Znaleziono 0 artykułów
11.09.2019

Październikowy numer „Vogue Polska”: W hołdzie dla Kory

Okładka nowego wydania magazynu

W 1983 roku przed obiektywem Tadeusza Rolkego stanęła Kora. 36 lat później Katja Rahlwes sfotografowała dla nas supermodelkę Marte Mei w sesji inspirowanej tamtymi ikonicznymi już zdjęciami. W najnowszym wydaniu naszego magazynu legendę polskiej muzyki wspominają jej przyjaciele, współpracownicy i fani: Rolke, Magdalena Środa czy Mela Koteluk.

Gdy w lipcu minionego roku odeszła Kora, straciliśmy legendę polskiej sceny muzycznej. Najnowszym numerem „Vogue Polska” składamy hołd artystce, wokalistce i ikonie stylu. Sesja okładkowa z supermodelką Marte Mei van Haaster (ulubienica Clare Waight Keller z Givenchy) autorstwa niemieckiej fotografki Katji Rahlwes, przed której obiektywem stawały już m.in. Chloë Sevigny, Małgosia Bela i Kristen McMenamy, nawiązuje do zdjęć Tadeusza Rolkego z 1983 roku. Wtedy to mistrz uwiecznił Korę w Instytucie Awangardy. Inspirując się jego artystycznym gestem, pytamy go o wspomnienia ze spotkania z Korą. – Między nami była pewnego rodzaju chemia i myśmy to odczuwali – mówi Rolke dziennikarce Agacie Michalak.

(Fot. Katja Rahlwes)

O artystce opowiedzieli też Mela Koteluk, Natalia Przybysz, Justyna Steczkowska i Katarzyna Warnke, a kulisy powstania najsłynniejszych jej piosenek zdradził Kamil Sipowicz. O wpływie Jackowskiej na polską kulturę dyskutują natomiast Magdalena Środa, etyczka, polityczka i przyjaciółka Kory, oraz Janusz Noniewicz, dziennikarz, wykładowca Katedry Mody na warszawskiej ASP i fan Manaamu. – Ostatnie lata codziennie gadałyśmy. O polityce, o książkach, o gotowaniu… Brak mi tego – mówi Środa. Nasze łamy wypełniły też archiwalne zdjęcia wokalistki autorstwa Jacka Poremby, Andrzeja Świetlika, Piotra Porębskiego, Jacka Szmuca, Jacka Malickiego i Witolda Górki.

(Fot. Katja Rahlwes, Tadeusz Rolke)

Spotkania z niezwykłymi ludźmi to znak rozpoznawczy „Vogue Polska”. Tym razem Hanna Rydlewska rozmawia z Kasią Ptak, 25-letnią organizatorką największych targów wnętrzarskich w Polsce, Warsaw Home. Paweł Smoleński dyskutuje z Barbarą Labudą, działaczką na rzecz wolności, feministką, kiedyś polityczką, która właśnie wydała książkę „Dziwne światy”, a Aleksandra Boćkowska w dziale Autoportret wysłuchała zwierzeń projektantki kostiumów filmowych i teatralnych Kasi Walickiej-Maimone. Projektant Haider Ackermann mówi naszemu redaktorowi naczelnemu, Filipowi Niedenthalowi: – To dla mnie dobry czas.  Naszymi bohaterami zostali także Delia Lachance, twórczyni firmy Westwing, Daisy Hoppen, która w Londynie prowadzi agencję PR, oraz Jan Komasa, którego „Boże ciało” zdobyło dwie nagrody na festiwalu w Wenecji.

Barbara Labuda (Fot. Weronika Ławniczak)
(Fot. Bart Pogoda)

Nie zapominamy oczywiście o polskiej modzie. W raporcie o tym, jak szyją polskie projektantki, poprzez sukienki poznajemy charakter marek: Madelle, LeBrand, Line, Aga Barańska, The Odder Side, Seaside Tones i Elementy. W sesjach pokazujemy najmocniejszy w tym sezonie trend na lata 70.: dżins, kratę i kwiatowe wzory. W dziale urody przyglądamy się natomiast najnowszym makijażom Lucii Pici, dyrektor kreatywnej makijażu Chanel, zapachowi Givenchy L’Interdit oraz diecie wegańskiej. Jak w każdym numerze nie może u nas zabraknąć nowości kulturalnych: słuchamy Bat for Lashes, czytamy pierwszą powieść Justyny Kopińskiej „Obłęd” i oglądamy „Wysoką dziewczynę” Kantemiry Bałagowej.

Anna Konieczyńska
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę