Znaleziono 0 artykułów
08.11.2018

Najmodniejsze kurtki na sezon jesień-zima 2018

Street style z tygodnia mody jesień-zima 2018-2019 (Fot. Getty Images)

Długi płaszcz z wełny to klasyk, który znajdziemy w szafie każdej kobiety. Od kilku sezonów do łask powracają jednak także kurtki puchowe, które umiejętnie urozmaicają jesienno-zimowe stylizacje. Wielu z nas kojarzą się z dorastaniem w latach 90., ale dla projektantów są okazją do zabawy wzorami i kolorami, co udownodniły marki R13 czy Sportmax. Popularnej puchówce towarzyszą w tym sezonie futrzane kurtki i pilotki, które pojawiły się m.in. na wybiegach Chanel, Louis Vuitton czy Burberry. Wybraliśmy siedem modeli kurtek, które zastąpią klasyczny płaszcz.

Za kratami

Kurtka Topshop, cena ok. 300 zł (Fot. Materiały prasowe)

Topshop to brytyjska marka z długimi tradycjami. Na początku lat 60. działała jako część sklepu Petera Robinsona. W jej ofercie znajdowały się projekty młodych projektantów, takich jak Mary Quant czy Stirling Cooper. Dzisiaj Topshop to jedna z ulubionych marek tysięcy kobiet, która posiada ponad 500 sklepów na całym świecie. Puchowa kurtka w kratę z ich najnowszej kolekcji to propozycja nawiązująca do brytyjskich tradycji i najnowszych trendów. Intensywny jasny kolor przyciąga spojrzenia, a ściągacz na dole pozwoli eksperymentować z długością.

Czarny miś

Kurtka &Other Stories, cena ok. 770 zł (Fot. Materiały prasowe)

Dawno już minęły czasy, gdy sztuczne futra kojarzyły nam się tylko z naszymi babciami, które wyjmowały je ze swoich pilnie strzeżonych szaf na specjalne okazje. Branża zresztą coraz odważniej podąża w kierunku zrównoważonej mody, która ma za zadanie przede wszystkim chronić nasza planetę. Sztuczne futra w sezonie jesień-zima 2018-2019 pojawiły się na wybiegu u Stelli McCartney, Gucci czy Givenchy. Sieciówki nie pozostają jednak w tyle. Krótkie futerko marki &Other Stories to propozycja dla kobiet, które lubią podążać za trendami, ale niekoniecznie wyróżniać się z tłumu. Model będzie idealnie pasował zarówno do lekko rozszerzanych dżinsów, jak i zwiewnych sukienek.

Animal Instinct

Kurtka Moncler, cena ok. 8400 zł (Fot. Materiały prasowe)
Reklama

Marka Moncler łączy sportowy szyk z codzienną elegancją. W jej asortymencie od zawsze główną rolę odgrywały kurtki, dlatego też włoski brand bardzo chętnie wypuszcza kapsułowe kolekcje, które tworzy wspólnie z innymi projektantami. Ostatnio razem z Pierpaolo Picciolim, dyrektorem kreatywnym Valentino, Moncler zaprezentował kolekcję okryć wierzchnich na sezon pre-fall 2018. Królowały w niej printy. W swojej ofercie marka coraz częściej odchodzi więc od typowo sportowych projektów, poświęcając równie dużo uwagi bieżącym trendom. Model w najmodniejszym w tym sezonie zwierzęcym wzorze przykuł naszą uwagę. Krótka, puchowa kurtka z kapturem to zdecydowany must-have w szafie każdej fashionistki.

Street style z tygodnia mody jesień-zima 2018-2019 (Fot. Getty Images)

Czas się schować

Kurtka Nanushka, cena ok. 2900 zł (Fot. Materiały prasowe)

Są takie marki, które szturmem podbijają branżę mody. Należy do nich Nanushka założona przez Sandrę Sandor, projektantkę urodzoną w Budapeszcie. Marka słynie z prostych projektów z subtelną nutka kobiecości. Nowoczesne formy mieszają się tu z klasyką. Właśnie taka jest oversize’owa kurtka „Hide” z kolekcji jesień-zima 2018-2019. Wykonana z wegańskiej skóry posiada wysoki kołnierz, który nadaje jej charakteru vintage. Dostępna w czterech kolorach: czerwonym, kremowym, brązowym i czarnym.

Podniebny lot

Kurtka Burberry, cena ok. 18000 zł (Fot. Materiały prasowe)

Gdy Leonardo DiCaprio pojawił się w skórzanej kurtce w filmie „Aviator”, miliony kobiet na całym świecie na chwilę wstrzymały oddech. To model, który przetrwa próbę czasu i oprze się chwilowym trendom. Wystarczy spojrzeć na kurtkę Burberry, która jest współczesną wersji archiwalnego modelu brytyjskiego domu mody. Wykonana we Włoszech z brązowej skóry i obszyta miękką wełną, wyróżnia się podwójnym kołnierzem. Będzie wyglądać perfekcyjnie w warstwowej stylizacji, najlepiej z sukienką i swetrem oraz ciężkimi, sznurowanymi butami.

Klasyka w pasy

Kurtka Levis, cena 549 zł (Fot. Materiały prasowe)

Streetowe stylizacje z pokazów mody na sezon jesień-zima 2018-2019 miały jeden wspólny mianownik: puchowe kurtki. Uwagę zwracały modele oversize’owve, z kapturem, w neonowych kolorach, asymetryczne, a także te w klimacie vintage. Model w pasy amerykańskiej marki Levi’s swoim stylem nawiązuje do lat 90., w której krótkie kurtki, często ze ściągaczem, były obowiązkowym elementem naszej szafy. W tym sezonie nosimy ją z kultowym modelem dżinsów 501 Levi’sa, najlepiej w kolorze spranej szarości, który ożywią zielone i niebieskie pasy.

Beżowy kapturek

Kurtka Zara, cena 199 zł (Fot. Materiały prasowe)

Spadek temperatury to idealny moment, żeby zaopatrzyć się w kurtkę ze sztucznego futerka. Jeżeli szukacie podpowiedzi, po jaki model sięgnąć, zajrzycie na wybiegi Acne, Driesa Van Notena czy Toma Forda. Sieciówki także nie pozostają w tyle. W ofercie m.in. Zary znajdziecie szeroki przekrój tego typu kurtek: z długim lub krótkim włosiem, w odcieniach różu, a także klasycznej czerni. Jasnobeżowa kurtka z kapturem to odpowiedź branży mody na pelerynę Czerwonego Kapturka. Zapinana na ukryte zatrzaski, lekko rozszerzana ku dołowi niczym peleryna, sprawdzi się idealnie do spodni z wysokim stanem i z paskiem w kowbojskim klimacie.

Katarzyna Pietrewicz-Żero
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę