Znaleziono 0 artykułów
09.04.2019

Local Heroes współpracuje z Zachętą Narodową Galerią Sztuki

09.04.2019
Kampania projektu Local Heroes x Zachęta (Fot. Gosia i Kasia Wojtala)

Skoro streetwear na dobre wszedł do świata mody luksusowej, dlaczego nie miałby wejść także do muzeum? Z Zachętą Narodową Galerią Sztuki, której wystawy w 2018 roku obejrzało 200 tysięcy osób, współpracuje Local Heroes. Twórcy marki unikają jednak słowa „kolekcja”. Zamiast tego podkreślają wielowymiarowość wspólnej inicjatywy, nie ukrywając jednocześnie, że to manifest i projekt na granicy akcji społecznej.

Czy podejście to oznacza, że kolekcja ubrań – bo ta staje się przecież przedmiotem sprzedaży – to jedynie środek do osiągnięcia wyższego celu, jakim jest spopularyzowanie mody na sztukę? Wierzy w to Karolina Słota, założycielka i dyrektorka kreatywna Local Heroes. I dodaje: – Chcieliśmy stworzyć coś unikatowego. Local Heroes x Zachęta to bardziej projekt edukacyjny niż artystyczny. Chcemy nim zainspirować naszą społeczność do zmiany zachowań, do otwarcia się na realną, namacalną sztukę i wyjścia, chociaż na chwilę, poza ekrany smartfonów.

Kampania projektu Local Heroes x Zachęta (Fot. Gosia i Kasia Wojtala)
Kampania projektu Local Heroes x Zachęta(Fot. Gosia i Kasia Wojtala)

Całą inicjatywę obudowano wokół dwóch anglojęzycznych, ale na stałe obecnych we współczesnym dyskursie, haseł. Pierwsze to look but don't touch jako analogia muzealnego zakazu dotykania, a także do nieosiągalności obrazów, jakie codziennie widzimy w mediach społecznościowych. Drugie stanowi wynik zabawy kultowym już chyba skrótem FOMO (ang. „fear of missing out„). FOMA, bo taką postać przyjmuje ono w nowym projekcie Local Heroes, twórcy tłumaczą jako fear of missing Art. Najlepiej obrazuje on więc cel wspólnej inicjatywy Local Heroes i Zachęty Narodowej Galerii Sztuki: edukować oraz zachęcać do analizowania sztuki, zaprzyjaźnienia się z nią i doświadczania jej wielowymiarowo. 

Kampania projektu Local Heroes x Zachęta /(Fot. Gosia i Kasia Wojtala)

W skład będącej osią tego projektu kapsułowej kolekcji weszło pięć projektów: trzy T-shirty z elementami zaczerpniętymi z wybranych dzieł z galerii sztuki (między innymi z „Układu X” Jana Pamuły i „Dizzy Spells” Konrada Smoleńskiego) oraz dwie bluzy z motywami nawiązującymi do architektury Zachęty.

Kolekcja dostępna jest w sprzedaży na localheroesstore.com. 

Michalina Murawska
  1. Moda
  2. Premiery
  3. Local Heroes współpracuje z Zachętą Narodową Galerią Sztuki
Proszę czekać..
Zamknij