Znaleziono 0 artykułów
17.12.2019

Instagram: 8 najważniejszych postów dekady

(Fot. Getty Images)

Powstanie Instagrama w październiku 2010 roku na zawsze zmieniło sposób, w jaki się komunikujemy. Branża mody otworzyła się na klientów, a gwiazdy na swoich fanów.

1. Beyoncé ogłasza, że spodziewa się bliźniąt, luty 2017 roku

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Beyoncé (@beyonce)

Zdjęcie jak z okładki „Vogue’a”, przedstawiające artystkę, obejmującą ciążowy brzuszek, stało się jednym z najbardziej rozpoznawalnych zdjęć dekady. W ciągu 24 godzin od publikacji wpis przyszłej mamy pobił dotychczasowy najpopularniejszy post autorstwa Seleny Gomez. Podpis pod wpisem Queen Bey zawierał  osobistą wiadomość dla jej oddanych fanów: „Chcieliśmy podzielić się naszą miłością i szczęściem. Doznaliśmy łaski podwójnie. Jesteśmy niebywale wdzięczni za to, że nasza rodzina powiększy się o dwie osoby. Dziękujemy za wasze życzenia – Carterowie”.

Efekt: Konta gwiazda na Instagramie pozwalają im kontrolować przepływ informacji o nich samych, uprzedzając plotki prasy brukowej.

2. Cara Delevingne: Supermodelka z przymrużeniem oka, 2013 rok

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Cara Delevingne (@caradelevingne)

Do 2013 roku nie znaliśmy modelki tak spontanicznej jak Cara. A w każdym razie nie było nam dane poznać kogoś takiego za pośrednictwem mediów. Niezależnie od tego, czy Cara przytulała Karla Lagerfelda, czy imprezowała z Kendall Jenner w erze #CaKe, Delevigne nadawała ton szaleństwom w branży mody. Nigdy dosyć insiderskich zdjęć!

Efekt: Cara Delevingne została pierwszą na świecie supermodelką z Instagrama, pozostając sobą.

3. W pierwszym rzędzie z ekipą „Vogue’a”, październik 2018 roku

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Edward Enninful, OBE (@edward_enninful)

Na pokazie Chanel wiosna-lato 2019 uchwycono z tyłu najpotężniejsze trio w branży mody –Edwarda Enninfula, Grace Coddington i Annę Wintour. „Wymyśl podpis do zdjęcia” – napisał Enninful w poście z października 2018 roku. Tym samym zaprosił obserwatorów do doświadczenia atmosfery wielkiej mody. 

Efekt: Demokratyzacja uczestnictwa w pokazach mody.

4. Kylie Jenner podbija internet jako młoda mama, kwiecień 2018 roku

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Kylie ✨ (@kyliejenner)

Kylie Jenner utrzymywała swoją ciążę w tajemnicy przed 152.5 milionami fanów na Instagramie. Już po narodzinach córeczki Stormi dzieliła się jednak pierwszymi chwilami macierzyństwa. Film dokumentujący jej ciążę, który pojawił się w lutym 2018 roku, zebrał imponujące 101 milionów odsłon, ale najważniejszy z punktu widzenia mody moment nastąpił w kwietniu, kiedy młoda mama wystąpiła z małą Stormi w potrójnym zestawie z logo Fendi. Look pod hasłem: „Spacerki ze Stormi” łączył wózek, sukienkę-tubę i torebkę-nerkę, zyskując aprobatę (i lajki) 9,5 miliona osób.

Efekt: Kolejne pokolenie dynastii Kardashian-Jenner wspina się na szczyt.

5. Indya Moore zabiera głos, kwiecień 2019 roku

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Indya (@indyamoore)

Osobowości światowej mody coraz częściej stają się liderami opinii, dyktującymi warunki społecznych, seksualnych i politycznych zmian. Przekaz ze świata mody wybrzmiał w instagramowym wpisie  aktorki i modelki Indyi Moore z 24 kwietnia: „Moje ciało. Moja autonomia. Moje polityczne terytorium”.

Efekt: Instagramowy świat mody buduje bezpieczną przestrzeń.

6. Kate Moss przeciwko kulturze selfie, maj 2015 roku

Kate Moss  (Fot. Getty Images)

W maju 2015 roku na topie są kadry tostów z awokado, a Instagram robi z nas wszystkich ekshibicjonistów. Nie dała się na to nabrać Kate Moss. Jej sesje z lat dziewięćdziesiątych zaspokajają nostalgiczne apetyty aplikacji, ale Moss nie jest miłośniczką selfie z ręki (dołączyła do Instagrama dopiero we wrześniu 2019 roku, a konto reprezentowało jej agencję modelek).

Efekt: Supermodelka nie podaje się ekshibicjonizmowi.

7. Historyczny debiut Virgila Abloha na pokazie mody męskiej Louis Vuitton, czerwiec 2018 roku

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez @virgilabloh

Nazwisko Virgila Abloha stało się synonimem cyfrowego sukcesu na zbiegu kreatywnych pól, a jego historyczny debiut na pokazie mody męskiej marki Louis Vuitton stanowił pozytywną afirmację najmłodszych przedsiębiorców Instagrama, obeznanych z finansowym potencjałem marki. Krótko po pokazie na Instagramie pojawiło się zdjęcie Abloha na wybiegu Vuitton w barwach tęczy. Podpis? Zwięzły przekaz dla obecnego pokolenia: „Też możesz to zrobić…”.

Efekt: Milenialsi przeobrażają luksusowe marki.

8. Jacquemus pozwala użytkownikom poczuć się uczestnikami, czerwiec 2019 roku

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez JACQUEMUS (@jacquemus)

25 czerwca 2019 roku pokaz Simona Porte’a Jacquemusa zorganizowano na różowym wybiegu (zainspirowany dziełami Christo i Jeanne-Claude’a), rozłożonym na lawendowych polach Prowansji. Jeśli nie znaleźliście się w gronie 450 gości pokazu, nie straciliście wiele – wydarzenie zostało wyświetlone na ekranach iPhone’ów na całym świecie.

Efekt: Hiperrealistyczny pokaz mody łączy projektantów z ich obserwatorami.

Julia Hobbs
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę