Znaleziono 0 artykułów
12.09.2022

Rusza BFES Vogue Polska Start-Up Contest powered by FFVC

12.09.2022
(Fot. Materiały prasowe)

250 tysięcy dolarów inwestycji oraz pakiet merytorycznej i operacyjnej pomocy w dalszym rozwoju biznesu. 1 września wystartował jedyny tego typu konkurs w Europie Środkowo-Wschodniej dla start-upów: BFES Vogue Polska Start-Up Contest powered by FFVC. 

Już 11 października 2022 roku w Warszawie podczas Business Fashion Environment Summit 2022, organizowanego przez „Vogue Polska” i Boston Consulting Group, spotkają się liderki i liderzy biznesu oraz ekspertki i eksperci branży z całego świata, by wspólnie zastanowić się nad przyszłością mody w kontekście postępującej cyfryzacji. Konferencja podejmie zagadnienie zrównoważonego rozwoju w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. To jednak nie wszystko – w ramach tegorocznej Business Fashion Environment Summit odbędzie się wyjątkowy, skierowany do start-upów konkurs. BFES Vogue Polska start-up contest powered by FFVC to jedyna w naszej części Europy inicjatywa, pozwalająca rozwijającym zrównoważony biznes start-upom na pozyskanie inwestora, a co za tym idzie – realnego wsparcia finansowego. Jest o co powalczyć, bo główna nagroda to aż do 250 tysięcy dolarów inwestycji oraz pakiet merytorycznej i operacyjnej pomocy w dalszym rozwoju biznesu.

Jedyny taki konkurs 

Pracując nad koncepcją Business Fashion Environment Summit. wiedzieliśmy, że naszym celem jest nie tylko organizacja konferencji, która pozwoli inspirować liderów z Europy Środkowo-Wschodniej do działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, ale też stworzenie platformy, dzięki której młode biznesy z naszego regionu będą miały szansę na realny wzrost – tłumaczy Kasia Jordan-Kulczyk, założycielka i wydawczyni „Vogue Polska”. Konkurs BFES Vogue Polska start-up contest powered by FFVC to ogromna szansa dla startu-pów, które rozwijają biznes zrównoważony i mają na taki rozwój ciekawy pomysł. – W partnerstwie z funduszem inwestycyjnym FFVC wybierzemy 10 start-upów, z których wyłonimy zdobywcę nagrody głównej, którą będzie finansowanie w wysokości do 250 tysięcy dolarów oraz pakiet merytorycznej i operacyjnej pomocy w dalszym rozwoju biznesu. Pozostali finaliści podczas tegorocznej edycji Business Fashion Environment Summit otrzymają szansę zaprezentowania się przed liderami biznesu z Europy Środkowo-Wschodniej, w tym przed potencjalnymi inwestorami – wyjaśnia Kasia Jordan-Kulczyk.

Kasia Jordan-Kulczyk (Fot. Magda Wunsche & Aga Samsel)

Organizatorem konkursu jest FFVC – najbardziej zaangażowany fundusz venture capital działający w Nowym Jorku. Od 2008 roku FFVC zainwestowało w ponad 140 spółek, wykreowało 12 o przychodach przekraczających 100 milionów dolarów i wygenerowało ponad 15 miliardów dolarów wartości kapitalizacji rynkowej. Dziś FFVC chce przekazać obiecującym firmom wsparcie, które pozwoli im rozwinąć skrzydła.

Start-upy, które chcą wziąć udział w konkursie, mogą nadsyłać zgłoszenia do 30 września. Do 4 października zostaną ogłoszeni finaliści, którzy 11 października, w dniu konferencji Business Fashion Environment Summit, powalczą o główną nagrodę. Tego samego dnia jury wyłoni zwycięzcę, który, jak przekonuje Mateusz Zawistowski, Managing Director FFVC, oprócz pokaźnego wsparcia finansowego dostanie jeszcze coś równie cennego. – BFES jest unikalną okazją na otrzymanie finansowania i wsparcia od międzynarodowego funduszu venture capital i „Vogue Polska”. Oprócz inwestycji zwycięski zespół otrzyma też dostęp do networku, wsparcie w kluczowych obszarach w trakcie realizacji projektu oraz – statystycznie, na podstawie dotychczasowych wyników FFVC – większą szansę na sukces w pozyskaniu następnych rund finansowania – przekonuje Mateusz Zawistowski.

Mateusz Zawistowski (Fot. Materiały prasowe)

Co zrobić, aby wziąć udział w konkursie?

Należy przesłać zgłoszenie na adres office@ffvc.com. Zgłoszenie musi zawierać teaser oraz model finansowy według wytycznych zawartych w regulaminie. W ramach I etapu konkursu komisja konkursowa oceni zgłoszenia, biorąc pod uwagę m.in. takie kryteria, jak: atrakcyjność i wielkość rynku, na którym działa uczestnik, konkurencję bezpośrednią i pośrednią, skalowalność modelu biznesowego, doświadczenie zespołu założycielskiego uczestnika oraz kluczowych osób, a także realność założeń modelu finansowego i główne metryki finansowe.

Jak zwiększyć swoje szanse na wygraną?

Mateusz Zawistowski ma dla uczestników kilka wskazówek. – Jeśli chcesz wygrać, musisz udowodnić, że masz dobrze dobrany zespół uzupełniający się kompetencjami, pomysł umożliwiający szybkie wejścia na globalne rynki i zbudowanie 100 milionów złotych przychodów w perspektywie 5–8 lat. Zapraszamy do przygotowywania zgłoszeń!

Regulamin konkursu i dokumenty do pobrania:

  1. Regulamin konkursu (PL)
  2. Regulamin konkursu (ENG)
  3. Załącznik nr 2 do regulaminu - oświadczeznie (PL)
  4. Załącznik nr 2 do regulaminu - oświadczeznie (ENG)
  5. Guidelines - teaser
  6. Guidelines - financial model
Natalia Jeziorek
Proszę czekać..
Zamknij