Znaleziono 0 artykułów
02.07.2022
Artykuł partnerski

New Balance: Oda do szarości

02.07.2022
(Fot. Materiały prasowe)

Od lat 80. ubiegłego wieku księga kolorów stanowi niezbędny element procesu projektowania butów New Balance. Za jej sprawą wypromowana przez takie modele jak 990 i 574 szarość stała się znakiem rozpoznawczym marki.

Gdy w 1982 roku po raz pierwszy wypuszczono na rynek model New Balance 990 z szarą, zamszową cholewką i wygórowaną jak na tamte czasy ceną wynoszącą sto dolarów, buty szybko stały się przedmiotem pożądania i symbolem statusu. Ugruntowały też rolę koloru szarego w sneakersach marki. – Szary to spokój, równowaga i neutralność. Jest ponadczasowy, może być wyrafinowany, surowy lub prosty. Dla New Balance to kolor legendarny – mówi Paul Kaseumsouk, kierownik projektu marki.

Fot. Materiały prasowe

Szarość jest kolorem neutralnym, któremu psychologia przypisuje właściwości uspokajające. W modzie, mimo iż nie bije po oczach i nie zwraca na siebie w nachalny sposób uwagi, cechuje się niezwykłą elegancją i ponadczasowością.

Nic więc dziwnego, że stylizacje gwiazd często przybierają właśnie szare barwy. Victoria Beckham przemierza ulice w popielatych, przeskalowanych garniturach, Gigi Hadid i Hailey Bieber noszą szare płaszcze, a Kendall Jenner i Rosie Huntington-Whiteley chętnie stawiają na ołowiany total look. Szare kreacje co roku pojawiają się też na czerwonych dywanach ceremonii wręczenia Oscarów i Złotych Globów czy Festiwalu Filmowego w Cannes. Z kolei w 2011 roku Jamie Hince w szarym garniturze powiedział „tak” supermodelce Kate Moss. Gwiazdy stawiają na szarość również w wypadku obuwia New Balance. Sneakarsy marki w tym kolorze noszą m.in. Zoë Kravitz, Kaia Gerber, Rihanna, Leonardo DiCaprio, Ben Affleck czy Timothée Chalamet.

Fot. Materiały prasowe

Surowość i prostota szarości doskonale wpisują się też w charakteryzujący się bezpretensjonalnością trend normcore, którego jednym z miłośników był założyciel marki Apple. Steve Jobs poza czarnym golfem nosił także obuwie New Balance. Prezentując w styczniu 2007 roku pierwszego w historii iPhone’a, miał na sobie model 991 z 2001 roku. Na jego zaktualizowaną i ulepszoną technologicznie wersję w postaci M992 przerzucił się kilka miesięcy później.

New Balance M992 powstały w ramach uczczenia stulecia marki, jako odpowiedź na potrzebę doskonałego uzupełnienia linii 99X. Osobą odpowiedzialną za ten projekt był Jonathan Bacon, projektant obuwia sportowego, wcześniej związany z takimi markami jak Reebok czy Puma. Model 992 okazał się doskonały zarówno dla biegaczy, jak i dla intelektualistów. Wyprodukowano milion par, a dzięki różnym szerokościom cholewki każdy mógł znaleźć wersję odpowiednią dla siebie.

Na dobre amerykańskiej marce wyszedł też inny jubileusz – 20-lecie kultowego modelu 991. Przy okazji po raz kolejny uczczono też legendarny dla New Balance kolor. W jubileuszowych NB 991 ANI klasyczne połączenie siateczki z zamszem przybrało szare odcienie, podobnie jak panele odpowiedzialne za wentylację oraz zlokalizowane w ich okolicach detale, zaś elementy zamszowe – szarobeżowe.

Fot. Materiały prasowe
Buty New Balance W5740SGC
Fot. Materiały prasowe

New Balance należy do brandów doceniających detale. Dostosowując je do współczesnych czasów, celebrują swoje dziedzictwo. Chcąc oddać hołd charakterystycznej dla swojej estetyki szarości, marka co roku przygotowuje też specjalną linię butów oraz odzieży, których elementem wspólnym jest właśnie legendarny odcień szarości. Wszystkie projekty New Balance hołdujące tegorocznemu Grey Day spełniały wewnętrzny standard green leaf, który jest wyrazem proekologicznej strategii marki. Przynajmniej 50 proc. materiałów wykorzystanych do produkcji cholewki posiada status preferowanych. Ponadto przynajmniej jedno z tworzyw zastosowanych w podeszwach musi zawierać ok. 3 proc. materiałów pochodzenia biologicznego lub 5 proc. materiałów pochodzących z recyklingu. Tym razem na wyróżnienie zasłużyły modele 57/40, XC-72 i 327.

Na rok 2022 zapowiedziano z kolei kolejną generację 990 – New Balance 990v6. Za ich dizajn odpowiada Teddy Santis, założyciel modowej marki ulicznej Aime Leon Dore. To kontynuacja zainaugurowanego w zeszłym roku projektu MADE 990 Version Series, który jest powrotem do wycofanych już z produkcji wersji modeli 990. Najnowszy projekt, po raz kolejny, zachwyci najpiękniejszymi odcieniami szarości.

Urszula Zwiefka
Proszę czekać..
Zamknij