: „Orange Fiber”

Mówca: Enrica Arena (Orange Fiber)

20:15 - 21:15 – afterparty i rozmowy w kuluarach

WTOREK 2 kwietnia 2019

16:00-16:30 – prezentacja i Q&A

Temat: „The future of Circularity”

Mówca: przedstawiciel I:CO Axel Buchholz

16:30-17:30 – dyskusja panelowa

Temat: „Najnowsze trendy w gospodarce cyrkularnej, wyzwania i rozwiązania”

Uczestnicy dyskusji: Soňa Jonášová (INCIEN), Axel Buchholz (I:CO), Julia Patorska (Deloitte), dr Marta Karwacka, Ewa Chodkiewicz (WWF Polska)

Moderator: Aleksandra Bąkowska

17:30 – 18:00 – prezentacja i Q&A

Temat: „All the things you would like to know about Circular Economy but you are afraid to ask”

Mówca: Soňa Jonášová (INCIEN)

18:00 – 18:30 – TED TALK  i Q&A

Temat: "Are we ready to wear circular fashion?"

Mówca: Anna Pięta

18:30-19:00 – Prezentacja i Q&A

Temat: "Forests at risk – what is a forest and what do we do to protect it"

Mówca: Tomasz Pezold-Knežević (WWF Polska)

19:00- 19:30 -  – Challenge accepted 3.0.. Podsumowanie konferencji

Mówcy: Anna Pięta, Filip Niedenthal

19:30-20:30 – afterparty i rozmowy w kuluarach

Program warsztatów:

PONIEDZIAŁEK 1 kwietnia 2019

10:00-16:00 – „speed dating” z ekspertami 

Temat: „Jak wpleść zrównoważony rozwój w DNA marki”

Mówcy: WWF Polska, Miasto St.Warszawa, Aleksandra Bąkowska, dr Marta Karwacka

WTOREK 2 kwietnia 2019

10:00-16:00 – „speed dating” z ekspertami 

Temat: „Jak wpleść zrównoważony rozwój w DNA marki”

Mówcy: WWF Polska, Miasto St.Warszawa, Aleksandra Bąkowska, dr Marta Karwacka

Michalina Murawska
Proszę czekać..
Zamknij