Nespresso jako pierwsza marka kawowa na świecie wprowadza ziarna z certyfikowanych upraw regeneracyjnych Rainforest Alliance. To ważny krok w stronę bardziej zrównoważonej przyszłości i realny przykład, jak odpowiedzialne rolnictwo może przeciwdziałać skutkom zmian klimatycznych.
Nowy Standard Rolnictwa Regeneracyjnego, ogłoszony przez Rainforest Alliance we wrześniu 2025 roku, wyznacza nową jakość w zrównoważonej produkcji rolnej. Jej celem jest wspieranie producentów w odbudowie żyzności gleby, ochronie bioróżnorodności i wzmacnianiu odporności ekosystemów. Oparty na czterech dekadach doświadczeń organizacji standard kompleksowy przewodnik dla gospodarstw, które chcą wdrażać praktyki regeneracyjne i mierzyć ich rzeczywisty wpływ na środowisko. Rainforest Alliance planuje objąć wsparciem aż 100 milionów rolników i pracowników sektora rolnego do 2030 roku.
Pierwszą farmą, która uzyskała nowy certyfikat, jest gospodarstwo Yamileth Chacón na Kostaryce
– Dzięki rolnictwu regeneracyjnemu widać zmianę – więcej zieleni, więcej życia, więcej zwierząt – podkreśla farmerka. Wkrótce do programu dołączą kolejne gospodarstwa na Kostaryce i w Meksyku, a pierwsze kawy Nespresso z nowym oznaczeniem trafią do sprzedaży w 2026 roku.
Współpraca Nespresso z Rainforest Alliance trwa już ponad 20 lat. W jej ramach powstał program Nespresso AAA Sustainable Quality™, wspierający lokalne społeczności i promujący praktyki zrównoważonego rolnictwa w 18 krajach na świecie. W 2022 roku obie organizacje opracowały Kartę Wyników Kawy Regeneracyjnej – narzędzie, które pomaga małym gospodarstwom stopniowo przechodzić na model regeneracyjny. To właśnie ono stało się fundamentem obecnego przełomu.
– Jesteśmy dumni, że to właśnie Nespresso jako pierwsze sięga po kawę z upraw regeneracyjnych certyfikowanych przez Rainforest Alliance. To symbol naszego zaangażowania w budowanie odpornych, zrównoważonych i produktywnych krajobrazów, które są niezbędne, by chronić przyszłość wysokiej jakości kawy i społeczności do niej należącej – mówi Jérôme Perez, szef ds. zrównoważonego rozwoju w Nespresso.
Nowy kierunek marki to kolejny krok w stronę odpowiedzialnego łańcucha dostaw. Nespresso, posiadające certyfikat B Corp™, współpracuje dziś z ponad 168 tysiącami rolników, wspierając rozwiązania, które poprawiają jakość plonów, wspomagają odbudowę przyrody i realnie wzmacniają lokalne społeczności.

Zaloguj się, aby zostawić komentarz.