Znaleziono 0 artykułów
21.10.2021

„Dzień na U”: Dokąd poszła Syrenka, czyli akcja Fundacji Rak’n’Roll

Fot. Materiały prasowe

W codziennym pędzie na wiele rzeczy brakuje nam czasu. Ale nigdy nie powinno go zabraknąć na dbanie o zdrowie. Dlatego Fundacja Rak’n’Roll w partnerstwie z Avon Kontra Rak Piersi po raz kolejny zachęcają Polki do regularnych badań USG. Wspólnie przypominają, że „Dzień na U” powinien być stałym punktem w naszym kalendarzu.

Akcja Fundacji Rak’n’Roll w partnerstwie z Avon Kontra Rak Piersi przekonuje, że każda kobieta potrzebuje jednego dnia w roku, kiedy może potwierdzić zdrowie swoich piersi. W tym roku do akcji włączyła się Syrenka Warszawska. W zabawnym filmie promocyjnym symbol Warszawy ożywa i z ogonem zarzuconym na plecy udaje się do gabinetu, by podczas badania USG sprawdzić zdrowie swoich piersi. Choć po drodze napotyka pewne trudności, dzięki determinacji dociera do celu. W Syrenkę wcieliła się Aleksandra Hamkało, w spocie wzięli też udział Borys Szyc, Jessica Mercedes, Kuba Karaś i Daria Zawiałow.

– Wiemy, że jednym z usprawiedliwień dla niebadania się jest brak czasu. Jednak zamiast zawstydzać kobiety pozornością tej wymówki, wykorzystaliśmy ją. Postanowiliśmy dać Polkom czas. Stworzyliśmy dzień, w którym nic nie jest ważniejsze od badania USG, nie możemy mieć od niego wymówek. Dzień na U to czas na diagnostykę, którego raz w roku potrzebuje każda kobieta. Właśnie do tego będziemy przekonywać już po raz trzeci – wyjaśnia Jacek Maciejewski z Fundacji Rak’n’Roll.

 

Spot promujący kampanię ma za zadanie w niekonwencjonalny sposób pokazać, że każda z nas – nawet Syrenka – zasługuje na chociaż jeden dzień wolnego od pracy czy obowiązków domowych po to, by zadbać o swoje zdrowie. W akcję włączył się także prezydent m.st. Warszawy Rafał Trzaskowski. Dał wolne Syrence i umożliwił wszystkim pracowniczkom i pracownikom Urzędu m.st. Warszawy wykonanie niezbędnych badań w ramach czasu pracy.

Agnieszka Isa, dyrektor generalna Avon Cosmetics Polska, przekonuje, że choć o zdrowie należy dbać cały rok, październik to wyjątkowy miesiąc. – Właśnie wtedy szczególnie głośno mówimy o tym, co ważne, przełamując społeczne tabu. Wspólnie z Fundacją Rak’n’Roll realizujemy „Dzień na U”, przekonując kobiety, że warto znaleźć chwilę na potwierdzenie zdrowia i zadbać o swoją lepszą przyszłość. To dla nas ważna inicjatywa i nie mamy wątpliwości, że bez względu na wszystko naszym priorytetem powinno być zdrowie i bezpieczeństwo – przekonuje dyrektor generalna Avon Cosmetics Polska.

Fot. Materiały prasowe

W akcję włączyli się też inni pracodawcy, którzy w ramach „Dnia na U” zapewnili wszystkim pracownikom możliwość przeprowadzenia badań w ramach czasu pracy, na przykład poprzez przyznanie dnia wolnego od pracy, przekazanie pakietu medycznego czy zorganizowanie badań na terenie firmy. Wśród nich znajdują się: Bridgestone, DHL Express Poland, Grupa ANG, ILABO, Infemini Medi Home. Dodatkowy, w pełni płatny dzień w roku na profilaktykę to również nieodłączny element pracy w Avon, Fundacji Rak’n’Roll oraz agencji DDB Warszawa, które od 2019 roku tworzą kampanię „Dzień na U”.

Natalia Jeziorek
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę