Znaleziono 0 artykułów
17.10.2022
Artykuł partnerski

Mobilność przyszłości: Zrównoważone podejście w pojazdach elektrycznych

17.10.2022
(Fot. Materiały prasowe)

Od w pełni elektrycznych samochodów poprzez autonomiczne taksówki, aż po inteligentne roboty i miejską mobilność powietrzną. Inżynierowie Hyundai nieustannie udowadniają, że przyszłość jest znacznie bliżej, niż myślimy.

Samochody elektryczne z roku na rok stają się coraz bardziej popularne, szturmem zdobywając świat motoryzacji. I nic dziwnego, bo coraz więcej świadomych kierowców decyduje się właśnie na takie rozwiązanie. O tym, jak stworzyć samochód elektryczny odpowiadający ich potrzebom, wiedzą doskonale inżynierowie Hyundai. Ale przełomowe modele, takie jak Hyundai IONIQ 5, to dopiero początek innowacyjnych rozwiązań i technologii, nad jakimi pracuje marka.

(Fot. Materiały prasowe)

Nowa era

IONIQ 5 to przełomowy model elektrycznego SUV-a średniej wielkości. Jako pierwszy model submarki IONIQ, dedykowanej pojazdom elektrycznym, ustanawia nowe standardy w dziedzinie elektromobilności. Został zbudowany w oparciu o specjalną platformę Hyundai Electric-Global Modular Platform (E-GMP), dzięki czemu posiada wyjątkowe proporcje z wydłużonym rozstawem osi, innowacyjne wnętrze oraz wysoką wydajność połączoną z możliwością ultraszybkiego ładowania i funkcją Vehicle-to-Load (V2L), a także zaawansowane funkcje łączności i wspomagania kierowcy.

IONIQ 5 jest dla nas bardzo ważnym osiągnięciem, ponieważ dzięki naszym innowacyjnym technologiom platformy E-GMP, wyjątkowej wydajności i przełomowemu podejściu do projektowania i przestrzeni jesteśmy pionierami nowej generacji inteligentnych rozwiązań mobilnych. IONIQ 5 wywarł bardzo dobre wrażenie na coraz bardziej świadomych ekologicznie konsumentach na całym świecie, a jego sukces wspiera przyspieszenie elektryfikacji przemysłu motoryzacyjnego. Tempo zmian w Hyundai będzie kontynuowane do końca 2022 roku, ponieważ wkrótce dołączymy kolejne modele do naszej nagradzanej gamy IONIQ – wyjaśnia Jaehoon Chang, Prezes i Dyrektor Generalny Hyundai Motor Company.

(Fot. Materiały prasowe)

Miasto przyszłości

(Fot. Materiały prasowe)

IONIQ 5 to przełomowy model w pełni elektrycznego SUV-a, ale Hyundai nie ustaje w dalszych poszukiwaniach rozwiązań, które zrewolucjonizują sposób przemieszczania się ludzkości. Od autonomicznych taksówek, przez inteligentne roboty, zdolne zastąpić kurierów przynoszących nam zakupy, aż po powietrzne podróże – technologie mobilności przyszłości, obecnie opracowywane przez Hyundaia, pozwolą ludziom prowadzić innowacyjny styl życia. A także zmienić sposób, w jaki dojeżdżają do pracy, ponieważ celem marki jest stworzenie ekosystemu, który łączy wszystkie rodzaje mobilności – na ziemi i w powietrzu.

Aby przyspieszyć zmiany w mobilności, Hyundai zainwestował znaczne środki w rozwój przełomowych nowych technologii, takich jak jazda autonomiczna, sztuczna inteligencja, miejska mobilność powietrzna (UAM), inteligentne fabryki i robotyka. Marka stworzyła także wizję mobilnego miasta przyszłości, w którym przemieszczanie się ułatwiają trzy rozwiązania – miejska mobilność powietrzna, pojazdy specjalnego przeznaczenia, i hub, który zapewni kluczowe połączenie transferowe między tymi usługami, wraz z przestrzenią do wypoczynku i relaksu. Miejska mobilność powietrzna zapewnia podróże lotnicze na dłuższych dystansach przez miasto z jednego węzła do drugiego. Natomiast w hubie pasażerowie mogą przesiąść się do pojazdów specjalnego przeznaczenia, które zapewnią transport naziemny pomiędzy punktami docelowymi. Wszystko po to, aby odciążyć infrastrukturę transportową, skończyć z kradnącymi nam czas korkami i zatruwającymi nas i naszą planetę spalinami, a zyskać tak cenny czas.

Robot Spot Boston Dynamics/Fot. Materiały prasowe

Hyundai wierzy, że przyszłość mobilności będzie dotyczyć nie tylko samochodów. Robotyka ma potencjał, aby znacznie poprawić jakość życia ludzi w pracy, w domu i podczas zabawy, zapewniając pomoc przy wszelkiego rodzaju zadaniach. Inżynierowie marki podkreślają, że technologia powinna wspierać ludzi, a nie ich dzielić. Ta filozofia leży u podstaw ich działalności – od robotyki, aż po pojazdy elektryczne. Świetnym przykładem jest egzoszkielet-kamizelka (VEX), stworzony, aby pomóc pracownikom przemysłowym, którzy spędzają długie godziny, trzymając ręce nad głową. VEX wspiera cały korpus i zmniejsza obciążenie mięśni podczas powtarzających się ruchów lub w sytuacjach dużego obciążenia. Imitując naturalne ruchy człowieka, VEX zwiększa wsparcie mięśni bez obciążania użytkownika.

(Fot. Materiały prasowe)

Technologia w służbie ekologii

Zgodnie z wizją „Postępu dla Ludzkości” Hyundai uważa, że recykling i zrównoważony rozwój to więcej niż trend – to potrzeba całego społeczeństwa. Dlatego marka pragnie zapewnić powszechnie dostępną mobilność przy jednoczesnym wspieraniu rozwoju społeczeństwa bezemisyjnego. Hyundai pracuje nad osiągnięciem neutralności węglowej do 2045 roku. Konsekwentnie przenosi punkt ciężkości na mobilność elektryczną, deklarując, że od 2035 roku wszystkie nowe pojazdy sprzedawane w Europie będą pojazdami elektrycznymi bateryjnymi lub zasilanymi wodorowymi ogniwami paliwowymi.

Czy technologia i motoryzacja mogą w przyszłości stać się jeszcze bardziej ekologiczne? Inżynierowie Hyundai wierzą, że tak. Marka poszukuje nieustannie rozwiązań, które zrewolucjonizują gospodarkę energetyczną ludzkości. Jednym z nich jest wodór. Nieprzerwanie od 1998 roku, kiedy to powstał zespół pracujący nad pojazdami zasilany ogniwami paliwowymi (FCEV), marka przygotowuje się do wodorowej przyszłości. W 2013 roku wprowadzono model ix35 Fuel Cell, otwierając tym samym drzwi do masowej produkcji samochodów typu FCEV. Następnie, w 2018 roku, firma wprowadziła na rynek model NEXO nowej generacji, czyli SUV-a zasilanego ogniwami paliwowymi, a w 2020 roku – XCIENT Fuel Cell, pierwszą na świecie wodorową ciężarówkę.

(Fot. Materiały prasowe)

Dlaczego właśnie wodór? Ponieważ jest przyjazny środowisku – w przeciwieństwie do konwencjonalnych paliw kopalnych, wytwarza tylko wodę, energię elektryczną i ciepło, nie emitując gazów cieplarnianych ani drobnych cząstek pyłu. Co więcej, jest łatwy w przechowywaniu i transporcie – po skropleniu objętość wodoru można zmniejszyć do 1/800. A do tego jest wysokowydajny, ponieważ wodorowe ogniwa paliwowe są wydajne w 50–60 proc. przy wytwarzaniu samej energii elektrycznej i w 80–90 proc., gdy emitowane ciepło jest poddawane recyklingowi. Wydajny i czysty wodór może na zawsze zmienić postrzeganie mobilności. Celem Hyundaia jest więc promowanie tego przełomowego źródła paliwa we wszystkich sektorach.

Miasto przyszłości, sztuczna inteligencja i przyjazna środowisku technologia – inżynierowie Hyundai’a nie ustają w staraniach, aby rozwiązania przyszłości stały się naszą rzeczywistością już dziś.

Natalia Jeziorek
Proszę czekać..
Zamknij