Znaleziono 0 artykułów
15.06.2020

Matthew M. Williams nowym dyrektorem artystycznym Givenchy

Matthew M. Williams (Fot Getty Images)

Po niespełna dwóch miesiącach od odejścia Clare Waight Keller, francuski dom mody ogłosił, że jej miejsce zajmie Matthew M. Williams.

To pierwsza tak odpowiedzialna rola młodego amerykańskiego projektantka. Do tej pory Matthew M. Williams rozwijał założoną w 2015 roku własną markę, 1017 Alyx 9SM. Branża mody usłyszała o nim w 2008 roku, kiedy Kanye West pojawił się w kurtce jego projektu na koncercie podczas gali nagród Grammy. Bliska współpraca z amerykańskim muzykiem, a także Lady Gagą, pozwoliła Williamsowi nawiązać siatkę kontaktów, dzięki którym znalazł się w miejscu, w którym jest teraz. Amerykanin współpracował z takimi markami i nazwiskami jak Nike, Moncler, Virgil Abloh czy Dior.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A voice note from our new Creative Director, @MatthewMWilliams.

Post udostępniony przez GIVENCHY (@givenchyofficial)

Uznawany za jeden z najbardziej obiecujących młodych talentów, projektant będzie odpowiadał zarówno za damską, jak i męską linię Givenchy. Williams zapowiedział, że nie zamierza rezygnować z kierowania autorską marką Alyx.

– Jestem zaszczycony, mogąc dołączyć do zespołu Givenchy w roli dyrektora artystycznego. Przez ponad 15 lat ciężko pracowałem, aby znaleźć się w tym miejscu. Jest to po części słodko-gorzkie, ze względu na czasy, w których się znajdujemy, ale mam nadzieję, że razem z moimi kolegami będziemy w stanie stać się częścią pozytywnych zmian w branży – słyszymy w nagraniu, które ukazało się na profilu instagramowym Givenchy.

Amerykanin przejmuje stery francuskiego domu mody po Clare Waight Keller, która w kwietniu zrezygnowała z tego stanowiska. Brytyjska projektantka dołączyła do zespołu Givenchy w 2017 roku. W ciągu trzech lat nie udało jej się powtórzyć spektakularnego sukcesu, który odniosła wcześniej w Chloé, ale sprawiła, że projekty francuskiego domu mody należały do jednych z ulubionych byłej księżnej Sussex. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

The House of Givenchy is pleased to announce the appointment of Matthew M. Williams as Creative Director, effective June 16th, 2020. Matthew M. Williams will take on all creative responsibilities for Women’s and Men’s collections. Sidney Toledano, Chairman and CEO of LVMH Fashion Group, declares: “I am very happy to see Matthew M. Williams join the LVMH Group. Since he took part in the LVMH Prize, we have had the pleasure of watching him develop into the great talent he is today. I believe his singular vision of modernity will be a great opportunity for Givenchy to write its new chapter with strength and success.” Renaud de Lesquen, CEO and President of Givenchy, states: “I want to warmly welcome Matthew M. Williams to the beautiful Maison Givenchy. I am convinced that, with his unapologetic approach to design and creativity and in great collaboration with the Maison's exceptional ateliers and teams, Matthew will help Givenchy reach its full potential.”

Post udostępniony przez GIVENCHY (@givenchyofficial)

Obserwując dotychczasowe dokonania Williamsa, można przypuszczać, że jego kolekcjom bliżej będzie do wizji Tisciego, jego zabawy streetwearem i gotyckich inspiracji, niż do bezpiecznej estetyki Keller.

Pierwszą kolekcję dla Givenchy Williams zaprezentuje w Paryżu w październiku.

Katarzyna Pietrewicz
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę