Znaleziono 0 artykułów
03.12.2022

Hailey Bieber: Od it-girl do that girl

03.12.2022
(Fot. Getty Images)

Kończący się 2022 rok bez wątpienia należał do niej. Miliony wiernych obserwujących, dla których jest niekwestionowaną that girl, własna urodowa marka, która okazała się sprzedażowym hitem, i największy sukces – zapisanie wszystkiego na własny, niezwiązany ze słynnym mężem, rachunek. Podsumowujemy najważniejsze urodowe trendy, które w 2022 roku wylansowała Hailey Bieber.

Gdy magazyn „Forbes” umieścił w listopadzie 2022 r. Hailey Bieber na jednej z okładek specjalnego wydania „30 under 30”, przyznając 26-latce miejsce wśród zaszczytnego grona 30 osób na świecie, które jeszcze przed trzydziestką uzyskały status pionierów w swojej dziedzinie, krótko opisał jej drogę: „From model to mogul”. Biorąc pod uwagę liczbę śledzących ją osób na Instagramie, która o kilka milionów przewyższa całą populację Hiszpanii, tłumaczenie „od modelki do milionerki”, nie będzie nadużyciem. Za jakimi trendami najchętniej podążali w mijającym roku obserwatorzy Hailey Bieber i które urodowe tendencje lansowane przez modelkę na zawsze będą już kojarzone z 2022 rokiem?

Pierwszoligowa słodycz: Skóra, usta, paznokcie

Od początku roku, przy każdej możliwej okazji, Bieber pokazywała się na Instagramie, prezentując wilgotną, ultralśniącą i wypielęgnowaną skórę. Działania te szybko okazały się teaserem i dokładnie zaplanowanym etapem kampanii jej autorskiej marki, która miała ukazać się latem. Efekt glazed donut skin – cery pokrytej połyskującą warstwą przypominającą lukrową polewę, obserwatorzy i obserwatorki modelki pokochali, zanim Rhode ujrzało światło dzienne. Modelka stuningowany przez siebie trend (zaczerpnięty z koreańskiej pielęgnacji), opakowany w cukierniczą narrację, przejęła na dobre, rozciągając go na inne części ciała i kolejne sezony.

I tak: wiosną zaprezentowała glazed donut nails: manikiur w odcieniu nude z perłowo połyskującą poświatą, w której pobrzmiewają echa mody lat 90. Hasło „jak go wykonać” szczyt popularności odnotowało w dwóch miesiącach ślubnych – sierpniu i wrześniu, stając się ulubioną stylizacją paznokci na tę okazję.   

Wrześniowy sezon powrotów do szkoły Bieber otworzyła za to makijażem ust o nazwie równie apetycznej, jak ich wykończenie – brownie glazed lips – zaprezentowanym na TikToku. Dzieło stworzone przez jej zaufaną makijażystkę Leah Darcy to kontur warg obrysowany brązową kredką do ust, środek wypełniony truskawkowo-brązowyn różem w kremie i całość nabłyszczona peptydowym balsamem do ust jej własnej marki. To kontrastowe zestawienie to kolejny ukłon w stronę stylu lat 90.

@haileybieber

ready for all the fall things including brownie glazed lips 🥹✨✨✨🤎🤎🤎

♬ cant erase - weeping audios

Problem z głowy: Sploty i spięcia

Podsumowując 2022 r., nie możemy zapomnieć o estetyce clean girl, którą obok Bieber lansowała w tym roku także Jennifer Lopez. Osoby, które bacznie obserwują trendy, na pewno zauważą, że to skandynawski styl od lat pojawiający się w modzie ulicznej podczas tamtejszych tygodni mody. Mówiąc krótko, to nic odkrywczego, jednak za popularyzację urody, w której mniej znaczy więcej na szeroką skalę, w czasach kosmetycznego przepychu, należą się gwiazdom dodatkowe punkty. Atrybutem „schludnej dziewczyny” jest nie tylko świetlista cera, lecz także idealnie gładko zaczesane włosy. To właśnie slick buck bun z minikoczkiem zawiązanym z tyłu głowy stał się ulubioną, „biznesową” fryzurą modelki w 2022 r. Uczesanie podkreślające kości policzkowe, z użyciem dużej ilości wygładzającego kosmetyku (niekoniecznie stricte do stylizacji – równie dobrze odżywką w piance czy sprayu kondycjonującego – wszystko zależy od faktury włosa) to remedium na bad hair day dla absolutnie każdego i uładniona wersja wygodnego, acz niedbałego koczka na czubku głowy, który kobiety pokochały w pandemii.

(Fot. Materiały prasowe)
(Fot. Getty Images)

Bieber, w związku z premierą marki Rhode, przez większą część roku sprawowała funkcję CEO, jednak gdy oversize’owe marynarki i kreacje z czerwonych dywanów zastępowały bardziej casualowe looki, także fryzura zyskiwała odrobinę luzu. Tu – bez niespodzianek – znowu wkraczały najntisy. Przed sezonem muzycznych festiwali Bieber lansowała włosy w stylu boho z drobnymi warkoczykami wokół twarzy jako alternatywę dla popularnych stylizacji z wiankami. Zoomersi przyjęli ten trend na dobre, czyniąc drobne plecionki atrybutem pokolenia TikToka. 

Na koniec roku Bieber zdecydowała się na przyciemnienie włosów, żegnając się z plażowym lookiem dziewczyny z East Coast. Dziś bliżej jej do mieszkanki Manhattanu, która w pośpiechu przemierza ulice Nowego Jorku z telefonem przy uchu i w wygodnych uggach, niż bawiącej się nad basenem mieszkanki LA. Zgodnie z zapowiedziami ekspertów od koloryzacji włosów, którzy ogłosili odcienie czekolady najmodniejszym kolorem jesiennego sezonu, modelka zdecydowała się na włosy w tonach mlecznej czekolady o chłodnym odcieniu. I w tym wypadku kropką nad i jest wykańczający całość, niezwykły połysk.

Hailey Bieber w 2022 r. z it-girl, pokazującej się w modnych markach i pożądanych akcesoriach, stała się that girl – kobietą dbającą o siebie zarówno w aspekcie fizycznym, jak i psychicznym. W kwietniu modelka, wykorzystując ogromny zasięg swoich mediów społecznościowych, opowiedziała o mikroudarze, którego doświadczyła z powodu nieodkrytej wcześniej wady serca, podkreślając, jak ważne jest dbanie o zdrowie i uważne słuchanie swojego organizmu. To głos, który powinien wybrzmieć najgłośniej, deklasując wszystkie lansowane w 2022 r. trendy.   

(Fot. Getty Images)

Więcej o marce Hailey Bieber przeczytacie w drugim wydaniu „Vogue Polska Leaders”, którego hasłem przewodnim jest „Zmiana”. Do kupienia w salonach prasowych, online z wygodną dostawą do domu oraz w formie e-wydania.

 
Agnieszka Zygmunt
Proszę czekać..
Zamknij