Wybór redakcji Vogue.pl: 5 rzeczy, które polecamy na najbliższy weekend 18-21.01

Nasze plany na weekend? Oglądamy modę na małym ekranie, zwiedzamy wystawę fotografii i czytamy... nowy numer „Vogue Polska”.
Wystawa „Roses for Mother” Dominika Tarabańskiego

Gdzie: Leica 6x7 Gallery, ul. Mysia 3, Warszawa (wstęp bezpłatny)
Kiedy: do 9 lutego
Dlaczego warto to zobaczyć: Łodygi, sznurki, taśmy, liście, a w tle intensywny kolor kotary. Kwiaty stają się tylko pretekstem do geometrycznych nastrojowych kompozycji, z których emanuje spokój. Dla Dominika Tarabańskiego to nastrój domu rodzinnego, dlatego prace w tytule swojej wystawy dedykuje mamie. Artysta tłumaczy: – Jest w Polsce takie powiedzenie, że można zarazić się optymizmem. Nie wiem, czy się nim zaraziłem, czy powoli nauczyłem. Ale na pewno przekazała mi go mama. Ona potrafi znaleźć pozytywną stronę we wszystkim. Powie, że pięknie leje, gdy na dworze jest szaro i mokro. Dzieli nas dziesięć tysięcy kilometrów. Łączą optymizm i pocztówki, które wysyłam jej, będąc w podróży. Nie może do mnie dołączyć, chociaż chciałbym zabrać ją wszędzie. To ona nauczyła mnie tej ciekawości. Jakaś jej część popycha mnie dalej, a ja w zamian wysyłam jej kawałki tego, co widzę. – Basia Czyżewska
Serial „Zabójstwo Versace: American Crime Story”

Gdzie: Serial stacji FX trafił na Netfliksa.
Kiedy: Od 17 stycznia
Dlaczego warto to zobaczyć: Nie, to nie jest serial nowy. Jego sława jest już na tyle ugruntowana, że zgarnął w swojej kategorii większość nagród Emmy i Złotych Globów. Co nie zmienia faktu, że kto nie miał jeszcze okazji zagłębić się w mroczną psychikę Andrew Cunanana, zabójcy jednego z najwybitniejszych projektantów mody w historii, może to teraz zrobić miło, łatwo i przyjemnie. Połykając cały sezon „American Crime Story” naraz. Ryan Murphy, który przeniósł się na stałe do Netfliksa, pracuje teraz równolegle nad kolejną serią o amerykańskich zbrodniach, tym razem wokół huraganu Katrina i prequelem „Lotu nad kukułczym gniazdem”. Ciekawe, czy uda mu się przebić „Versacego”. Nie dość, że napisana przez życie historia zabójstwa projektanta w 1997 roku w Miami, aż prosiła się o przeniesienie na ekran, to jeszcze Murphy'emu udało się zgromadzić doskonałą obsadę. Jego odkryciem jest Darren Criss, znany wcześniej przede wszystkim z roli w „Glee”, ale dla mnie nie byłoby serialu bez Penelope Cruz. Jej Donatella Versace jest jednocześnie silna i złamana, kapryśna i ciepła, zazdrosna o sławę brata, ale niemniej szczerze opłakująca jego śmierć. A w tle rodzinnej historii o zbyt wcześnie przerwanym życiu – pełna przepychu, luksusu i dekadencji moda lat 90 – Anna Konieczyńska
Lutowy numer „Vogue Polska”

Gdzie: W salonach prasowych oraz w prenumeracie na Vogue.pl
Kiedy: Od 17 stycznia
Dlaczego warto to zobaczyć: – Cieszę się, że tu jestem. To skok na głęboką wodę, ale na pewno nauczę się wielu nowych rzeczy. Tu pracując w filmie, dostajesz wszystko, czego potrzebujesz. O wiele rzeczy nie musisz troszczyć się sam – powiedziała gwiazda naszej najnowszej okładki, Joanna Kulig o Los Angeles w rozmowie z Pawłem Pawlikowskim. Aktorka i reżyser spotkali się w Mieście Aniołów podczas promocji „Zimnej wojny” i tuż przed ogłoszeniem oscarowych nominacji. Co jeszcze znajdziecie w najnowszym numerze? Odwiedziliśmy warszawskie atelier Magdy Butrym, pojechaliśmy do Doliny Pięciu Stawów, gdzie Marta Krzeptowska z siostrą Marychą prowadzą schronisko PTTK, a także na zaproszenie Polskiego Centrum Pomocy Międzynarodowej polecieliśmy do Libanu. Rozmawiamy także z architektem Łukaszem Kosem, którego talent już dawno doceniły media światowe. Tym wyjątkowym numerem, poświęconym wyjątkowym postaciom, zamykamy pierwszy rok istnienia magazynu – Katarzyna Pietrewicz-Żero
Film „Glass”

Gdzie: w kinach w całej Polsce
Od kiedy: od piątku, 18 stycznia
Od dłuższego czasu uważam, że za rolę w filmie „Split” James McAvoy powinien zgarnąć wszystkie nagrody świata. Szkocki aktor powraca w kilkunastu rolach w filmie „Glass”, a na ekranie towarzyszą mu Samuel L. Jackson, Bruce Willis, Sarah Paulson w roli przenikliwej dr Ellie Staple, oraz znana z roli uwięzionej nastolatki ze „Split”, Anya Taylor-Joy. „Glass” to film akcji z mnóstwem nawiązań do kinowych hitów z poprzednich lat (na przykład „Niezniszczalnych”) i, przede wszystkim, po raz kolejny fenomenalny warsztat McAvoya, który w roli Bestii, Dennisa, Hedwigi, Normy, Orwella i innych zaskuje, uwodzi i przeraża. Ciekawostka: aktor wyznał w jednym z ostatnich wywiadów, że jedno z jego wcieleń jest zainspirowane postacią 14-letniej Saoirse Ronan, z którą spotkał się na planie filmu „Pokuta” – Michalina Murawska
Album „Plewiński. Na scenie”

Gdzie: W dobrych księgarniach i Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie
Kiedy: Od sierpnia 2018 roku
Dlaczego warto mieć to na półce:
Wojciech Plewiński miał być architektem, ale zaraz po studiach, w połowie lat 50., związał się legendarnym „Przekrojem”. To ukształtowało jego karierę zawodową. Tygodnik regularnie publikował jego reportaże fotograficzne, sesje mody, czy okładki ze słynnymi kociakami, którymi w owy, czasie były m.in. Anna Dymna, Beata Tyszkiewicz, czy Barbara Kwiatkowska. Ale to tylko nieznaczna część jego archiwów. Potężnym działem twórczości Plewińskiego jest fotografia teatralna, a monumentalny album „Plewiński. Na scenie” to niezwykły przewodnik zarówno po historii XX-wiecznego teatru w Polsce, jak również mniej znanym portfolio mistrza. Liczące ponad 300 stron wydawnictwo skupia 200 niesamowitych czarno-białych zdjęć z 50 spektakli tak legendarnych twórców, jak Jerzy Grzegorzewski, Krystian Lupa, czy Andrzej Wajda. Zdjęciom towarzyszy rozmowa Joanny Targoń z 91-letnim już fotografem, który barwnie opowiada o kulisach swojej pracy, przytaczając liczne anegdoty.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.