Znaleziono 0 artykułów
29.07.2021
Artykuł partnerski

„Z kobietami o odwadze”: Grażyna Torbicka i Marta Majchrzak

29.07.2021
Grażyna Torbicka / (Fot. Materiały prasowe)

W drugiej odsłonie cyklu podcastów powstałego we współpracy „Vogue Polska” z L'Oréal Paris z okazji jubileuszu 50-lecia hasła „Ponieważ jesteś tego warta” wybitna dziennikarka rozmawia z badaczką społeczną, która założyła platformę Herstories.

Z okazji jubileuszu 50-lecia hasła „Ponieważ jesteś tego warta” razem z L’Oréal Paris zorganizowaliśmy konkurs dla czytelniczek, które opowiedziały nam swoje historie. W ramach współpracy powstał także podcast prowadzony przez Grażynę Torbicką, legendę polskiego dziennikarstwa i ambasadorkę marki. Z autorytetami z różnych dziedzin rozmawia o odwadze, pewności siebie i pięknie.

W drugiej odsłonie programu „Z kobietami o odwadze” towarzyszy jej Marta Majchrzak, psycholożka, badaczka społeczna, założycielka butikowej firmy badawczej Herstories. Majchrzak współtworzyła raporty na temat polskich kobiet i młodzieży (Kids Power, Świat Młodych, Women Power), pomaga też markom i NGO-som, które kierują swoje produkty, usługi i działania do kobiet.

Z Grażyną Torbicką Majchrzak dyskutuje o siostrzeństwie. – My, kobiety, potrzebujemy wzajemnego wsparcia. Wiele z nas nie wierzy, że bliskość z innymi kobietami jest możliwa. Postrzegamy się często jako rywalki, a to nas osłabia – twierdzi, podkreślając, że brakuje nam także wzorców kobiet, które przezwyciężyły trudności w drodze na szczyt.

Marta Majchrzak komentuje również krzywdzące stereotypy na temat kobiet. – Kobiety czują się oceniane. Jeśli mają dzieci i pracują, na pewno są złymi matkami, a jeśli dzieci nie mają i poświęcają się karierze, to nie spełniają się jako kobiety – tłumaczy Majchrzak.

Z badań z 2018 roku, przeprowadzonych wśród 1500 Polek, wynika, że 75 proc. z nas zależy przede wszystkim na tym, żeby wszyscy wokół byli szczęśliwi. Nasze własne zadowolenie jest drugorzędne. – Niezbędna jest edukacja dziewczynek. Dorastającemu pokoleniu trzeba uświadomić, że praca domowa to też praca. Zmiany muszą nastąpić na poziomie makro i mikro – w każdym domu – mówi.

Grażyna Torbicka zapytała też psycholożkę o jej interpretację hasła L’Oréal Paris „Ponieważ jesteś tego warta”. – Dla różnych kobiet i na różnych etapach życia to hasło oznacza coś innego. Dla mnie wiąże się teraz z poświęcaniem sobie samej czasu i uwagi. I walką – o wolność, pozycję kobiet w społeczeństwie, równouprawnienie.

Redakcja Vogue.pl
Proszę czekać..
Zamknij