Znaleziono 0 artykułów
18.07.2021

Najpiękniejsze słomkowe kapelusze z filmów

(Fot. Materiały prasowe)

W słoneczne dni najlepiej skryć się w cieniu szerokiego ronda. Na srebrnym ekranie kapelusze nosiły Grace Kelly, Meryl Streep, Julia Roberts czy Penélope Cruz. Przygotowaliśmy zestawienie naszych ulubionych filmowych muz w najpiękniejszych nakryciach głowy. 

W „Kobietach bez przyszłości” z 1931 roku nosiła je młodziutka Joan Crawford wcielająca się w pracownicę fabryki, która śni o dostatnim życiu u boku wysoko postawionego prawnika (Clark Gable). Kapelusz stanowił przepustkę na salony. 

W latach 50. XX wieku Gloria Swanson brylowała przy basenie w „Bulwarze Zachodzącego Słońca” (1955) w ponadczasowym stylu hollywoodzkiego kina noir – ubrana w suknię malowaną w lamparcie cętki, etolę podszytą satyną i monumentalny kapelusz z przyciemnianym rondem. Pięć lat później na ekrany weszło monochromatyczne arcydzieło – „Złodziej w hotelu” (1955) Alfreda Hitchcocka z Grace Kelly w roli głównej. Przyszła księżna Monako olśniewała w rattanowym nakryciu głowy zestawionym z czarnym trykotem i lnianym pareo. 

Następną dekadę rozpoczęła Audrey Hepburn w „Śniadaniu u Tiffany’ego” (1961), której kapelusz przewiązany wstążką do dziś stanowi inspirację dla kolejnych pokoleń kobiet. W tym samym czasie królowa musicali Julie Andrews wprowadziła na srebrny ekran najpierw słomkowy toczek z „Mary Poppins” (1964), później minimalistyczny model z rafii z „Dźwięków muzyki”. Podczas gdy Jean Seberg w thrillerze „Moment to Moment” z 1965 roku przemierzała Francuską Riwierę w kapeluszu trilby i białym szlafroku z frotté. 

Na przełomie lat 80. i 90. nakrycia głowy zostały dostrojone do filmowej elegancji. Wystarczy, że zajrzyjmy do garderoby Meryl Streep w „Pożegnaniu z Afryką” (1985), Julii Roberts w „Pretty Woman” (1990) lub Madonny w „Evicie” (1996).

Wraz z nadejściem XXI wieku Penélope Cruz wcielająca się w kochankę matadora w „Manolete” z 2008 roku uczyniła z kapelusza element uwodzicielskiej gry, a Audrey Tatou w „Coco Chanel” (2009) przypomniała o wartości, jaką niesie za sobą klasyka. 

Aby złożyć ukłon wynalazcy selfie w słomkowym kapeluszu – Vincentowi van Goghowi (obraz „Autoportret w słomkowym kapeluszu”, 1887 rok) – przypominamy legendarnego Kirka Douglasa w „Pasji życia” (1956). 

Dla poszukujących kapelusza idealnego przygotowaliśmy galerię filmowych ikon w najpiękniejszych modelach z rafii i słomki. 

1/20 Kobiety bez przyszłości

2/20 Przeminęło z wiatrem

3/20 Sunset Boulevard

4/20 High Noon

5/20 Złapać złodzieja

6/20 Gigi

7/20 Śniadanie u Tiffany'ego

8/20 Mary Poppins

9/20 Dźwięki muzyki

10/20 Moment to Moment

11/20 Viva Maria!

12/20 Thunderball

13/20 Je vous aime

14/20 Pożegnanie z Afryką

15/20 Pretty Woman

16/20 Evita

17/20 Piraci z Karaibów: Klątwa czarnej perły

18/20 Manolete

19/20 Coco Avant Chanel

20/20 Lust For Life

Julia Hobbs
Proszę czekać..
Zamknij
Vogue Polska
Drogi Czytelniku,

Żeby móc dalej dostarczać Ci materiały redakcyjne wysokiej jakości i zgodne z Twoimi zainteresowaniami, potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jednocześnie zapewniamy, że dbamy o Twoją prywatność i bezpieczeństwo, nie zwiększając w żaden sposób naszych uprawnień. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę.

Pliki cookie

Strona vogue.pl korzysta z plików tzw. cookie, w celu dostosowania jej funkcjonalności do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje w zakresie polityki prywatności i zasad wykorzystania plików cookies dostępne są TUTAJ.

Wyrażam zgodę