Znaleziono 0 artykułów
20.03.2024

5 rzeczy, które warto wiedzieć o kwietniowym wydaniu „Vogue Polska”

20.03.2024
Fot. Virginie Khateeb

To 38. okładka „Vogue’a” Gemmy Ward. Pamiętam, że kilka z tych sesji, autorstwa Mario Sorrentiego i Stevena Meisela, wycięłam z magazynów i powiesiłam na ścianach swojego pokoju. Tamte zdjęcia z pewnością zdefiniowały ówczesną epokę – pisze we wstępniaku redaktorka naczelna Ina Lekiewicz-Levy. Na drugiej okładce wystąpiła Sylke Golding. To dopiero początek tego, co znajdziemy w kwietniowym wydaniu „Vogue Polska”.

Gemma Ward i Sylke Golding występują na okładkach kwietniowego wydania „Vogue Polska”

Fot. Virginie Khateeb

Kwietniowe wydanie „Vogue Polska” pojawi się w sprzedaży z dwoma okładkami do wyboru. Gwiazdą pierwszej z nich jest Gemma Ward, supermodelka lat 2000., która dziś, wraz z innymi gwiazdami tamtych lat, takimi jak Mariacarla Boscono, Jessica Stam czy Agyness Deyn, triumfalnie powraca na wybiegi. „Obecnie pierwsze skrzypce gra osobowość, a nie kult młodości i rygorystyczne dbanie o szczupłą sylwetkę” — pisze redaktorka naczelna „Vogue Polska” Ina Lekiewicz-Levy. Najlepszym tego przykładem jest druga gwiazda z okładki, Sylke Golding, która w wieku 57 lat pracuje dla Etro, Balmain i The Row. Wychowana we wschodnim Berlinie w czasach komunizmu Sylke Golding zaistniała w branży, gdy wyjechała z rodziną do Szwecji. Przekonuje, że nie tęskni za młodością, kategorycznie zakazując retuszu swoich zmarszczek. Historie przedstawicieli różnych pokoleń to temat przewodni kwietniowego wydania „Vogue Polska”.

Fot. Valentin Hennequin 

Bogumiła Bajor, Joanna Kulig i Małgorzata Hajewska-Krzysztofik opowiadają o pracy na planie filmu „Kobieta z…”

Karolina Sulej rozmawia z Bogumiłą Bajor, Joanną Kulig i Małgorzatą Hajewską-Krzysztofik, trzema aktorkami w różnym wieku, które zagrały u Małgorzaty Szumowskiej i Michała Englerta w „Kobiecie z…”. Każda z nich wniosła do filmu talent, wrażliwość i doświadczenie. Wcielającą się w rolę młodej Izy Bogumiłę Bajor, studentkę III roku aktorstwa, najbardziej poruszyły łzy transpłciowej aktywistki Zenobii Żaczek, która na premierze „Kobiety z…” powiedziała tylko: – Bolało. – Zaczęłam ponownie myśleć o kwestiach, które uważałam za oczywiste. Czym jest płeć, czym jest bycie sobą, zakochanie – mówi Joanna Kulig. A Małgorzata Hajewska-Krzysztofik podkreśla, że klasyfikowanie ludzi ze względu na wiek to przejaw „lenistwa”.

Fot. Aleksandra Modrzejewska

Dwudziestoletni aktywiści przekonują, że warto zmieniać świat

„To normalna kolej rzeczy, że młode pokolenie zaczyna patrzeć na ręce starszemu. Że wie lepiej, jakiego świata chce dla siebie. Nie dziwi więc fala dzisiejszych nastolatków i dwudziestolatków, którzy z impetem wchodzą do polityki, walczą o równe prawa dla mniejszości, wiedzą, jak zapobiegać katastrofie klimatycznej. Nie tylko krzyczą, lecz także działają” – pisze Helena Chmielewska-Szlajfer w tekście „Młoda Polska”.– Chcemy lepszego państwa i sami je zmieniamy – mówią jednym głosem aktywiści. Lena Wojciechowska już jako piętnastolatka zaczęła się interesować polityką państwa wobec osób z niepełnosprawnością. Bartosz Kubiak założył Akademię Wiedzy Obywatelskiej, aby odbudować służbę cywilną – profesjonalną i apolityczną. Agnieszka Homańska pragnie, aby u władzy było więcej kobiet, a sama widzi siebie na czele MSZ. A Jakub Drożdż uważa, że państwo będzie silniejsze, jeśli otworzy się na współpracę z organizacjami pozarządowymi.

Od lewej: Dominik Kuc, Jakub Juszczak, Inga Sobólska, Fot. Aleksandra Modrzejewska

Zofia Chylak, Ania Kuczyńska, Agnieszka Rosa, Ewa Ewart i szefowa działu urody „Vogue Polska” Marta Waglewska dzielą się sekretami pielęgnacji przekazywanymi z pokolenia na pokolenie

Fot. Georgia Devey Smith

Każda z nas ma słabość do konkretnych barw, rytuałów, zapachów. Ten wewnętrzny skrypt złożony z wrażeń zmysłowych przekazujemy sobie z pokolenia na pokolenie. Marta Waglewska pyta projektantki Zofię Chylak, Anię Kuczyńską i Agnieszkę Rosę oraz dziennikarkę i reżyserkę filmów dokumentalnych Ewę Ewart o rodzinne patenty na piękno. 

Nowe pokolenie projektantów puszcza wodze wyobraźni 

Fot. Tatiana + Karol

„Czy istnieje przyszłość bez uznania przeszłości?”, pyta Grazia Malagoli w notatkach do pokazu Sportmax. „Ancora!” („Nadal, wciąż”), krzyczy Sabato de Sarno, podkreślając potrzebę ciągłości, tak ważną również dla Marii Grazii Chiuri, Erdema Moralıoğlu i Driesa van Notena. To pokolenie twórców nie myśli, że jest inteligentniejsze od poprzedniego ani mądrzejsze od tego, które po nim nastąpi. W tym tkwi jego największa siła” – pisze Kamila Wagner w tekście „En Vogue”. Nowe pokolenie projektantów pokazuje, że wczoraj, dziś i jutro mogą się przenikać. Wystarczy puścić wodze wyobraźni. 


Kwietniowy numer „Vogue Polska” w sprzedaży od 21 marca. Zamów go już dziś z jedną z dwóch okładek do wyboru na Vogue.pl.

Natalia Jeziorek
Proszę czekać..
Zamknij