Twórca teatralnych stylizacji Lady Gagi dyrektorem kreatywnym Mac Cosmetics

MAC Cosmetics, jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w świecie beauty, właśnie ogłosiła, że jej nowym globalnym dyrektorem kreatywnym został Nicola Formichetti – wizjoner mody, artysta i ikona popkultury.
To nazwisko zna każdy, kto choć trochę interesuje się współczesnym światem mody. Formichetti zasłynął jako bliski współpracownik Lady Gagi – był współtwórcą jej najbardziej pamiętnych, teatralnych stylizacji, które przeszły do historii popkultury. Jako dyrektor kreatywny domów mody Thierry Mugler i Diesel, wielokrotnie udowadniał, że potrafi wyprzedzać trendy. Teraz ma nadać nowy kierunek marce, która od dekad redefiniuje pojęcie makijażu jako formy sztuki, ekspresji i tożsamości.
Nowy rozdział w historii Mac Cosmetics
Formichetti obejmie nowe stanowisko 19 maja i jak zapowiadają przedstawiciele marki, jego rola nie ograniczy się wyłącznie do kampanii reklamowych czy współprac artystycznych. Zadaniem kreatora będzie nadanie spójnej, nowej wizji kreatywnej, obejmującej cały koncept marki – od opakowań, przez komunikację wizualną, po doświadczenia zakupowe w sklepach stacjonarnych i online.
Przede wszystkim chodzi jednak o ideę. Mac Cosmetics od zawsze stawiał na inkluzywność, różnorodność i odwagę w wyrażaniu siebie. Hasło „All Ages, All Races, All Genders” to nie tylko slogan, ale fundament filozofii marki. Formichetti zobowiązuje się kontynuować tę misję.
Co więcej, nie jest to pierwsza współpraca Formichettiego z marką. W 2015 roku stworzył kolekcję Nicopanda, a wcześniej był zaangażowany w kampanię Viva Glam – inicjatywę wspierającą osoby żyjące z HIV i AIDS.
– MAC Cosmetics to ikoniczna marka, która zawsze wspierała ludzi i społeczności napędzające rozwój kultury. Z radością wracam, by wnieść moją wizję do tego nowego rozdziału. Świat pragnie dziś kreatywności, piękna i więzi – i nie mogę się doczekać, by mu to dać – powiedział Formichetti
Doświadczenie Formichettiego w pracy z popkulturowymi gigantami, zacieranie granic między modą a technologią, światem fizycznym a cyfrowym, pozwala przypuszczać, że MAC czeka okres intensywnego eksperymentowania i redefinicji tego, czym może być nowoczesna marka beauty.
Zaloguj się, aby zostawić komentarz.