Znaleziono 0 artykułów
02.09.2025
Artykuł partnerski

Dolce vita, włoskość i Red Passion na dachu wrocławskiej Renomy

02.09.2025
Fot. Materiały prasowe

Reżyser Luca Guadagnino, aperitivo i ciepły letni wieczór w centrum Wrocławia – tak wyglądał tegoroczny secret screening Campari podczas festiwalu Nowe Horyzonty. Marka, od lat związana z kulturą i sztuką, ponownie zaprosiła widzów na pokaz filmowy w formule, której szczegóły pozostają tajemnicą do ostatniej chwili.

Włoskie kino kojarzy się z pięknymi kadrami, emocjami i umiejętnością opowiadania historii, które zostają w pamięci na długo. Tak jak aperitivo staje się pretekstem do rozmów, tak kino tworzy przestrzeń do wspólnego przeżywania emocji. Te dwa światy spotkały się podczas kolejnej edycji festiwalu Nowe Horyzonty we Wrocławiu za sprawą marki Campari, która przemieniła jeden z wieczorów w kameralne święto włoskiego kina.

Fot. Materiały prasowe

Festiwal inny niż wszystkie

– Festiwal Nowe Horyzonty wyróżnia się na tle innych przede wszystkim szeroką selekcją filmów, gdzie prezentowane są najciekawsze propozycje danego sezonu. To kino porusza, inspiruje i prowokuje do refleksji, a współczesny język filmowy jest tu celebrowany w różnorodnych formach artystycznych. Campari doskonale odnajduje się w tym świecie – podkreślają przedstawiciele marki.

Tegoroczny secret screening utrzymany w klimacie dolce vita doskonale wpisał się w DNA Campari. Wybór miejsca i filmu, a także dopracowana oprawa sprawiły, że wydarzenie na długo pozostanie w pamięci uczestników.

Fot. Materiały prasowe

Włoski wieczór z aperitivo

Pokaz odbył się na dachu kultowego Domu Handlowego Renoma. To jeden z najbardziej charakterystycznych budynków Wrocławia. Otwarty w 1930 roku, nowoczesny jak na tamte czasy dom towarowy, do dzisiaj zachwyca modernistyczną bryłą. Podczas festiwalu jego dach, zazwyczaj niedostępny, na kilka godzin zamienił się w małe piazza.

Fot. Materiały prasowe

Wieczór rozpoczął się od włoskich klasyków – goście mogli spróbować aperitivo Campari, Sarti oraz bezalkoholowego Crodino, a także prawdziwej neapolitańskiej pizzy.

– Chcieliśmy, by wydarzenie oddawało klimat włoskiego dolce vita i pozwoliło festiwalowiczom zrelaksować się, odciąć od miejskiego zgiełku i wspólnie przeżyć filmowe emocje w nieco innej odsłonie – mówią organizatorzy. – Pokaz na świeżym powietrzu, na dachu kultowego Domu Handlowego Renoma, miał wnieść odrobinę niesamowitości i dodać letniego klimatu.

Widok na rozświetlony Wrocław dopełniał kameralną aranżację – leżaki, neony i bar z czerwonymi akcentami Campari stworzyły klimat, który równie dobrze mógłby powstać w Rzymie czy Mediolanie.

Fot. Materiały prasowe

Film w rytmie Red Passion

Gdy światła przygasły, a ekran rozświetliły pierwsze kadry „Nienasyconych” Luki Guadagnina, stało się jasne, że wybór ten nie był przypadkowy. To film, który – podobnie jak Campari – stanowi kwintesencję włoskości.

– Piękne krajobrazy i wyrafinowane stylizacje świetnie wpisują się w estetykę wizualną Campari. Natomiast emocjonalna intensywność filmu idealnie oddaje motyw przewodni marki: Red Passion. Zmysłowość, napięcie i wyraziste pragnienia to elementy obecne zarówno w filmie, jak i w kampaniach Campari – zaznaczają przedstawiciele marki.

Fot. Materiały prasowe

Campari w sercu festiwalu

Poza pokazem filmu marka Campari była obecna także w klubie festiwalowym w Muzeum Miejskim Wrocławia – Arsenale. To tam festiwalowicze dzielili się wrażeniami, sącząc czerwony koktajl.

– Obecność Campari w klubie festiwalowym to coś więcej niż tylko serwowanie drinków – to bezpośrednia okazja do budowania relacji z uczestnikami festiwalu i tworzenia wyjątkowej atmosfery, która pozostaje w pamięci gości. To także sposób na wsparcie sztuki filmowej oraz pokazanie, że marka jest zaangażowana kulturalnie i otwarta na nowe doświadczenia.

Campari zapowiada, że to dopiero początek jej kulturalnych projektów. – Nasza marka od zawsze była i pozostaje głęboko związana z kinem, sztuką oraz designem – to nieodłączne elementy naszego DNA. Z tego względu chcemy współpracować z twórcami z różnych dziedzin kultury, którzy potrafią opowiadać historie pełne pasji charakterystycznej dla klimatu Campari. Naszym celem jest tworzenie niepowtarzalnych doświadczeń, które oddają włoski styl życia, elegancję oraz kreatywność, a jednocześnie wpisują się w nowoczesną kulturę i współczesne emocje. Tego właśnie należy się spodziewać po naszych projektach.

Secret screening Campari udowodnił, że połączenie tajemnicy, włoskiego kina i aperitivo może zamienić zwykły wieczór w podróż do świata Red Passion. To klimat, do którego chce się wracać.

Wiktoria Melaniuk
Vogue Polska
Treść dostępna dla osób pełnoletnich

Czy masz ukończone 18 lub więcej lat?

  1. Kultura
  2. Kino i TV
  3. Dolce vita, włoskość i Red Passion na dachu wrocławskiej Renomy
Proszę czekać..
Zamknij