
Zalszupin, Niemeyer czy Bo Bardi to nazwiska, które określiły temperament brazylijskiego wzornictwa. Przywołujemy modernistyczne projekty mebli sprzed dekad, dostępne dziś w reedycjach marki ETEL. Reedecje w ścisłej współpracy z samymi twórcami, instytucjami, fundacjami i spadkobiercami. Każdy obiekt ma nadawany indywidualny numer, otrzymuje certyfikat pochodzenia i oficjalną licencję.
Stolik Pétalas projektu Jorgego Zalszupina

Cztery płatki to forma przypominająca dzwonek, sześć zmienia się w rozkwitającą lilię, a osiem w powojnik. Stolik Pétalas to flagowy obiekt Jorgego Zalszupina z końca lat 50. W salonie jego domu w São Paulo (a dziś muzeum) zajmuje honorowe miejsce.
Krzesło Bola de Latão Liny Bo Bardi

Krzeseł z mosiężnymi kulami i skórzanymi siedziskami oryginalnie powstało tylko sześć. Lina Bo Bardi zaprojektowała je w 1951 roku do swojego prywatnego domu, znanego jako Casa de Vidro.
Sofa Presidencial Jorgego Zalszupina

Sofa Presidencial, która jest jednym z ikonicznych projektów Zalszupina, powstała około 1959 roku, dekadę po jego przybyciu do Brazylii, gdy już poznał szczególne właściwości lokalnego drewna.
Szafka nocna JFR Jaymego Fonseci Rodriguesa

Znając jego systemowe podejście, trudno oprzeć się wrażeniu, że szczególnie lubił bawić się skalą. Bryła nocnej szafki JFR z 1940 roku mogłaby stać się modelem eleganckiej modernistycznej willi.
Fotel Z Joségo Zanine’a Caldasa

Krzesła i fotele Joségo Zanine’a Caldasa z początku lat 50. – nazywane literami alfabetu Y, F H, R czy Z – obok przemyślnej formy wprowadzały też pragmatyzm. Meble miały być rzemieślnicze, ale też produkowane seryjnie. Odpowiadały na potrzeby domów, biur i instytucji.
Ławka Marquesa Niemeyerów

Oscar Niemeyer w swojej modernistycznej architekturze odchodził od linii prostych czy kątów prostych. Tę koncepcję wciela w życie również ławka zaprojektowana w 1974 roku wspólnie z córką Anną Marią.
Fotel Cubo Jorgego Zalszupina

Pierwszy fotel Cubo jest miękki i kremowy, w całości obity tkaniną bouclé. Kontrastowe drewno pojawia się dopiero w późniejszych wariantach, bo kostka to kształt, który długo zaprzątał myśli projektanta. W latach 70. powstaje cała seria mebli opartych na module cubo – kubika. Fotele łączą się w dowolnych konfiguracjach ze stolikiem kawowym i kanapą.
Stolik kawowy Ripas Branco & Preto

Sześciu przyjaciół i absolwentów The Mackenzie School of Engineering w São Paulo postanowiło połączyć siły, żeby produkować bezpretensjonalne i nowoczesne meble, odpowiednie do budynków, które sami projektowali.

Cały tekst znajdziesz we wrześniowym wydaniu „Vogue Polska”. Zamów numer już dziś z wygodną dostawą do domu.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.