Znaleziono 0 artykułów
07.11.2018
Artykuł partnerski

Z miłości do natury. Nowa odsłona kolekcji Mango Committed

07.11.2018
Kampania Mango Committed jesień-zima 2018-2019 (Fot. materiały prasowe)

Hiszpanka Blanca Miró Scrimieri pozuje w białym, wiązanym kopertowo płaszczu. Włoska influencerka Diletta Bonaiuti przemierza ulice Mediolanu w tym samym modelu, który kontrastowo zestawia z czarnymi dodatkami. Camille Charriere z charakterystyczną dla siebie nonszalancją biały oversize’owy garnitur łączy z gładkim T-shirtem i butami z poprzedniej kolekcji. Dziewczyny Mango już noszą minimalistyczną i nawiązującą do androgenicznego stylu kolekcję Committed. Ale to nie design jest w niej najważniejszy. Czwarta kapsułowa kolekcja hiszpańskiej marki po raz kolejny uszyta została z proekologicznych i pozyskanych z recyklingu materiałów – wełny, tencelu oraz wiskozy.

Proekologiczna linia Committed po raz pierwszy trafiła do sprzedaży rok temu. Sezon jesień-zima 2018-2019 przynosi więc już czwartą jej odsłonę. Mango, nadal podążające za ideą tworzenia zrównoważonej, świadomej mody, po raz kolejny prezentuje linię, która ma nie tylko stanowić odpowiedź na panujący w modzie i przyrodzie chaos, ale jednocześnie ma być przykładem ciekawego, minimalistycznego designu.

Kampania Mango Comitted jesień-zima 2018-2019 (Fot. materiały prasowe)

O tym ostatnim świadczy chociażby to, w jak różny sposób dostępne w kolekcji fasony interpretują znane i na stałe współpracujące z marką influencerki. Nawet jeśli na co dzień z minimalizmem nie mają nic wspólnego. Długie, wełniane płaszcze łączą z biżuteryjnymi czółenkami lub kozakami z wężowej skóry, biały oversize’owy garnitur noszą ze sneakersami, bądź z klapkami na obcasie i mikrotorebką, próbują brązowych total loków, a nowe projekty zestawiają z tymi z poprzednich ekologicznych linii marki – beżowy sweter zakładają pod asymetryczną, kremową sukienkę z kolekcji jesień-zima 2017, a skórzane loafersy łączą z miętowymi spodniami z debiutanckiej odsłony Comitted z sezonu wiosna-lato 2017.

Kampania Mango Comitted jesień-zima 2018-2019 (Fot. materiały prasowe)
Kampania Mango Committed jesień-zima 2018-2019 (Fot. materiały prasowe)

To raczej nie przypadek. Ubrania i dodatki Mango Comitted sprawiają wrażenie zaprojektowanych specjalnie tak, by wyłamywały się z zarezerwowanej dla „szybkiej mody” sezonowości, uniwersalnych w noszeniu i „recyklingowanych” poprzez zestawienie z innymi akcesoriami. Jednocześnie nadal udaje im się nawiązywać do największych trendów. Króluje w nich neutralna, bazująca na beżach i brązach paleta kolorystyczna, oversize’owe otulające sylwetkę formy, nieoczywiste detale i asymetryczne konstrukcje. W kampanii zrealizowanej w parku przyrodniczym Aiguas Tortas prezentuje je obdarzona równie nieoczywistą i androgeniczną urodą Saskia De Brauw. Temat ekologii i odnawialnych surowców jest Holdenderce szczególnie bliski. Jest bowiem nie tylko modelką, ale przede wszystkim artystką i absolwentką akademii Gerrit Reitveld w Amsterdamie, gdzie kształciła się w dziedzinie fotografii, literatury i performance’u. Dziś do realizacji większości swoich projektów używa odzyskanych surowców.

Kampania Mango Committed jesień-zima 2018-2019 (Fot. materiały prasowe)

Kolekcja Mango Committed, do której uszycia wykorzystano w tym sezonie takie materiały jak naturalna wełna, biodegradowalny Tencel™ oraz wiskozę z recyklingu, nie jest jedyną proekologiczną inicjatywą hiszpańskiej marki. Do tworzenia świadomej mody nawiązuje też ruch „Take Action”. W jego ramach Mango zobowiązało się do zwiększenia udziału pochodzącej ze zrównoważonej uprawy bawełny do 50 procent w ciągu kolejnych pięciu lat.

Michalina Murawska
Proszę czekać..
Zamknij