Znaleziono 0 artykułów
21.03.2019

Lagerfeld o sile rzemiosła w Chanel

(Fot. materiały prasowe Chanel)

Francuski dom mody udostępnia w sieci cztery podcasty z serii „Métier Class by Chanel”. Karl Lagerfeld, Pharrell Williams i inni twórcy rozmawiają o filozofii i misji marki.

Ręcznie wykonane buty Chanel pochodzą z manufaktury Massaro, której tradycje sięgają końca XIX wieku. Wśród klientek tej małej marki wymienia się Marlenę Dietrich i Elizabeth Taylor. Z kolei Lesage to rodzinna francuska firma, która od lat 20. ubiegłego wieku ręcznie wytwarza koronki. W historii mody zapisała się współpracą m.in. z Madeleine Vionnet czy Elsą Schiaparelli, a dla Chanel pracuje stale od 2002 roku.

Wreszcie pracownia Guillet, która od 1896 roku specjalizuje się w dekoracjach florystycznych. Z jedwabiu, usztywnianych koronek, a nawet dżinsu wyczarowuje najbardziej fantazyjne detale w kształcie róż, peonii albo stokrotek. Możemy je wypatrzyć na sukniach albo nakryciach głowy z pokazów Chanel.

Karl Lagerfeld i Bruno Pavlovsky w manufakturze kapeluszy Maison Michel (Fot. Bertrand Rindoff Petroff/Getty Images)
(Fot. materiały prasowe Chanel)

To tylko kilka przykładów, które pokazują, jak wielką wagę do rzemiosła przywiązuje Chanel. W XXI wieku precyzyjna, ręczna praca, która wymaga umiejętności i wiedzy zdobytych przez lata praktyki, to najwyższy luksus. Ale też element dawnego świata mody, który Karl Lagerfeld szanował. Cesarz mody zdawał sobie sprawę, że współpracując z najwybitniejszymi specjalistami, może uchronić sztukę rzemiosła przed zapomnieniem. Stąd też rozmach Chanel – spektakularne pokazy Chanel Métiers d’Art oddające hołd rzemiosłu, a teraz też  podcasty „Métier Class by CHANEL".

Karl Lagerfeld i Bruno Pavlovsky w pracowni koronczarskiej Lesage (Fot. Bertrand Rindoff Petroff/Getty Images)

W marcu na swojej stronie internetowej marka udostępniła serię rozmów przeprowadzonych przez Tylera Brûlégo, kanadyjskiego dziennikarza, redaktora naczelnego magazynu „Monocle”.

W grudniu 2018 roku Brûlé zdążył jeszcze spotkać się z Lagerfeldem oraz trzema wyjątkowymi osobowościami stojącymi za Chanel – Bruno Pavlovskym, prezesem marki, Amandą Harlech – konsultantką domu mody, i Pharrellem Williamsem – ambasadorem Chanel. Każde z nich reprezentuje inną perspektywę, ale z wywiadów wyłania się wspólna silna wizja. Chanel jest marką, która nie tylko materializuje modowe marzenia, ale także odgrywa rolę instytucji. Ze świadomością wielkiej misji pielęgnuje wielopokoleniową tradycję, spoglądając odważnie w przyszłość.

Basia Czyżewska
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę