Znaleziono 0 artykułów
15.07.2025
Artykuł partnerski

Dlaczego coraz chętniej sięgamy po dermokosmetyki?

15.07.2025
Fot. CoffeeAndMilk / Getty Images

Wraz z Allegro sprawdzamy, kto i dlaczego sięga dziś po dermokosmetyki – produkty, które coraz śmielej wyznaczają kierunek rozwoju rynku beauty. Co sprawia, że zyskują tak dużą popularność? Jakie potrzeby konsumentów spełniają i czego naprawdę szukają oni w świadomej pielęgnacji?

Coraz lepiej rozumiemy potrzeby naszej skóry. Wiemy, że nie chodzi już tylko o estetykę, ale przede wszystkim o zdrowie i codzienny komfort. Świadome podejście do pielęgnacji staje się zatem częścią stylu życia opartego na wiedzy, uważności i dopasowaniu produktów do indywidualnych potrzeb. Właśnie dlatego coraz częściej sięgamy po dermokosmetyki – preparaty tworzone na styku kosmetologii i dermatologii, które oferują więcej niż klasyczna pielęgnacja. To nie chwilowa moda, lecz konsekwentny wybór tych, którzy oczekują realnych efektów. Wspólnie z Allegro przyglądamy się trendom na rynku dermokosmetyków.

Kto wybiera dermokosmetyki?

– Głównie są to kobiety (około 40 proc.) w wieku od 25 do 34 lat. Niemal połowa pochodzi z małych miejscowości do 50 tysięcy mieszkańców – mówi Sylwia Smoleńska, Senior Category Owner Health Allegro. Klientki te cenią sobie wygodę zakupów online, szybkość dostawy, szeroki wybór oraz możliwość porównania opinii. Nie podejmują one przypadkowych decyzji, szukają produktów dopasowanych do konkretnych potrzeb swojej skóry, często rekomendowanych przez dermatologów.

Do tego widać wzrost zainteresowania dermokosmetykami wśród mężczyzn. Jak wskazuje Allegro, „różnice nie są bardzo duże, jednak zauważalny jest rosnący trend świadomej pielęgnacji wśród mężczyzn”. Panowie częściej sięgają po minimalistyczne zestawy, np. szampony, kuracje do włosów, kremy po goleniu czy antyperspiranty, a marki reagują na ten trend rozwojem przeznaczonych dla mężczyzn linii, takich jak BasicLab Masculis i Vichy Homme.

W pielęgnacji coraz bardziej lubimy minimalizm i dużą wagę przywiązujemy do skuteczności produktów

Współczesny konsument nie wybiera przypadkowych kosmetyków. – Klienci najczęściej kierują się tym, jaki typ skóry mają i z jakimi problemami się borykają – podkreśla Sylwia Smoleńska. Coraz większą rolę odgrywają też skład, opinie użytkowników, rekomendacje lekarzy i oczywiście cena. W odpowiedzi na nasze upodobania platforma oferuje zestawy, promocje oraz program Allegro Smart!, który zapewnia darmową dostawę.

Na znaczeniu zyskuje również pielęgnacyjny minimalizm – chcemy ograniczyć zawartość kosmetyczki do niezbędnego minimum i stawiamy na jakość, a nie ilość. – Konsumenci wybierają mniej produktów, ale bardziej skutecznych, o prostym, przejrzystym składzie, wolnym od zbędnych dodatków – mówi ekspertka Allegro. W znacznym stopniu odpowiadają za to przedstawiciele generacji Z, którzy dzięki szerokiemu dostępowi do wiedzy online potrafią analizować składy i dobierać formuły do wymagań swojej skóry.

Dlaczego wybieramy specjalistyczne kosmetyki?

Wzrost liczby diagnoz problemów dermatologicznych sprawia, że pielęgnacja przestaje być jedynie elementem dbania o siebie w wymiarze estetycznym – staje się częścią codziennej troski o zdrowie. – Coraz częściej konsumenci poszukują realnej skuteczności, potwierdzonej badaniami naukowymi, rekomendacji dermatologów i bezpiecznych formuł dostosowanych do konkretnych potrzeb skóry – mówi Sylwia Smoleńska.

Wśród najczęstszych przyczyn sięgania po dermokosmetyki wymienia się: wrażliwą skórę (47 proc.), przesuszoną cerę (39 proc.), chęć utrzymania młodego wyglądu (34 proc.) oraz ochronę przed słońcem (31 proc.)*. Wyraźnie zauważalnym problemem jest atopowe zapalenie skóry (AZS), które dotyka nawet 2-10 proc. dorosłych i aż 15-30 proc. dzieci*.

Jeśli chodzi o preferencje dotyczące brandów, to w segmencie dermokosmetyków dominują co prawda firmy zagraniczne („Francuska marka Avène, obecna na rynku od 1990 roku, cieszy się dużym zaufaniem i rozpoznawalnością”), jednak Sylwia Smoleńska zwraca uwagę na rosnące zainteresowanie produktami polskimi. Konsumenci coraz chętniej wybierają krajowe marki, takie jak Iwostin, Emolium i BasicLab Dermocosmetics, które proponują skuteczne rozwiązania dopasowane do konkretnych problemów skórnych.

Zakupy dermokosmetyków często wpisują się w szerszy kontekst. – Klienci często łączą zakup dermokosmetyków z innymi produktami, zarówno z tej samej kategorii, jak i zupełnie różnych. Najczęściej są to inne dermokosmetyki, suplementy diety oraz środki codziennej pielęgnacji, np. pasty do zębów – dodaje Sylwia Smoleńska. To dowód zaufania do platformy Allegro jako miejsca świadomych wyborów.


* PMR, „Rynek dermokosmetyków w Polsce 2024”, 2024

Wiktoria Melaniuk
  1. Uroda
  2. Pielęgnacja
  3. Dlaczego coraz chętniej sięgamy po dermokosmetyki?
Proszę czekać..
Zamknij