Znaleziono 0 artykułów
21.10.2021

„Dzień na U”: Dokąd poszła Syrenka, czyli akcja Fundacji Rak’n’Roll

21.10.2021
Fot. Materiały prasowe

W codziennym pędzie na wiele rzeczy brakuje nam czasu. Ale nigdy nie powinno go zabraknąć na dbanie o zdrowie. Dlatego Fundacja Rak’n’Roll w partnerstwie z Avon Kontra Rak Piersi po raz kolejny zachęcają Polki do regularnych badań USG. Wspólnie przypominają, że „Dzień na U” powinien być stałym punktem w naszym kalendarzu.

Akcja Fundacji Rak’n’Roll w partnerstwie z Avon Kontra Rak Piersi przekonuje, że każda kobieta potrzebuje jednego dnia w roku, kiedy może potwierdzić zdrowie swoich piersi. W tym roku do akcji włączyła się Syrenka Warszawska. W zabawnym filmie promocyjnym symbol Warszawy ożywa i z ogonem zarzuconym na plecy udaje się do gabinetu, by podczas badania USG sprawdzić zdrowie swoich piersi. Choć po drodze napotyka pewne trudności, dzięki determinacji dociera do celu. W Syrenkę wcieliła się Aleksandra Hamkało, w spocie wzięli też udział Borys Szyc, Jessica Mercedes, Kuba Karaś i Daria Zawiałow.

– Wiemy, że jednym z usprawiedliwień dla niebadania się jest brak czasu. Jednak zamiast zawstydzać kobiety pozornością tej wymówki, wykorzystaliśmy ją. Postanowiliśmy dać Polkom czas. Stworzyliśmy dzień, w którym nic nie jest ważniejsze od badania USG, nie możemy mieć od niego wymówek. Dzień na U to czas na diagnostykę, którego raz w roku potrzebuje każda kobieta. Właśnie do tego będziemy przekonywać już po raz trzeci – wyjaśnia Jacek Maciejewski z Fundacji Rak’n’Roll.

 

Spot promujący kampanię ma za zadanie w niekonwencjonalny sposób pokazać, że każda z nas – nawet Syrenka – zasługuje na chociaż jeden dzień wolnego od pracy czy obowiązków domowych po to, by zadbać o swoje zdrowie. W akcję włączył się także prezydent m.st. Warszawy Rafał Trzaskowski. Dał wolne Syrence i umożliwił wszystkim pracowniczkom i pracownikom Urzędu m.st. Warszawy wykonanie niezbędnych badań w ramach czasu pracy.

Agnieszka Isa, dyrektor generalna Avon Cosmetics Polska, przekonuje, że choć o zdrowie należy dbać cały rok, październik to wyjątkowy miesiąc. – Właśnie wtedy szczególnie głośno mówimy o tym, co ważne, przełamując społeczne tabu. Wspólnie z Fundacją Rak’n’Roll realizujemy „Dzień na U”, przekonując kobiety, że warto znaleźć chwilę na potwierdzenie zdrowia i zadbać o swoją lepszą przyszłość. To dla nas ważna inicjatywa i nie mamy wątpliwości, że bez względu na wszystko naszym priorytetem powinno być zdrowie i bezpieczeństwo – przekonuje dyrektor generalna Avon Cosmetics Polska.

Fot. Materiały prasowe

W akcję włączyli się też inni pracodawcy, którzy w ramach „Dnia na U” zapewnili wszystkim pracownikom możliwość przeprowadzenia badań w ramach czasu pracy, na przykład poprzez przyznanie dnia wolnego od pracy, przekazanie pakietu medycznego czy zorganizowanie badań na terenie firmy. Wśród nich znajdują się: Bridgestone, DHL Express Poland, Grupa ANG, ILABO, Infemini Medi Home. Dodatkowy, w pełni płatny dzień w roku na profilaktykę to również nieodłączny element pracy w Avon, Fundacji Rak’n’Roll oraz agencji DDB Warszawa, które od 2019 roku tworzą kampanię „Dzień na U”.

Natalia Jeziorek
Proszę czekać..
Zamknij