Znaleziono 0 artykułów
30.01.2023

Annie Leibovitz dla IKEA

30.01.2023
Fot. Materiały prasowe

Sfotografowała zupełnie nagą Demi Moore, gdy ta była w ciąży. Innym razem pomalowała twarz Meryl Streep białą farbą, zmieniając ją w wymowną maskę, a Marinę Abramović upozowała na biblijną Ewę, zawieszając na niej wielkie węże. Teraz Annie Leibovitz uwieczni na zdjęciach zwykłych ludzi w ich naturalnym otoczeniu. Projekt, który będzie realizowany w 2023 roku powstaje we współpracy z IKEA.

Dom zajmował zawsze ważne miejsce w mojej pracy. Od początku swojej działalności fotografuję ludzi w ich domach. To pozwala zrozumieć, kim jest dana osoba. Młodym fotografom radzę, by portretowali swoje rodziny. To jeden z najlepszych sposobów na początek. – powiedziała Annie Leibovitz, która w 2023 została artystką rezydentką marki IKEA w specjalnym projekcie „IKEA. Życie w domu”. To nazwa największego na świecie raportu, który opisuje sposób życia i potrzeby w mieszkaniach ludzi z całego globu. Badanie odbywa się w 37 krajach i powstaje na podstawie wizyt domowych i szczegółowych ankiet prowadzonych w grupach reprezentatywnych dla danego obszaru. Wszystko po to by uchwycić naturę zmiany, pracować nad produktami i wzornictwem, które będą innowacyjne, modne i naprawdę przydatne. Dla marki badanie jest wielką inspiracją, pozwalającą ewoluować razem ze zmieniająca się rzeczywistością. Dla Leibovitz stanie się punktem wyjścia dla nowego dokumentalnego projektu.

Fotografka skupi się na 25 bohaterach i bohaterkach, od Japonii przez Szwecję i Indie aż po Stany Zjednoczone. Powstały materiał złoży się na wizualną opowieść o współczesnym domu.
–  (…) Cieszymy się, że możemy poprosić Annie Leibovitz, prawdziwą artystkę i pionierkę nowego spojrzenia na fotografię, o skierowanie jej kultowego obiektywu na życie w domu, którego często nie dostrzegamy, i na głosy, które nie zawsze do nas docierają – podsumował Marcus Engman, Chief Creative Officer Grupy Ingka.

Redakcja Vogue.pl
Proszę czekać..
Zamknij