Znaleziono 0 artykułów
18.10.2018

10 najmodniejszych rzeczy w kratę

Krata na pokazie Driesa Van Notena (Fot. Imaxtree)

Punkowa u Versace, kontrastowa u Diora, oversize'owa u Driesa Van Notena. Krata we wszystkich jej odsłonach to najmocniejszy wzór sezonu. My wybieramy kraciaste ubrania i dodatki od projektantów i z popularnych sklepów. 

Podczas gdy lato należy do pasków – czarno-białych w stylu paryskiej bohemy, granatowo-białych jak z Lazurowego Wybrzeża, a ostatnio także pastelowo-białych, które kojarzą się z kalifornijską plażą, jesienią ten wzór zostaje zdominowany przez kratę. Influencerki nic sobie z tego nie robią, że wraca właściwie co roku, bo wiedzą, że ten superwyrazisty motyw potrafi sprawić, że nawet najprostszy fason nabiera charakteru. W tym sezonie dominuje krata na szarym tle, które pojawia się zwłaszcza na pudełkowych marynarkach. Kraciaste mogą być także spodnie i płaszcze, które tworzą zestaw zgodny z nowoczesnym dress code'em, a także dodatki. Wybrałyśmy dla was te najmodniejsze – z sieciówek i od projektantów. 

Zabójcza broń 

Sukienka Tibi, cena: 3349 zł (Fot. materiały promocyjne) 

Chociaż Amy Smilovic założyła markę Tibi ponad 20 lat, mieszkając wtedy w Hongkongu, kilka lat temu przeprowadziła radykalny rebranding. Dziś Tibi z siedzibą na nowojorskim SoHo kojarzy się już niekoniecznie z minimalizmem, a raczej z seksapilem. Wydłużona marynarka w kratkę może też pełnić funkcję minisukienki, a nawet płaszczyka na cieplejsze dni. Projektantka proponuje nosić dwurzędowe okrycie do spódnicy midi i kozaków z szeroką cholewką albo solo tak, by wyeksponować długie nogi. My od siebie dodajemy jeszcze pomysł na zestaw marynarka plus skórzane culottes. Wybór należy do ciebie. 

Punk's not dead

Płaszcz Marc Jacobs, cena: 3563 zł (Fot. materiały promocyjne)

Podczas gdy jego najnowsza kolekcja jest pełna przepychu, landrynkowa i pastelowa, Marc Jacobs w kolekcji na sezon jesień-zima 2018/2019 sięga po inspiracje modą lat 80. Punkowy płaszcz uszyty z bawełny został pokryty błyszczącą warstwą poliueratanu po to, by błyszczeć jak lateks. Oparty na klasycznym fasonie trencza wyróżnia się kontrastową biało-czerwoną kratą, która przywołuje motywy noszone przez Sex Pistols. Płaszcz na co dzień można nosić do dżinsów i bluzy albo golfu, a wieczorem narzucić go na małą czarną na ramiączkach spaghetti. Błyszcząca faktura płaszcza będzie pięknie wyglądać także na tle kaszmiru. 

Kombinuj, dziewczyno! 

Kombinezon Mango, cena 299,90 zł (Fot. materiały promocyjne)

W kolekcji Mango można zawsze znaleźć wszystkie trendy sezonu. Nic dziwnego, że przebojem sprzedażowym jest kombinezon w kratę. Utrzymany w stylu lat 70. (jak z szafy naszych mam) nadaje sylwetce smukłości dzięki szerokiemu paskowi w talii. Stanie się bardziej zmysłowy, gdy rozepniesz kilka guzików, a do pracy możesz włożyć go na golf. 

London look

Spódnica COS, cena: 339 zł (Fot. materiały promocyjne)

COS słynie z wysokiej jakości tkanin i minimalistycznych fasonów. Tym razem jednak szwedzka marka stawia na trendy. Mini z wełny wygląda jak z kolekcji Mary Quant z lat 60. Angielska kratka bazująca na połączeniu szarości i beżu stanowi doskonałe tło zarówno dla bieli i czerni, jak także dla mocniejszych odcieni, np. czerwieni. Dzięki ultrakrótkiej długości można pobawić się z doborem butów. W wersji supersexy spódnica pasuje do kozaków za kolano, w wersji retro z tymi o szerokiej cholewce, a na co dzień nic nie stoi na przeszkodzie, żeby nosić je do grzecznych mokasynów. Look na uczennicę, oczywiście brytyjskiej szkoły dla elit, gotowy! 

Bezpieczne związki

Bluzka Zara, cena: 109 zł (Fot. materiały promocyjne)

Okrągły dekolt, asymetryczny dół i spięcie w talii. Bluzka z Zary jest stworzona po to, by podkreślać atuty sylwetki. Grzeczny wzór pozwoli natomiast wykorzystać bluzkę na każdą okazję. My widzimy ją z jasnymi spodniami palazzo. Dzięki temu zbliżymi się wizerunkiem do najsłynniejszej uwodzicielki przedwojennego kina, Marleny Dietrich albo Katherine Hepburn, która umiejętnie łączyła kobiecą siłę z męską garderobą. 

 

Od wielkiego dzwonu

Spodnie Ganni, cena 2500 zł (Fot. materiały prasowe)

Marka Ganni, o której piszemy w listopadowym „Vogue Polska”, to dzieło Ditte Reffstrup. Projektantka jest fanką kina, więc rozszerzane spodnie, które tworzą garderobę biurową z koszulą i mokasynami, a codzienną z t-shirtem i sneakersami, oparła na kreacji Solveig Dommartin z „Nieba nad Berlinem”.

Fashion nostalgia

Torebka Burberry, cena: 3391 zł (Fot. materiały promocyjne)

W modzie wszystko dzieje się naprawdę szybko. Jeszcze niedawno przełom lat 90. i 00. był uważany za epokę kiczu, celebrytów i plastiku. Dziś powracają trendy lansowane przez Britney Spears, Lindsay Lohan i Paris Hilton. Postanowił to wykorzystać Riccardo Tisci w swojej pierwszej kolekcji dla Burberry. Nie tylko postanowił przywrócić dawne logo z imieniem założyciela, Thomas, ale także oddać hołd kracie, bez której marka nie osiągnęłaby przecież sukcesu. Kratka Burberry zdobi więc skórzaną torebkę z klamrą i łańcuszkiem, które wyglądają jak wyjęte ze starych teledysków J.Lo. Zgodnie z tematem najnowszej wystawy MET na 2019 rok kamp to istota mody. A kampem jest też ocieranie się o kicz, wieczna metamorfoza, rozstania i powroty.    

Suchą stopą

Buty &Other Stories, cena: 193 zł (Fot. materiały prasowe)

Buty na słupku z &Other Stories łączą skandynawską estetykę marki z angielskim humorem. Kratka o zielonej i fioletowej bazie wyróżni się na tle każdego, nawet najbardziej szalonego stroju. I chociaż fason sandałów nie kojarzy się może z chłodnymi dniami, my proponujemy nosić buty do grubych skarpet, podkolanówek i rajstop. Uwaga na powracające koturny! To dopiero początek triumfalnego come backu tego trendu. 

Przełom wieków  

Czapka Arket, cena: 339 zł (Fot. materiały prasowe)

Wełniana czapka typu bucket nawiązuje do trendu lansowanego w latach 90. przez obie strony muzycznej barykady – hiphopowców i bripopowców. Dziś nosi się ją przede wszystkim ironicznie. A o powrocie trendu było już głośno kilka miesięcy temu, gdy po rybackie czapeczki sięgnęły stylistki. Wariacją na temat jest wełniane okrycie głowy Arket, czyli marki związanej z H&M. My szwedzką firmę cenimy za to, że na jej stronie można wybrać ubrania zgodnie z kolorami. Mnóstwo tu basików wysokiej jakości, które przetrwają więcej niż jeden sezon. 

Ciepły front

Szalik H&M, cena: 199 zł (Fot. materiały promocyjne)

Szalik z linii Premium H&M jest wykonany ze stuprocentowej wełny, a wykończony frędzlami. Nas kusi, żeby wtulić się w niego już teraz, zwłaszcza że w komplecie z trenczem tworzy londyński look. Odcienie rudości rozświetlają twarz, podkreślając urodę zarówno blondynek, jak i brunetek.  

Anna Konieczyńska
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę