
La Mania zaprezentowała kolekcję na jesień-zimę 2025. To premiera silnie zakorzeniona w klasyce, a jednocześnie otwarta na eksperymenty i współczesne reinterpretacje. Kapsuła powstała jako efekt wspólnej pracy zespołu kreatywnego, a punktem wyjścia stała się twórczość Tamary Łempickiej, jednej z najbardziej rozpoznawalnych polskich artystek XX wieku.
Dialog między kobiecą siłą a subtelnością, charakterystyczny dla malarstwa Tamary Łempickiej, został przełożony na język mody. La Mania stworzyła projekty w oparciu o kontrasty – masywne linie ramion inspirowane klasyczną męską formą zestawiono z mocno podkreśloną talią. Efektem jest obraz delikatnej, lecz pewnej siebie kobiety. Ten dualizm przekłada się również na faktury: mat przeplata się z błyskiem, a lekkość z ciężarem struktury.

Motywem linii stała się ostryga, która symbolizuje zarówno siłę, jak i kruchość
Ta symbolika posłużyła projektantom do zbudowania palety barw, rozwijającej się wraz z rytmem sezonu. Początek jesieni to chłodne szarości, później pojawiają się ciepłe brązy i burgundy skontrastowane z błękitem. Narracja kolekcji odzwierciedla więc zmieniający się nastrój miesięcy, pozostając wierna idei autentyczności.
Premierze kapsuły towarzyszy sesja zdjęciowa, której tłem został Paryż, znany nie z turystycznych pocztówek, lecz ten modernistyczny, pełen kontrastów i ukrytych zakątków. Kadry Yana Wasiuchnika powstały m.in. na ulicy zaprojektowanej przez architekta Roberta Mallet-Stevens’a, a także w przestrzeni Espace Niemeyer. Budynek autorstwa Oscara Niemeyera, ze swoją organiczną formą i opływową kopułą, stał się metaforycznym odpowiednikiem wyglądu ostrygi: monumentalna forma skrywa wrażliwe, oświetlone wnętrze.
La Mania, która od lat pozostaje jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek luksusowych, w najnowszej kolekcji po raz kolejny połączyła artystyczne inspiracje z nowoczesnym podejściem do mody. Premiera jesienno-zimowej kapsuły wpisuje się w aktualny nurt mody, w której sztuka staje się punktem wyjścia do projektowania.
La Mania: Marta Petrevich
Zdjęcia: Yan Wasiuchnik
Stylizacje: Ewelina Gralak
Modelka: Noel Capri Berry
Makijaż: Ellen Welge
Włosy: Gor Duryan
Reżyseria wideo: Hien Dinh
Operator: Mateusz Gzell
Postprodukcja: Aseto.Studio
Montaż: Krystian Łupiński
Kolor korekcja: Marta Socha
Efekty specjalne: Olga Zalewska
Muzyka: Pham
Produkcja: Ola Niernsëë, Michał Baran












Zaloguj się, aby zostawić komentarz.