Znaleziono 0 artykułów
13.02.2023

Fryzjerstwo przyszłości według L’Oréal: Z myślą o planecie

13.02.2023
Fryzjerstwo przyszłości według L’Oréal: Z myślą o planecie (Fot. Getty Images)

Marka L’Oréal tym razem wprowadza zrównoważone rozwiązania dla branży fryzjerskiej, kontynuując tym samym promowanie świadomych ekologicznie zabiegów na włosy w salonach fryzjerskich w ramach programu L’Oréal Professionnel Paris „Fryzjerstwo dla Przyszłości”.

Priorytetem dla Grupy L’Oréal stało się ograniczenie zużycia wody, która stanowi 75 proc. całkowitego wpływu produktów firmy na środowisko. Przełomową propozycją wspierającą świadome podejście do wyzwań klimatycznych jest słuchawka prysznicowa Water Saver, która wykorzystuje opatentowaną technologię fragmentacji wody, co pozwala zaoszczędzić do 69 proc. wody wykorzystywanej podczas przeprowadzania zabiegów. Urządzenie powstało we współpracy z profesjonalistami branży, bazuje na technologii niezwykle precyzyjnego zderzania ze sobą strumieni wody, dając w efekcie wysoką skuteczność spłukiwania z maksymalnym ograniczeniem zużycia wody.

Drugim ważnym punktem zrównoważonego rozwoju w programie L’Oréal Professionnel Paris „Fryzjerstwo dla Przyszłości” jest ekologiczna strategia obiegowości opakowań, oparta na trzech filarach: redukcji, recyklingu oraz ponownym wykorzystaniu. Salony fryzjerskie, zamiast kupować kolejne opakowania szamponów i odżywek dla profesjonalistów z serii Expert, mogą zaopatrzyć się w ich bardziej ekologiczne wersje w formie refill, które wyprodukowano z mniejszej ilości plastiku z recyklingu. Aż do 95 proc. plastikowych opakowań używanych w produktach do pielęgnacji włosów Serie Expert pochodzi z recyklingu. Ale na tym nie koniec – do 2030 roku marka założyła całkowitą eliminację plastiku pierwotnego. Już teraz recyklingiem objęte są aluminiowe tubki farb, ich plastikowe zakrętki oraz kartony.

Marka L’Oreal dokłada starań, by zamknąć obieg swojej produkcji. Fabryka produkująca kosmetyki L’Oréal Professionnel wykorzystuje w 100 proc. energię odnawialną, a wszystkie produkty wyprodukowane w Europie pochodzą z fabryki, która wykorzystuje technologię Waterloop. Dzięki temu systemowi woda używana w procesach przemysłowych jest oczyszczana i przetwarzana na miejscu, a następnie ponownie wykorzystana.

Redukcja emisji dwutlenku węgla o 87 proc. w porównaniu do 2005 roku, zmniejszenie zużycia wody o 53 proc. czy fakt, że 96 proc. produktów L’Oréal projektowanych jest ekologicznie, napawa optymizmem i sprawia, że zrównoważone podejście naprawdę ma szansę zmienić stan środowiska na lepsze. Podjęliśmy ekologiczne zobowiązania, które chcemy zrealizować do 2030 roku i wierzę, że wspólnie możemy więcej – mówi Monika Majewska, senior brand manager L’Oréal Professionnel Paris.

W niektórych krajach świata testowanie kosmetyków na zwierzętach dalej bywa normą, choć od dawna jest zakazane w UE. Marka L’Oréal zaproponowała alternatywę dla tych kontrowersyjnych działań już w 1989 roku, czyli na 14 lat przed tym, jak w UE pojawił się prawny zakaz. Opracowano wówczas model sztucznej skóry Episkin, która może być wykorzystywana do oceny oddziaływania składników kosmetycznych oraz produktów na ludzką skórę, bez potrzeby przeprowadzania testów na zwierzętach.

Biorąc pod uwagę alarmujący stan naszej planety, każda świadoma ekologicznie decyzja, którą możemy wprowadzić w naszym codziennym życiu, z czasem przyniesie pozytywne efekty.

Redakcja Vogue.pl
Proszę czekać..
Zamknij