Znaleziono 0 artykułów
01.10.2021

“Gucci 100”: dwa serca popkultury - moda i muzyka

(Fot. materiały prasowe)

100-lecie to dla mnie okazja, aby potwierdzić, że Gucci to marka wiecznie żywa, która z roku na rok odradza się (...) nawiązując niezwykłą relację ze współczesnością (...). Manifestację jej młodości widzę w tym, jak od 100 lat (...) interpretuje muzyczną kulturę popularną - mówi Alessandro Michele, dyrektor kreatywny marki, wprowadzając nas w kolekcję emblematycznych akcesoriów.

22 705 - tyle razy słowo “Gucci” pojawiło się dotąd w tekstach piosenek, jak podaje platforma Musixmatch, która zarządza największym na świecie archiwum tekstów muzycznych. Ta imponująca liczba stała się punktem wyjścia dla konceptu jubileuszowej kolekcji florenckiego domu mody.

(Fot. materiały prasowe)

Akcesoria z kolekcji ready-to-wear zdobi logo “Gucci 100” lub wersy popowych utworów. Spośród obfitości tytułów, w których pojawia się nazwa założonego w 1921 roku domu mody, Michele wybrał trzy piosenki, w tym “And The Men Notice You With Your Gucci Bag Crew” z płyty Amy Winehouse “Fuck Me Pumps” (2003) oraz przebój “The R” (1988) duetu Eric B. & Rakim z wersami “Music is Mine Gucci Seats Reclined”.

(Fot. materiały prasowe)

Dyrektor kreatywny zastrzega, że kolekcja nie jest owocem rewizjonistycznej próby grzebania w przeszłości. Według Michelego, wizja marki jest nierozerwalnie złączona z muzyką pop, tak, że tę drugą można nawet nazwać jej, pojawiającym się regularnie, refrenem. (...) Gdybym miał przedstawiać Gucciego, byłby to dla mnie wieczny nastolatek, który przesiaduje w miejscach, w których słychać muzykę i się ją gra - dodaje chcąc potwierdzić swoje oddanie założycielowi marki, Guccio Gucciemu.

(Fot. materiały prasowe)

Zwieńczeniem kolekcji jest miniaturowy model legendarnego Cadillaca „Sevilla by Gucci”.

W kolekcji odnajdziemy także inne emblematyczne akcesoria, w tym wyściełane futrem chodaki, kuferek o charakterystycznym princie i pasach ułożonych pionowo na przedłużeniu uchwytu czy sneakersy zdobione logo marki.

(Fot. materiały prasowe)

Credits:

Dyrektor kreatywny: Alessandro Michele

Dyrektor artystyczny: Christopher Simmonds

Zdjęcia: Joshua Woods

Makijaż: Diane Kendal

Stylizacja fryzur: Paul Hanlon

Video credits

“Zombie”

Autor: Fela Kuti & Afrika 70

“I Love The Nightlife (Disco 'Round)” - Single Version

Autor: Alicia Bridges

“I'll Chase The Blues Away” - Single Version / Matrix 39614

Autor: Chick Webb And His Orchestra with Ella Fitzgerald

“It Was A Good Day” – Album Version

Autor: Ice Cube

“Time Limit”

Autor: The Nurse

“You’re Gonna Miss Me”

Autor: The 13th Floor Elevators

Hanna Łopuszyńska
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę